Fitness Seller

whey shake hormoonstimulerend

Bezoekers in dit topic

vincent1992

Cool Novice
Lid geworden
22 sep 2011
Berichten
235
Waardering
15
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
goedemiddag:d

ik had een probleem met mijn hormonen. Had te weinig van het een en te veel van het ander. Testosteron inbrengende zalf gebruikt en 2 week geleden bloed geprikt. Afgelopen week uitslag gehad en mijn hormonen hebben nu wel de goede waarden. Werd destijds geadviseerd door de huisarts om de supplementen maar niet in te nemenvoor de zekerheid. Maar ben nu van plan om in ieder geval whey shake's te nemen en eventueel creatine. Iemand toevallig enig idee of een van beide hormoonstimulerend zou kunnen werken? uiteraard wel even rond gekeken op de bodyenfitshop en dergelijken maar kwam er niet echt uit.

Zie de antwoorden wel tegemoet en anders maar weer even contact zoeken met het ziekenhuis.

Groeten
 
volgens mij werken ze niet hormoonstimulerend, dat zou het wel heel mooi maken :P
 
En dit op jouw leeftijd.
Testo gel? komaan gast
 
als hij dat voorgeschreven krijgt van de doc, lijkt mij dat hij ook echt een tekort heeft hoor ;) maarre om op je vraag terug te komen, eiwitten uit voeding ( dus ook whey) stimuleren niet je testo levels hoor. alleen bepaalde supps als tribulus / vit D3 en pro-hormoon supps hebben dit soort werking. ( en roids natuurlijk )
 
En dit op jouw leeftijd.
Testo gel? komaan gast
staat toch duidelijk waarom lijkt me?...

---------- Post toegevoegd Fri 30 Sep 2011 om 19:25 ----------

als hij dat voorgeschreven krijgt van de doc, lijkt mij dat hij ook echt een tekort heeft hoor ;) maarre om op je vraag terug te komen, eiwitten uit voeding ( dus ook whey) stimuleren niet je testo levels hoor. alleen bepaalde supps als tribulus / vit D3 en pro-hormoon supps hebben dit soort werking. ( en roids natuurlijk )

okee, bedankt! ook enig idee van creatine of niet?

---------- Post toegevoegd Fri 30 Sep 2011 om 19:27 ----------

staat toch duidelijk waarom lijkt me?...

---------- Post toegevoegd Fri 30 Sep 2011 om 19:25 ----------



toch nog even keer eerste post doorgelezen. Misschien niet helemaal duidelijk. Kreeg het in ieder geval voorgeschreven door het ziekenhuis. Testo gel wordt gebruikt om boven normale waarde te komen, maar door mijn enorm lage waarde kwam ik op de goede waarde. Vandaar.
 
Creatine heeft geen invloed op je testosteron waarden, maar aangezien je melde dat bepaalde hormonen te hoog waren, zou ik je dokter op de hoogte stellen van deze studie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19741313

(DHT en DHT:T verhoging door creatine gebruik)
 
Creatine heeft geen invloed op je testosteron waarden, maar aangezien je melde dat bepaalde hormonen te hoog waren, zou ik je dokter op de hoogte stellen van deze studie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19741313

(DHT en DHT:T verhoging door creatine gebruik)
Ik zet in ieder geval wat vraagtekens bij die studie. Zo beginnen ze in de intro met:
However, although creatine is a popular ergogenic and androgenic aid used by professional and recreational athletes, the mechanisms underlying the enhancement of performance and muscle building by creatine supplementation remain to be clearly elucidated.
Ze bestempelen het gelijk al als een populaire ergogenic en androgene aid.

Verder mis ik tijdstippen waarop de bloedwaarden werden gemeten (waren deze wel iedere keer op hetzelfde tijdstip?)

En er zijn al zo gigantisch veel onderzoeken m.b.t. creatine (+ wordt gigantisch veel gebruikt), waarom komt men hier nu pas achter?

Tevens zie je dat na 21 dagen het alweer gezakt is t.o.v. de ladingsfase (na 7 dagen). Zou het bijv. komen door de hoge dosis van creatine in de laadfase (en zou het dus niet zo zijn als werd gestart met 5 gr per dag), of keert het vanzelf terug naar baseline na 'n x aantal dagen. Helaas hebben ze het maar 21 dagen uitgevoerd. Ben dus benieuwd naar toekomstige studies.

Tevens; uitgevoerd in Zuid-Afrika, was de creatine wel zuivere koffie :D?

Wil hier overigens niet de studie als onjuist bestempelen (totaal niet), mis gewoon wat data en heb zo m'n vraagtekens.
 
Ik zet in ieder geval wat vraagtekens bij die studie. Zo beginnen ze in de intro met:

Ze bestempelen het gelijk al als een populaire ergogenic en androgene aid.
Dit snap ik ook niet, omdat er voor deze studie niet echt bewijs was dat creatine androgeen zou werken.

