MuscleMeat

whey shakes meetellen

Bezoekers in dit topic

Juan Johnson

Cool Novice
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
139
Waardering
22
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
7%
Stomme vraag wellicht, maar ik blijf het me afvragen..

Omdat ik op trainingsdagen 2 shakes neem (s'ochtends en na het trainen) en savonds voor het slapen gaan ong 100 gram cottage cheese eet blijft er voor de rest van de dag niet heel veel aan proteine over om te eten. Terwijl proteine uit vlees e.d. juist zo belangrijk is. Ik eet per dag (maar) 150 gram kip qua vlees. 3x 50 gram.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Sommige mensen zeggen dat je whey shakes niet moet mee tellen in je schema.. maar dat lijkt me sterk.

Ik weeg trouwens 78 kg en ga uit van 2 gram eiwit per kilo lichaams gewicht.
 
Je hoeft je shake niet perse te doseren zoals dat op de verpakking beschreven staat...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk
 
Stomme vraag wellicht, maar ik blijf het me afvragen..

Omdat ik op trainingsdagen 2 shakes neem (s'ochtends en na het trainen) en savonds voor het slapen gaan ong 100 gram cottage cheese eet blijft er voor de rest van de dag niet heel veel aan proteine over om te eten. Terwijl proteine uit vlees e.d. juist zo belangrijk is. Ik eet per dag (maar) 150 gram kip qua vlees. 3x 50 gram.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Sommige mensen zeggen dat je whey shakes niet moet mee tellen in je schema.. maar dat lijkt me sterk.

Ik weeg trouwens 78 kg en ga uit van 2 gram eiwit per kilo lichaams gewicht.
Je voegt alles toe in je schema dat je eet, natuurlijk..

Daarnaast geef je zelf al het antwoord, waarom neem je twee shakes dan?

Post je gehele schema eens.
 
Je hoeft je shake niet perse te doseren zoals dat op de verpakking beschreven staat...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

Dat doe ik inderdaad ook niet. Ik zorg dat ik uit die 2 shakes in totaal 50gram eiwit haal.

Hoeveel eiwitten moet je s'ochtends, als je net wakker bent, eigenlijk binnen krijgen? Kortom, wat is raadzaam?
 
Je voegt alles toe in je schema dat je eet, natuurlijk..

Daarnaast geef je zelf al het antwoord, waarom neem je twee shakes dan?

Snelle eiwitten sochtends en na het trainen lijkt mij verstandig.. toch? Of moet ik dan gewoon kip eten na het trainen in de kleedkamer? Kan hoor daar niet van..
 
Inderdaad snelle eiwitten na het trainen, eet dan 2,5gr per kg, dat doe ik ook, niet omdat het moet maar gewoon omdat ik me er beter bij voel...

Je hebt niet perse die 25 gr eiwit per shake nodig, als dat in jou schema beter uitkomt om 15gr te nemen dan doe je dat maar...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk
 
Inderdaad snelle eiwitten na het trainen, eet dan 2,5gr per kg, dat doe ik ook, niet omdat het moet maar gewoon omdat ik me er beter bij voel...

Je hebt niet perse die 25 gr eiwit per shake nodig, als dat in jou schema beter uitkomt om 15gr te nemen dan doe je dat maar...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

Inderdaad 2 tot 2,5 gr. per kg. is prima :)
 
Hierbij mijn schema

Meal 1:
100gram Brinta
32gram Xxl Nutrition perfect Whey
10gr chia
10gr gepelde hennep
10gr gebroken lijnzaad
Fruit

Meal 2:
150gr zilvervliesrijst
50gr kipfilet
100gr groente
20gram amandelen

Meal 3:
150gr zilvervliesrijst
50gr kipfilet
150gr groente
Eetlepel olijfolie

Meal 4:
100gr havermout
150gr Griekse yoghurt 0%
Fruit
1 gekookt ei

Meal 5:
150 zilvervliesrijst
50gr kipfilet
150gr groente

Meal 6:
100gram cottage cheese
20gram zonnebloempitten

Post work out:
32gr Whey
30gr Dextrose

Stats:
Kcal 2588
Vetten 77,11
Eiwitten 163,88
Carbs 298,21

Ik hou dit dagelijks bij in een app waardoor ik flexibel kan zijn. Maar in grote lijnen is dit wat ik aan hou.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij mijn schema

Meal 1:
100gram Brinta
32gram Xxl Nutrition perfect Whey
10gr chia
10gr gepelde hennep
10gr gebroken lijnzaad
Fruit

