AndroidHealthClinic

Whey shakejes vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kaassaus

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
3 nov 2019
Berichten
1.740
Waardering
2.560
Lengte
1m81
Massa
85kg
Vetpercentage
> 50%
Sinds kort zit ik aan de spieropbouwende suplementen. Stel dat mijn eerste meal een shake is met banaan, whey en halve bak magere platte kaas. (40g protein totaal) hoe lang wachten tot volgende maaltijd? Whey is snel absorberend dus zou ik een uur erna al een echte meal kunnen nemen of hoelang wachten is aan te raden?
 
wat is de achterliggende gedachte van jouw vraag
 
Dat ik niet wil dat ik te veel eiwitten op korte termijn neem zodat mijn lichaam het niet goed verteert. Mijn onderbroekje is jullie dankbaar.
 
Dat ik niet wil dat ik te veel eiwitten op korte termijn neem zodat mijn lichaam het niet goed verteert. Mijn onderbroekje is jullie dankbaar.

Er zijn studies dat het lichaam maar 20/25 gram eiwit per twee uur kan verwerken. Afhankelijk van het type eiwit...

ik eet om de twee uur :)
 
Dat ik niet wil dat ik te veel eiwitten op korte termijn neem zodat mijn lichaam het niet goed verteert. Mijn onderbroekje is jullie dankbaar.
Wij kunnen niet zeggen wanneer jij aan de schijt gaat en wanneer niet.

Ik kan zelf een whey shake nemen en een uur later een maaltijd zonder problemen. Een ander niet. Dit is dus iets wat je zelf even moet testen.
 
Hangt meer af van je eetlust/vertering. Als je weet dat je na bijvoorbeeld slechts een uurtje interval tussen maaltijden last van je spijsvertering krijgt kun je beter nog even wachten.
 
Veel discussies op dbb de laatste tijd waarbij beide partijen kant noch wal raken
Hee matty, likes fishen als een meid doe je beter op insta. Kan je die gedachtengang ook onderbouwen met een zinnig argument?
 
Er zijn studies dat het lichaam maar 20/25 gram eiwit per twee uur kan verwerken. Afhankelijk van het type eiwit...

ik eet om de twee uur :)
Betekent dat als je meer proteine in een maaltijd neemt dit langer duurt om op te nemen, niet dat de rest verloren gaat.
 
Man man man ... De newbies van tegenwoordig denken met iedereen geknikkerd te hebben zo amicaal als het gaat , althans de poging
 
Er zijn studies dat het lichaam maar 20/25 gram eiwit per twee uur kan verwerken. Afhankelijk van het type eiwit...

ik eet om de twee uur :)
Bron? Ik denk dat zelfs het dubbele met gemak opgenomen wordt. Ik eet wanneer ik trek heb. Mealtiming is best overrated; zal tot op een beperkte hoogte wel wat voordeel hebben, maar wordt soms veel te spastisch over gedaan.
 
Mensen zullen in de war zijn met de uitspraak dat je van TE VEEL eiwitten dik wordt.
TE VEEL betekent dat je te veel kcal dan je behoefte naar binnen werkt. Dus of dit nou eiwitten, vetten of koolhydraten zijn maakt niet uit.

TS:
Behoefte/doel in ogenschuw nemen. Neem hiervan 2gr tot 3 gr eiwit. Verdeel het over de maaltijden en je hoeft niet bang te zijn of je lichaam het opneemt of niet.
Verder als jij zwakke darmen hebt en je 'onderbroekje' volschijt bij een proteine-shakeje dan wens ik je veel sterkte en succes in deze sport.
 
Back
Naar boven