Verder mis ik tijdstippen waarop de bloedwaarden werden gemeten (waren deze wel iedere keer op hetzelfde tijdstip?)
Beter lezen:P ''Blood samples were taken at Day 0, Day 7, and Day 21
with athletes in the fully rested condition pretraining. Samples
were taken from the antecubital vein (SST; Vacutainer, BD,
South Africa), left to clot, and placed on ice. Serum was
separated by centrifuging at 3000 rpm at 4C and samples
were stored at –70C. All samples were taken at the same time
of day (4:00 PM to 5:00 PM''


En er zijn al zo gigantisch veel onderzoeken m.b.t. creatine (+ wordt gigantisch veel gebruikt), waarom komt men hier nu pas achter?
Dit wordt al verklaard in de fulltext. Dus nogmaals beter lezen:)
''These studies suggest that the possible role for testosterone as a mediator of the
observed effects of creatine on muscle mass is controversial.
Testosterone can be converted into a more bioactive
metabolite, dihydrotestosterone (DHT), by 5-alpha reductase.
The role of 5-alpha-reductase in testosterone conversion is
well known in the literature focusing on alopecia
and prostate hypertrophy,even in young males with male pattern baldness.
In addition, biochemical studies of androgen receptor affinity
indicates that DHT is 4 times more biologically potent than T.
19
Therefore, to further explore this as a potential
mechanism for the effect of creatine supplementation on
muscle, we chose to investigate the ratio of DHT:testosterone
in young male athletes participating in team sports requiring
substantial strength (rugby). Previous studies have mainly
focused on the effects of training combined with creatine
supplementation during the strength improvement phase in
American football players.''



Tevens zie je dat na 21 dagen het alweer gezakt is t.o.v. de ladingsfase (na 7 dagen). Zou het bijv. komen door de hoge dosis van creatine in de laadfase (en zou het dus niet zo zijn als werd gestart met 5 gr per dag), of keert het vanzelf terug naar baseline na 'n x aantal dagen. Helaas hebben ze het maar 21 dagen uitgevoerd. Ben dus benieuwd naar toekomstige studies.
Inderdaad, maar de enige intentie was om de hypothese te testen of creatine supplementatie invloed had op DHT/DHT:T levels.

Tevens; uitgevoerd in Zuid-Afrika, was de creatine wel zuivere koffie :D?
Ja, waarom niet? De creatine kwam overigens uit de VS.

Wil hier overigens niet de studie als onjuist bestempelen (totaal niet), mis gewoon wat data en heb zo m'n vraagtekens.
Hopelijk zijn die vraagtekens nu omgezet in antwoorden :)
 
Dit snap ik ook niet, omdat er voor deze studie niet echt bewijs was dat creatine androgeen zou werken.


Beter lezen:P ''Blood samples were taken at Day 0, Day 7, and Day 21
with athletes in the fully rested condition pretraining. Samples
were taken from the antecubital vein (SST; Vacutainer, BD,
South Africa), left to clot, and placed on ice. Serum was
separated by centrifuging at 3000 rpm at 4C and samples
were stored at –70C. All samples were taken at the same time
of day (4:00 PM to 5:00 PM''
:D Ja ik skimde de tekst, en na de regel 'Samples were taken from the (...) stopte ik en dacht ik dat er geen tijdstippen waren vermeld :D


Dit wordt al verklaard in de fulltext. Dus nogmaals beter lezen:)
''These studies suggest that the possible role for testosterone as a mediator of the
observed effects of creatine on muscle mass is controversial.
Testosterone can be converted into a more bioactive
metabolite, dihydrotestosterone (DHT), by 5-alpha reductase.
The role of 5-alpha-reductase in testosterone conversion is
well known in the literature focusing on alopecia
and prostate hypertrophy,even in young males with male pattern baldness.
In addition, biochemical studies of androgen receptor affinity
indicates that DHT is 4 times more biologically potent than T.
19
Therefore, to further explore this as a potential
mechanism for the effect of creatine supplementation on
muscle, we chose to investigate the ratio of DHT:testosterone
in young male athletes participating in team sports requiring
substantial strength (rugby). Previous studies have mainly
focused on the effects of training combined with creatine
supplementation during the strength improvement phase in
American football players.''
Die verklaring ben ik juist niet tevreden mee, want door de extreme groep mensen die het gebruikt/heeft gebruikt zou het ooit naar voren moeten komen als het significant je DHT en DHT:T verhoogde. (lijkt mij dan he, ben gewoon persoonlijk niet content met die verklaring :P)

Inderdaad, maar de enige intentie was om de hypothese te testen of creatine supplementatie invloed had op DHT/DHT:T levels.
I know, ben dus benieuwd naar verder onderzoek. :)


Ja, waarom niet? De creatine kwam overigens uit de VS.
Was meer grappend bedoeld ;) Maar was de creatine vrij van andere substanties die potentieel DHT zouden kunnen beinvloeden? (of staat dat ook al in de studie en heb ik dat ook al gemist :D)
 
Back
Naar boven