Fitness Seller

Whey proteïne (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jelt

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2021
Berichten
49
Waardering
13
Lengte
1m86
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Beste leden,

Ik ben nu al een tijdje serieus bezig en merk dat de goedkopere wheys veel moeilijker en slechter verteren. Wat is nou een kwaliteit whey ? Zelf dacht ik aan de isolate van xxl nutrition, graag jullie meningen hier over.

Alvast bedankt
 
Waarom whey, en waarom isolaat ipv concentraat ?
Er is voldoende eiwitten te halen uit de normale voeding. Je weegt nog maar 72kg bij 1.83m.
 
Waarom whey, en waarom isolaat ipv concentraat ?
Er is voldoende eiwitten te halen uit de normale voeding. Je weegt nog maar 72kg bij 1.83m.
Momenteel heb ik veel en intensief werk en heb ik het gevoel dat net ff wat extra nodig heb en even snel want heb niet teveel tijd weet niet wat beter is kwa isolaat en concentraat
 
Momenteel heb ik veel en intensief werk en heb ik het gevoel dat net ff wat extra nodig heb en even snel want heb niet teveel tijd weet niet wat beter is kwa isolaat en concentraat
Misschien moet je eens kijken naar een gainer, ipv alleen eiwit.
 
Misschien moet je eens kijken naar een gainer, ipv alleen eiwit.
Heb geen last van kcal inname en wil momenteel wat laag zitten om net wat vet te droppen en erna een goede bulk
 
Heb geen last van kcal inname en wil momenteel wat laag zitten om net wat vet te droppen en erna een goede bulk
Je bent nog maar 16 en in de groei, maak je niet te druk om vet te worden. Veel ligt aan je totale kcals en niet alleen iso-whey.
 
Je bent nog maar 16 en in de groei, maak je niet te druk om vet te worden. Veel ligt aan je totale kcals en niet alleen iso-whey.
Ik was een tijd terug uit de bulk 16/17% vet ik zelf vond het toen destijds wel een verstandig idee om kcal te droppen en langzaam wat gewicht te verliezen. Ik heb totaal geen verstand van proteïne poeders, vandaar de vraag maar zal me er meer over inlezen.
 
Begin eens hier met de sticky’s
 
Misschien moet je eens kijken naar een gainer, ipv alleen eiwit.
Dat vind ik echt een van de slechtste adviezen die kunt geven. Die weight gainers zijn allemaal zwaar overpriced en niet eens zo fantastische voedingswaarden met vaak een bult suiker. Niet dat suiker per se zo slecht is maar dan gooi je beter whey met fine oats bij elkaar.
 
Dat vind ik echt een van de slechtste adviezen die kunt geven. Die weight gainers zijn allemaal zwaar overpriced en niet eens zo fantastische voedingswaarden met vaak een bult suiker. Niet dat suiker per se zo slecht is maar dan gooi je beter whey met fine oats bij elkaar.
je hebt ook verschil in gainers. Maar hoofdzaak is normale voeding voor iemand van 16j die nog in de groei zit. Whey-isolaat is niet nodig voor hem, er is genoeg eiwit te halen uit voeding.
 
je hebt ook verschil in gainers. Maar hoofdzaak is normale voeding voor iemand van 16j die nog in de groei zit. Whey-isolaat is niet nodig voor hem, er is genoeg eiwit te halen uit voeding.
Whey iso hoeft idd niet.

Maar ik zie whey ook als voeding. Whey delicious kost €1,26 voor 40 gram eiwit en kipfilet kost €1,39 (1000 gram kipfilet van ah) voor 40 gram eiwit. Whey is nog steeds een goedkopere eiwitbron.
 
Whey iso hoeft idd niet.

Maar ik zie whey ook als voeding. Whey delicious kost €1,26 voor 40 gram eiwit en kipfilet kost €1,39 (1000 gram kipfilet van ah) voor 40 gram eiwit. Whey is nog steeds een goedkopere eiwitbron.
Mag aannemen dat een 16jarige nog thuis woont, en daar het meeste eet. Havermoutpap, brinta als ontbijt oa.
 
Homebrew gainer.
2scoops
1 scoop
 
Whey iso hoeft idd niet.

Maar ik zie whey ook als voeding. Whey delicious kost €1,26 voor 40 gram eiwit en kipfilet kost €1,39 (1000 gram kipfilet van ah) voor 40 gram eiwit. Whey is nog steeds een goedkopere eiwitbron.

Pff flinke stijging wel, m'n pot whey is net leeg. XXL Hydro whey was vorig jaar november 50 euro voor 2kg, afgerond 75 cent per scoop. Nu 70 euro, ruim een euro per scoop.
 
Pff flinke stijging wel, m'n pot whey is net leeg. XXL Hydro whey was vorig jaar november 50 euro voor 2kg, afgerond 75 cent per scoop. Nu 70 euro, ruim een euro per scoop.
Koop je nu de concentraat als hierboven, ook nog goedkoper dan hydro.
 
Waaruit blijkt dat je whey's niet goed verteren? Iso is hogere kwaliteit dan concentraat, maar zal voor niet heel veel verschil voor je maken tenzij je een lactose intolerantie hebt. Zorgen dat je kwaliteit echte voeding binnenkrijgt, lijkt mij de hoogste prio. Aanvullen met een goede iso kan je wel helpen.
 
Homebrew gainer.
2scoops
1 scoop
Neem dan gelijk de havermout van de super à €0,60 en gooi het in de keukenmachine of i.d. Vind het belachelijk dat een beetje fijngesneden oats 10x duurder moeten zijn.
 
Back
Naar boven