AndroidHealthClinic

Whey Shakes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aman

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 nov 2008
Berichten
192
Waardering
0
Ik heb gister whey shakes aangeschaft en me ouders zeggen dat het niet goed is enzo voor me.
En dat ik op latere leeftijd last krijg van me nieren erdoor.
Op dit moment lezen me ouders met me mee wat ik nu post:p.

Dus wou ik vragen of whey shakes nou werkelijk ongezond zijn en of je later er nierstenen of andere problemen door krijgt.

Graag serieuse reacties want me ouders lezen mee:p
 
Kan geen kwaad zolang je ze op goede wijze gebruikt. (Dus niet meer dan je mag)
 
Bij mijn weten is Whey een van de veiligste supplementen die er zijn. Het zijn eigenlijk puur eiwitten maar dan in de zuiverste vorm zodat ze snel worden opgenomen. Volgens mij is het totaal niet schadelijk zolang er maar geen Aspartaam in zit.
 
Ga voor puur whey eiwitisolaat zonder toevoegingen of smaakjes.
Mengt niet zo gemakkelijk, maar verteren doet het goed.
Het is niet 'slechter" dan andere eiwitbronnen voor je nieren, eerder minder belastend
dan andere bronnen. Drink genoeg, dan is er geen probleem met je nieren te verwachten.
 
ik denk dat je ouders whey met steroiden aan het vergelijken zijn ...

Het zijn eigenlijk puur eiwitten maar dan in de zuiverste vorm zodat ze snel worden opgenomen

dit
 
:zzz:

je ouders denken zeker ook dat teveel eieren slecht is ?

er is nergens aangetoond dat teveel eiwit schadelijk is voor je nieren. alleen ALS je al zwakke nieren hebt moet je voorzichtig zijn.
 
alles wat je teveel aan eiwitten binnen krijg.... pis je gewoon weer uit. en je krijgt en hooguit wat (meer) pukkels van.

en als jij zorgt dat je genoeg drinkt dan kan het helemaal geen probleem zijn.

gebruik ze wijs en leef verder gezond.
 
Ik zou eerst kijken of je die whey wel nodig hebt, en als je het kan gebruiken, zoek dan eens uit wanneer en hoe je het het best gebruikt ;) Succes, ik vind het wel een aanrader! Ben zelf maar 15!
 
je hoeft nu nog niet persé whey te gebruiken. Pas eerst je eetschema aan en verhoog je eiwitinname door kwark en melk te eten/drinken.
Later als je weer vastzit kan je nog aan de whey gaan maar zo kom je er veel goedkoper uit!
Verder kan zoals hierboven gezegd whey geen kwaad, voldoende drinken en niet overdrijven is de boodschap!
 
Over geld maken me ouders zich niet druk het is alleen me gezondheid:P^^
Ja en heb ook veel eiwitten al in me voeding maar na 8 maanden klooien moet ik echt serieus worden met eten en drinken.
Want ik wil ook afvallen(buikvet) en dit is een goed product waarmee ik weinig vet en toch eiwitten binnen krijg!

Heel 2009 post ik vanaf nu geen fotos meer.
Precies op 1 January 2010 ga ik iedereen verbazen op deze forum(hoop ik tenminste he)

Thanks iedereen!
 
Over geld maken me ouders zich niet druk het is alleen me gezondheid:P^^
Ja en heb ook veel eiwitten al in me voeding maar na 8 maanden klooien moet ik echt serieus worden met eten en drinken.
Want ik wil ook afvallen(buikvet) en dit is een goed product waarmee ik weinig vet en toch eiwitten binnen krijg!

Heel 2009 post ik vanaf nu geen fotos meer.
Precies op 1 January 2010 ga ik iedereen verbazen op deze forum(hoop ik tenminste he)

Thanks iedereen!

ik verheug me...
 
Wat een k*treacties..

Kan geen kwaad zolang je ze op goede wijze gebruikt. (Dus niet meer dan je mag)
??????

