MuscleMeat

Whey shake bewaartijd

Bezoekers in dit topic

tommyC

Novice
Lid geworden
13 feb 2019
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
80kg
Doordat ik een nieuwe job heb moet ik mijn voedingschema wat aanpassen. Ik heb niet meer de vrijheid dat ik vroeger had om meermaals per dag een volledige maaltijd te nuttigen, dus ik zoek alternatieven.

‘S morgens maak ik zelf een mass-gainer (banaan, rood fruit, pindaboter, lactoos vrije melk, havermout, whey en kaneel) van ongeveer 1000kcal.

Zou het mogenlijk zijn een dergelijke shake enkele uren te bewaren zodat ik deze rond 10u kan nuttigen? Ik herinner me de walgelijke geur van een shaker dat ik was vergeten te wassen, lang zal ik ze dus niet kunnen bewaren.

Zo niet, welke alternatieve heb ik nog? Ik denk aan droge stof zoals whey en gemalen havermout dat ik op een later uur kan mengen met water, maar ik zoek nog wat meer dat ik kan toevoegen. (Ik heb geen mixer op het werk)

Voorgemaakte massgainers vind ik maar niets. Ik krijg er acne van, zijn kostelijk en bevatten te veel suiker.

alvast bedankt voor jullie nuttige tips!
 
Ik denk aan droge stof zoals whey en gemalen havermout dat ik op een later uur kan mengen met water, maar ik zoek nog wat meer dat ik kan toevoegen. (Ik heb geen mixer op het werk)
Je kan voor vetbron ook kokosrasp toevoegen. Is ook droog. Banaantje kan je er wel los bijeten.
Je kan er ook voor kiezen om een pak houdbare volle (lactose vrije) melk mee te nemen. Kan je het daarmee mengen. Ook lekker met een blikje kokosmelk en heb je ook je vetbron. Eventueel gewoon een zakje pinda's om je zak. Kan je tussendoor gewoon een paar nemen.

Ipv havermout kan je ook rijstpoeder of bambix nemen.
 
Je kan voor vetbron ook kokosrasp toevoegen. Is ook droog. Banaantje kan je er wel los bijeten.
Je kan er ook voor kiezen om een pak houdbare volle (lactose vrije) melk mee te nemen. Kan je het daarmee mengen. Ook lekker met een blikje kokosmelk en heb je ook je vetbron. Eventueel gewoon een zakje pinda's om je zak. Kan je tussendoor gewoon een paar nemen.

Ipv havermout kan je ook rijstpoeder of bambix nemen.

cocosrasp en rijstpoeder is een goede tip! Bedankt hiervoor. Cocosmelk zal ik eens proberen te gebruiken ipv melk maar dat klinkt zwaar op de maag? Het valt te proberen.

bambix kende ik voorheen niet, je hebt het toch over babyvoeding?
 
Je hebt ook dingen als amandelmel. Kan je ook proberen.
Vind zelf cocosmelk niet zwaar vallen. Ik heb t over de goedkpe blikjes. Niet dat nep kokoswater. Das gewoom water....

Yep bambix pap voor kinderen/baby's.
 
Zo n shake als je die met houdbare melk maakt, dan zou die gewoon de hele dag houdbaar moeten zijn als je hem afsluit in een shakercup ofzo. Gewoon even schudden voor gebruik zou ik zeggen zodat de afgezakte havermout er weer doorheen gaat en dan ben je denk ik g2g
 
Back
Naar boven