XXL Nutrition

Peiling Whey voeding of aanvulling op voeding? (2 bezoekers)

Is whey onderdeel van of een aanvulling op je voedingsschema?


  • Totaal stemmers
    53

Bezoekers in dit topic

wovano

Super Moderator
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Coach
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
20.232
Waardering
46.945
Lengte
1m86
Naar aanleiding van de 'discussie' in de log van TT&A; is whey voeding of een aanvulling op je voeding? En hoeveel gram neem je ervan per dag? Wat is jouw mening over whey?
 
  • Haha
Waarderingen: TT&A
Goed topic

ps ik was sarcastisch maar bedankt wovano
 
Ik zie het als aanvulling. Momenteel neem ik enkel 35 gram door m'n oats. In het verleden ook nog 30 gram post-WO als shake, maar ik eet nu liever meer vast voedsel want vind dat dat meer verzadiging geeft. Voor het slapen gaan nog wel eens een halve scoop caseïne door m'n kwark.
Mijn mening: het is een prima en goedkope en gemakkelijke bron van eiwitten, zeker onderweg na de training bijvoorbeeld , maar niet noodzakelijk.
 
Waar is de optie "Nee"?
 
Voeding, zo'n 50-100 gram per dag.
 
170gram p/dag.

Whey is gewoon voeding.
 
Het is voor mij een aanvulling. Probeer voldoende macro’s binnen te krijgen door ‘gewone’ voeding.
 
Het is voor mij een aanvulling. Probeer voldoende macro’s binnen te krijgen door ‘gewone’ voeding.
Als je voldoende macro's binnenkrijgt door gewone voeding is de whey toch niet meer nodig als 'aanvulling'?
 
Als je voldoende macro's binnenkrijgt door gewone voeding is de whey toch niet meer nodig als 'aanvulling'?
Het is dus als ik het niet haal. Vooral als ik weet dat ik veel en lekker eet in de avond wil ik wel eens een Shake/smoothie/fluff maken met xanthaan, fruit en whey/caseine. Of met koffie, pindakaas en cacao, caramel/bebogeen,banaan in willekeurige samenstelling.

Zaterdag heb ik pizza gemaakt en dan lunch ik met een Shake. Dan blijf ik netjes binnen mijn kcals en macro’s.

Overigens niets mis met whey, gewoon melk. Dus wat dat betreft is het ‘gewone voeding’. Maar ik gebruik het als aanvulling en niet als vast onderdeel :)
 
Elke dag lekker whey scheppen en het als aanvulling in je voedingspatroon opnemen

steve brule GIF
steve brule GIF
 
Wei-eiwit is gewoon voeding. Ik neem 100 gram per dag.
 
Welke eiwitbron is wel noodzakelijk?
Ik denk geen, alhoewel dierlijke eiwitten wel de voorkeur genieten. Ik bedoelde meer te zeggen dat ik weleens mensen hoor zeggen dat je per se een shake na je training moet nemen, maar als je uit gewone voeding aan voldoende eiwitten komt zie ik daar de noodzaak van in.

Natuurlijk kun je whey als gewone voeding beschouwen en in principe is het ook een vorm van voeding, maar het blijft een voedingssupplement (suppleren betekent letterlijk aanvullen).
 
Natuurlijk kun je whey als gewone voeding beschouwen en in principe is het ook een vorm van voeding, maar het blijft een voedingssupplement (suppleren betekent letterlijk aanvullen).
Hoezo is het een supplement, het is toch gewoon bewerkte voeding? Olie die we uit zaden halen of en andere vorm van bewerkte melk zoals kaas zouden we dan ook niet meer als gewone voeding kunnen beschouwen.
 
Zit het in je voedingsschema? Is het een onderdeel
Kom je aan het einde van de dag een keer te kort en vul je het aan? Kan je het als aanvulling zien

Het blijft voeding. Je krijgt eiwitten binnen. Welke naam elk individu er aan geeft maakt weinig uit. Belangrijker is om een voedingspatroon te hebben die duurzaam en dus vol te houden is, of dit voor jou bestaat uit je bakje kip of flikje scheut whey. Who cares.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je van yoghurt hangop gaat maken, is whey je restproduct. Het is alleen ontzettend smerig.... Maar als yoghurt voeding is, is whey dat ook.

Grote verschil met normale voeding is alleen hoe snel het wordt opgenomen. Alle voeding is traag, waarvan ei het minst traag is. Whey is een stuk sneller. En of ie dat nodig hebt, is weer afhankelijk van je niveau en doelen
 
Back
Naar boven