Ga voor puur whey eiwitisolaat zonder toevoegingen of smaakjes.
??????

je ouders denken zeker ook dat teveel eieren slecht is ?
Is ook zo. Cholesterol

Anyway, Whey zijn gewoon eiwitten. Je kan evengoed voedsel eten dat veel eiwitten bevat, maar het handige aan whey is dat het snel en compact is. Je krijgt veel eiwit binnen voor hetgeen je moet eten.
Het bevat N-houdende stoffen die worden afgevoerd via urine, en urine via je nieren. Om al die stoffen te kunnen verwerken, moet je veel water drinken.
Mijn raad: eet gewoon wat meer, je bent nog jong om een serieus voedselschema te hanteren vind ik. Moest je de discipline hebben, ok dan! Maar probeer gewoon wat meer melk te drinken etc.
 
Tering wat is dit man laat hem gewoon drinken.
3 liter water drinken per dag gebeurt er niks mee hij zegt zelf dat hij al problemen,
Heeft met eten is gewoon een extratje ja dat die andere stoffen erin zit is wel ****ed up ja maar gebeurt niks gewoon drinken als een gek jonge:D
 
whey is zo gezond als maar kan :) ik denk dat je je meer zorgen moet maken om een pitta dan om whey eigenlijk :p als je gezond leeft en dus zowiezo al twee liter water per dag drinkt kan dit geen kwaad, zelfs met minder water zal je zelfs nooit denk ik een randeffect merken, dit is gewoon voedsel geen gevaarlijke stofjes ofzo erin hoor.
 
natuurlijk is whey niet slecht voor de gezondheid.
whey zit toch ook in sommige gewone voeding !
 
Ik heb gister whey shakes aangeschaft en me ouders zeggen dat het niet goed is enzo voor me.
En dat ik op latere leeftijd last krijg van me nieren erdoor.
Op dit moment lezen me ouders met me mee wat ik nu post:p.

Dus wou ik vragen of whey shakes nou werkelijk ongezond zijn en of je later er nierstenen of andere problemen door krijgt.

Graag serieuse reacties want me ouders lezen mee:p

Ouders zijn nu eenmaal bezorgd om hun kroost, daarom zijn het ouders...maar ik denk inderdaad dat ze eiwitten met doping verwarren.
Ik zou wel een serieus merk nemen...er zijn merken die hun producten laten screenen op dopinggerelateerde stoffen...wat ik persoonlijk goede en betrouwbare merken vind zijn o.a. EAS en MDY.

Je kunt inderdaad veel eiwitten halen uit je reguliere voeding...zoals al werd aangegeven door b.v. kwark, melk, vis (b.v. tonijn), vlees (gevogelte zoals kipfilé of mager rundvlees zoals tartaar of rosbeef) en eieren. Whei eiwit nemen velen bij het ontbijt (omdat je de hele nacht immers geen toevoer van eiwitten hebt gehad) en direct na de training, omdat whei eiwitten het snelste worden opgenomen.

Enne, pap en mam van Aman: whei eiwitten kan geen kwaad, let wel op dat uw zoon geen goedkope merken uit het Verre Oosten (China enz.) koopt, maar kies voor een betrouwbaar A-merk (zoals reeds vermeld).
 

Uitstekende keuze (het is MDY) één van de twee die ik noemde...wellicht een tip als je nog eens iets van MDY wilt bestellen, bestel dan via de site van Jarno Hams, daarop staat namelijk het volgende te lezen:

JARNO HAMS POWERED BY M DOUBLE YOU!

Jarno heeft een nieuwe sponsordeal gesloten met zijn huidige sponsor M Double You en nu kunnen de lezers van deze site daar ook van mee profiteren. Namelijk een ieder de voedingsupplementen bij www.mdy.nl besteld en daar de volgende code: JR6786 aan toevoegd. krijgt 5% korting en hoef je ook geen verzendkosten te betalen.

Dat scheelt al snel vele euro's (want de verzendkosten bedragen
al gauw 5 Euro) Goede actie, toch?
 
Back
Naar boven