MuscleMeat

whey vlak voor het avondeten?

Bezoekers in dit topic

matthijs93

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2009
Berichten
333
Waardering
11
Lengte
1m85
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Even een vraagje.
Als ik klaar ben met stage, ga ik gelijk daarna trainen.
Het avondeten eet ik dan al 15-30 minuten nadat mijn training eindigt.
Heeft het dan nut om gelijk na de training nog een whey shake te namen i.v.m. met de maaltijd 15-30 minuten daarna?
En zoniet, wanneer dan :) ?

Alvast bedankt!
 
Als die maaltijd na je training al redelijk wat eiwitten bevat zou ik die shake overslaan.
 
Even een vraagje.
Als ik klaar ben met stage, ga ik gelijk daarna trainen.
Het avondeten eet ik dan al 15-30 minuten nadat mijn training eindigt.
Heeft het dan nut om gelijk na de training nog een whey shake te namen i.v.m. met de maaltijd 15-30 minuten daarna?
En zoniet, wanneer dan :) ?

Alvast bedankt!

Ik zou de shake voor je training nemen.
 
Ik zou de shake voor je training nemen.
hoelang voor de training is aan te raden? 30-60min toch? Dan moet ik maar een shakebeker meenemen naar stage.
 
Het antwoord: maakt niet uit.
Het word vroeger of later toch wel opgenomen als je lichaam het nodig heeft.
 
hoelang voor de training is aan te raden? 30-60min toch? Dan moet ik maar een shakebeker meenemen naar stage.
Half uurtje ervoor is prima. Dat komt niet zo nauw, de 'verwerkingstijd' in acht nemende..
Shakebeker gewoon vullen met poeder en op je werk wat water erbij en slurpen maar.
 
Half uurtje ervoor is prima. Dat komt niet zo nauw, de 'verwerkingstijd' in acht nemende..
Shakebeker gewoon vullen met poeder en op je werk wat water erbij en slurpen maar.

ga ik zeker doen, bedankt ! :D
 
Het antwoord: maakt niet uit.
Het word vroeger of later toch wel opgenomen als je lichaam het nodig heeft.

Klopt ik neem begin van de week 7 liter whey eiwitten zodat mijn lichaam het kan gaan verbruiken als hij het nodig heeft....
 
Klopt ik neem begin van de week 7 liter whey eiwitten zodat mijn lichaam het kan gaan verbruiken als hij het nodig heeft....

Leuke grap joh
Maar je weet zelf ook wel dat dat niet werkt net als dat je je lichaam vergiftigd als je puur alcohol drinkt.
Maar gewoon je dag behoeften in 1 keer kan je lichaam prima benutten over een lange periode.
Stel ik eet op 1 dag 20.000kcal, dan doe ik er gewoon een paar dagen over om het te verteren, maar grotendeels zal alles verteerd worden.

Je zou ook al je maaltijden in 1 keer kunnen eten als je wil, maar dat is voor bijna niemand praktisch omdat het gewoon gigantisch veel is.
 
Laatst bewerkt:
Voor de training lijkt mij perfect!
 
Even een vraagje.
Als ik klaar ben met stage, ga ik gelijk daarna trainen.
Het avondeten eet ik dan al 15-30 minuten nadat mijn training eindigt.
Heeft het dan nut om gelijk na de training nog een whey shake te namen i.v.m. met de maaltijd 15-30 minuten daarna?
En zoniet, wanneer dan :) ?

Alvast bedankt!

Voor je ontbijt en rond je training, in de avond/voor het slapen gaan neem je langzame eiwitten.

Kwark evt met 200/250ml ongezoete room als je te licht ben en moeite hebt met aankomen, of een zgn nightproteine:shake:

In jouw geval zou ik voor de training een whey shake nemen min 30min. ervoor.
 
En wat carbs vind ik zelf altijd erg fijn voor een training! Want als je niks hebt gegeten en alleen een shake dan zou ik me leeg voelen (ja er zijn ook mensen die "fasted" trainen maar je moet maar even kijken wat je lekker vind). Anders bij je shake bijvoorbeeld 2 bananen of wat boterhamen
 
Zou 't vlak voor de training nemen, als je die voor je maaltijd gaat drinken heb je al een voller gevoel en ga je minder eten..
 
Laatst bewerkt:
Leuke grap joh
Maar je weet zelf ook wel dat dat niet werkt net als dat je je lichaam vergiftigd als je puur alcohol drinkt.
Maar gewoon je dag behoeften in 1 keer kan je lichaam prima benutten over een lange periode.
Stel ik eet op 1 dag 20.000kcal, dan doe ik er gewoon een paar dagen over om het te verteren, maar grotendeels zal alles verteerd worden.

Je zou ook al je maaltijden in 1 keer kunnen eten als je wil, maar dat is voor bijna niemand praktisch omdat het gewoon gigantisch veel is.

Je kan je whey eiwitten het beste rondom je training nemen (dat was de vraag ook) dus in dat geval maakt het wel uit
 
Tomnr100 heeft zijn post inmiddels aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Je kan je whey eiwitten het beste rondom je training nemen (dat was de vraag ook) dus in dat geval maakt het wel uit

Als het goed is krijgt hij al genoeg eiwitten binnen over de gehele dag.
Stel je hebt 200 eiwitten nodig op de dag, dan maakt het niet uit of je ze een uur eerder of later neemt.
Ook niet als je traint, want als het goed is heb je al genoeg eiwitten nog in je lichaam van eerdere maaltijden.
Daarnaast als je voldoende koolhydraten (we gaan er vanuit dat hij sowieso genoeg kcals binnen krjgt) binnen krijgt kan je geen eens spier verliezen binnen 3 dagen.
Kortom, het maakt belachelijk weinig uit wanneer hij exact die eiwitten nuttigt per dag.
 
Als het goed is krijgt hij al genoeg eiwitten binnen over de gehele dag.
Stel je hebt 200 eiwitten nodig op de dag, dan maakt het niet uit of je ze een uur eerder of later neemt.
Ook niet als je traint, want als het goed is heb je al genoeg eiwitten nog in je lichaam van eerdere maaltijden.
Daarnaast als je voldoende koolhydraten (we gaan er vanuit dat hij sowieso genoeg kcals binnen krjgt) binnen krijgt kan je geen eens spier verliezen binnen 3 dagen.
Kortom, het maakt belachelijk weinig uit wanneer hij exact die eiwitten nuttigt per dag.

Idd, als het goed is. Waarschijnlijk niet dus.
 
Idd, als het goed is. Waarschijnlijk niet dus.


Ik zal het niet ontkennen :rolleyes:

Ik zal de whey shake 30min voor de training nemen, bedankt voor alle tips

opgelost!
 
30 min na de training doe ik altijd..
 
Back
Naar boven