Meal 2:
150gr zilvervliesrijst
50gr kipfilet
100gr groente
20gram amandelen

Meal 3:
150gr zilvervliesrijst
50gr kipfilet
150gr groente
Eetlepel olijfolie

Meal 4:
100gr havermout
150gr Griekse yoghurt 0%
Fruit

Meal 5:
150 zilvervliesrijst
50gr kipfilet
150gr groente

Meal 6:
100gram cottage cheese
20gram zonnebloempitten

Post work out:
32gr Whey
30gr Dextrose

Stats:
Kcal 2588
Vetten 77,11
Eiwitten 163,88
Carbs 298,21

Ik hou dit dagelijks bij in een app waardoor ik flexibel kan zijn. Maar in grote lijnen is dit wat ik aan hou.
Je moet de rijst ongekookt toevoegen, niet gekookt gewicht. Heb je dit gedaan? Want ik denk niet dat je 450 gram ongekookte rijst eet (zijn namelijk ~ 1.600 kcal en 300+ carbs ;)).

Eventueel wat carbs eruit laten voor extra eiwitten. Eiwitten bijvoorbeeld naar 200 en carbs naar 250 ongeveer, dan kun je extra kip toevoegen.

Hoe kom je bij 32 gram perfect whey, hoe weeg je dit?

Hoe eet je je brinta en havermout, met water zo te zien?
 
cut of bulk?
 
Inderdaad, 2,5gr eiwit en 1gr vet per kg lichaamsgewicht, derest carbs, simpel...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk
 
Je moet de rijst ongekookt toevoegen, niet gekookt gewicht. Heb je dit gedaan? Want ik denk niet dat je 450 gram ongekookte rijst eet (zijn namelijk ~ 1.600 kcal en 300+ carbs ;)).

Eventueel wat carbs eruit laten voor extra eiwitten. Eiwitten bijvoorbeeld naar 200 en carbs naar 250 ongeveer, dan kun je extra kip toevoegen.

Hoe kom je bij 32 gram perfect whey, hoe weeg je dit?

Hoe eet je je brinta en havermout, met water zo te zien?

Dat is gekookte rijst inderdaad.... .

Met een weegschaal, simpel rekensommetje. 32gr van die whey is 25gr eiwit.

Die brinta en havermout is inderdaad met water..
 
Snugger ja die gekookte rijst
 
Dat is gekookte rijst inderdaad.... .

Met een weegschaal, simpel rekensommetje. 32gr van die whey is 25gr eiwit.

Die brinta en havermout is inderdaad met water..
Alsnog moet je je rijst ongekookt toevoegen, gekookte rijst is afhankelijke van de bereidingswijze en het verschil is puur vocht. Voedingswaarden staan ook ongekookt op het pak.

Eventueel kun je maaltijd 2 en 3 samenvoegen, want zo als ik het nu zie is dat toch helemaal niks: 150 gram gekookte rijst en 50 gram kip? Voeg ze samen en maak één grote maaltijd.
 
Alsnog moet je je rijst ongekookt toevoegen, gekookte rijst is afhankelijke van de bereidingswijze en het verschil is puur vocht. Voedingswaarden staan ook ongekookt op het pak.

Eventueel kun je maaltijd 2 en 3 samenvoegen, want zo als ik het nu zie is dat toch helemaal niks: 150 gram gekookte rijst en 50 gram kip? Voeg ze samen en maak één grote maaltijd.

Maar hoe ga ik die rijst ongekookt toevoegen aan mijn schema als je rijst in bulk kookt? Ik heb dat schema met fatsecret gemaakt en hoe ik het heb neergezet gaat wel om gekookte rijst, het gemiddelde.
 
Maar hoe ga ik die rijst ongekookt toevoegen aan mijn schema als je rijst in bulk kookt? Ik heb dat schema met fatsecret gemaakt en hoe ik het heb neergezet gaat wel om gekookte rijst, het gemiddelde.
Je weegt de rijst voordat ie de pan in gaat. Stel je gooit er een zak van 1.000 gram in en verdeelt dit daarna over 5 porties, dan heb je 200 gram ongekookte rijst in je schema. De voedingswaarden van ongekookte rijst staan achterop het pak.
 
Lol 100 gram cottage cheese met 20 gram zonnebloempitten als maaltijd... Eten moet ook leuk blijven he vriend :p
 
Heel simpel, zitten er kcal in wat je eet of drinkt zo ja meetellen al is eet je placenta.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven