XXL Nutrition

Whey tijdens training zinloos? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Demian

Huge Freak
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
7.643
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Net imand op sportschool gesproken en die beweert dat whey tijdens de training niet word opgenomen? WIl graag wat meer info, ik drink mn whey shake gedurende de hele training op, hele shake ervoor vind ik k*t, en erna is zonloos? :)
 
Het lijkt mij dat het uiteindelijk wel wordt op genomen maar het lijkt me verre van optimaal om het tijdens de training te drinken :p neem hem gewoon 1,5 uur van te voren of erna.
 
Eigenlijk maakt het niet echt zoveel uit zolang je de hele dag genoeg eiwitten binnenwerkt.

De meeste beweren , waarmee ik ook mee eens ben.

20 minuten voor je training is ideaal want nadat je training ongeveer klaar is dan worden die aminozuren opgenomen je weet wel.

Ken zat BUFFELS die gwn hun shake tijdens de training nemen. Is geen enkel probleem.

Daarna kan zelfs ook. Het is wel belangrijk om ervoor te zorgen dat je suikers binnenkrijgt na je training voor optimale opname van de aminozuren.

Het is maar mijn mening :p
 
Gewoon lekker na je training samen met dextrose. Problem solved!
 
ja precies zoals bodybuilder zegt.
 
Eigenlijk maakt het niet echt zoveel uit zolang je de hele dag genoeg eiwitten binnenwerkt.

De meeste beweren , waarmee ik ook mee eens ben.

20 minuten voor je training is ideaal want nadat je training ongeveer klaar is dan worden die aminozuren opgenomen je weet wel.

Ken zat BUFFELS die gwn hun shake tijdens de training nemen. Is geen enkel probleem.

Daarna kan zelfs ook. Het is wel belangrijk om ervoor te zorgen dat je suikers binnenkrijgt na je training voor optimale opname van de aminozuren.

Het is maar mijn mening :p

Dat ja, rond m'n training wil ik koolhydraten binnen hebben, geen eiwitten..
 
Vergeet overigens ook niet de maaltijd die je voor de training hebt gegeten. Die eiwitten en kh doen dus ook nog hun werk na je training.
 
Maar ik wil niet dextrose gaan kopen?

Nu doe ik altijd banaan voor trainen, whey erna, en dan ofc maaltijd voor en na trainen.

Maar kan ik beter banaan na trainen dan?
 
Koop een pakje dextro.
 
Voor je training. Snap niet waarom je geen dextrose wilt aanschaffen. Is echt tering goedkoop en super spul.
 
Whey is zinloos tijdens de training. Neem beter Dextro of alleen BCAA's.
 
ik doe een wheyshake met havermout uur voor de training, tezamen met een kleine maaltijd.

Naar mijn mening hebben je spieren voedingstoffen nodig vanaf het moment dat je ze kapot traint, dus met 1,5u opname tijd heeft mijn lichaam in ieder geval genoeg eiwitten voorhanden tijdens de training om zijn ding te doen.

na trainen direct een banaantje, en binnen 1,5u na trainen mijn avondmaaltijd.

voel me er prima bij.

dit loopt denk ik weer uit op de eeuwenoude discussie whey voor of tijdens of na de training....

maakt geen bal uit, zolang je hem maar rond je training neemt.

tijdens lijkt me niet smakelijk, wordt niet echt actief van een romige shake zeg maar :)
 
Laatst bewerkt:
Als je in the window of oppertunity gelooft (WOP) houd je rekening met opname van whey en dat je alleen in rusttoestand eiwitten verteert, en tijdens intensief arbeid niet.
Met andere woorden: Whey een (anderhalf-)uur voor het trainen = amino's beschikbaar tijdens en na het trainen.
 
Als je in the window of oppertunity gelooft (WOP) houd je rekening met opname van whey en dat je alleen in rusttoestand eiwitten verteert, en tijdens intensief arbeid niet.
Met andere woorden: Whey een (anderhalf-)uur voor het trainen = amino's beschikbaar tijdens en na het trainen.


met welke whey? isolaat,concentraat of hydrolistaat?

gr.
 
met welke whey? isolaat,concentraat of hydrolistaat?

gr.
Concentraat. Ik moet zeggen dat ik zelf de opnamesnelheid van isolaat en hydrolisaat maar verwaarloosbaar vind tov concentraat.. Maar dat is mijn mening natuurlijk :D
 
Concentraat. Ik moet zeggen dat ik zelf de opnamesnelheid van isolaat en hydrolisaat maar verwaarloosbaar vind tov concentraat.. Maar dat is mijn mening natuurlijk :D

ik gebruik isolaat ivm zuiverheid en puistjes.

dan ook een uur VOOR de training nemen? of bij isolaat gewoon direct na?

gr
 
ik gebruik isolaat ivm zuiverheid en puistjes.

dan ook een uur VOOR de training nemen? of bij isolaat gewoon direct na?

gr
Dan is het een ander verhaal idd!

Isolaat wordt wel iéts sneller opgenomen maar in mijn ogen is dat verwaarloosbaar. Gewoon anderhalf tot 1 uur aan houden dan zit je wel goed :D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven