XXL Nutrition

Whey vs gewone voeding.

Bezoekers in dit topic

unkn0wn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
4.310
Waardering
1.330
Lengte
1m87
Wat is nou daadwerkelijk het voordeel van whey vergeleken met eiwitten uit gewone voeding? - Ja de biologische waarde en daardoor de snelheid van opnemen en het is snel en makkelijk in te nemen.

Ik neem namelijk zelf geen whey, onder andere omdat ik het niet mag nemen van mijn ouders. Ik probeer nu gewoon al m'n nodige eiwit uit gewone voeding te halen, en qua hoeveelheden is dit geen probleem. Maar toch vraag ik me af of de toevoeging van whey merkbaar nuttig zou zijn, gezien de snelle opname vooral na trainingen.
 
IMO heeft het niet zo heel veel toegevoegde waarde. Zeker niet in de bulk. Zolang je voeding op orde is, zul je niet direct heel veel merken. Het is geen wondermiddel.

Het voordeel voor veel mensen is dat ze sneller aan hun eiwit-behoefte komen. Daarnaast is het handig om op bepaalde momenten ('s ochtends en rond om trainingen) snelle eiwitten binnen te krijgen (volgens mij duurt het dan nog steeds 2 uur ofzo hoor).

Gewoon lekker uit je voeding halen!
 
Er zijn geen echte nadelen of voordelen aan whey, je kan ofwel heel veel eiwitten uit whey halen of helemaal niks. Whey is een prima bron voor eiwitten maar je kan makkelijk zonder. Soms is het gewoon makkelijk even een shake en zeg 60g eiwitten naar binnen gewerkt.
 
Whey is geen voeding je moet het zien als een toetje . 60 gram E uit whey ? Pff ga toch vlees en vis eten
 
Whey is geen voeding je moet het zien als een toetje . 60 gram E uit whey ? Pff ga toch vlees en vis eten

:roflol:

uh huh

zit nu op een cut van 350gr eiwitten per dag op trainings dagen.

doe jij dat maar 350gr 5x per week naar binnen werken op alleen vis en vlees, snapt duidelijk niet het nut van whey.......... mafkees
 
:roflol:

uh huh

zit nu op een cut van 350gr eiwitten per dag op trainings dagen.

doe jij dat maar 350gr 5x per week naar binnen werken op alleen vis en vlees, snapt duidelijk niet het nut van whey.......... mafkees

200g kip+ 200g kalkoen =100e
200 gram level + 200 gram kippenhartjes = 120e
300 gram tonijn salade = 90 e
Mijn toetje , caseine fluff = 50 e

Whey , caseine etc... is allemaal nuteloos , maar hey ik hou je niet tegen om jezelf vol te gieten met whey zodat je jou Eiwit behoefte haalt
 
Eiwitten in shakevorm zijn lekker :)
Bijkomend voordeel is dat je redelijk wat eiwitten kan binnenkrijgen zonder je vol te vreten en rond te lopen met een pijnlijke gespannen buik. Ik zie het eerder als iets dat bijdraagt tot een comfortabele manier om je eiwitbehoefte te halen. Verder is er geen verschil tussen je eiwitbehoefte halen uit gewone voeding of uit whey. Meer nog, een stevige maaltijd na het eten draagt meer bij aan je spiergroei dan een shake.
 
Om nu te zeggen dat whey, casseïne enzo nutteloos is gaat ook wel ver imo :)
 
Wat is nou daadwerkelijk het voordeel van whey vergeleken met eiwitten uit gewone voeding? - Ja de biologische waarde en daardoor de snelheid van opnemen en het is snel en makkelijk in te nemen.

Ik neem namelijk zelf geen whey, onder andere omdat ik het niet mag nemen van mijn ouders. Ik probeer nu gewoon al m'n nodige eiwit uit gewone voeding te halen, en qua hoeveelheden is dit geen probleem. Maar toch vraag ik me af of de toevoeging van whey merkbaar nuttig zou zijn, gezien de snelle opname vooral na trainingen.
Je zegt het zelf al. De biologische waarde van whey is erg goed omdat het veel verschillende aminozuren bevat. Het is een gemakkelijke uitkomst voor een snelle portie eiwitten. In principe kun je alles gewoon uit je voeding halen, alleen betekent dat wel dat je zoveel variatie moet aanbrengen in je eetpatroon(om op die manier ook aan al die aminozuren te komen), en dat is niet voor iedereen haalbaar.
 
200g kip+ 200g kalkoen =100e (80e)
200 gram level + 200 gram kippenhartjes = 120e (80e hooguit en dan echt hooguit koekwaus)
300 gram tonijn salade = 90 e (pure tonijn ? kom je uit op 70e)
Mijn toetje , caseine fluff = 50 e

Whey , caseine etc... is allemaal nuteloos , maar hey ik hou je niet tegen om jezelf vol te gieten met whey zodat je jou Eiwit behoefte haalt

om uit je droom te halen....... kom nog uit op 280 zeg hooguit 300 gr eiwitten

en dit vind ik best wat om elke dag zo te eten, het is te doen daar niet van.......
 
Je zegt het zelf al. De biologische waarde van whey is erg goed omdat het veel verschillende aminozuren bevat. Het is een gemakkelijke uitkomst voor een snelle portie eiwitten. In principe kun je alles gewoon uit je voeding halen, alleen betekent dat wel dat je zoveel variatie moet aanbrengen in je eetpatroon(om op die manier ook aan al die aminozuren te komen), en dat is niet voor iedereen haalbaar.

Ik dacht dat dierlijke eiwitten alle essentiële aminozuren bevatten? Als het grootste deel van je eiwit opname dan komt uit dierlijke eiwitten (wat bij de meesten toch sowieso het geval zal zijn), heb je toch alles binnen wat je nodig hebt?
 
om uit je droom te halen....... kom nog uit op 280 zeg hooguit 300 gr eiwitten

en dit vind ik best wat om elke dag zo te eten, het is te doen daar niet van.......

Ach jonge schei toch uit
100 gram lever levert 22.5 eiwitten , hartjes leveren 38 eiwitten
tonijn per 100 gram 25 eiwitten dan gooi ik er nog een paar eieren bij en wat groente wat me makkelijk 90 Eiwitten oplevert moet ik nog alle b6 en b12 vitamines opnoemen ? In de tijden van farao's , Romeinen ,Grieken had je toch ook niet al die bullshit toch hadden de mannen lichamen waar we momenteel van dromen rarara hoe kan dat ?
Jij bent de perfect slachtoffer voor al die commerciële rage's imbeciel dat je er rondloopt .
 
Kan handiger zijn dan (dure) alternatieven om je eiwitbehoefte te behalen, maar sowieso niet nodig in de bulk imo, omdat je dan met je 'normale' maaltijden al wel genoeg eiwit binnenkrijgt voor max. groei.

Verschil in biologische waarde/opnamesnelheid in vergelijking met andere typische eiwitbronnen levert geen meerwaarde voor massa/kracht.
 
Ach jonge schei toch uit
100 gram lever levert 22.5 eiwitten , hartjes leveren 38 eiwitten
tonijn per 100 gram 25 eiwitten dan gooi ik er nog een paar eieren bij en wat groente wat me makkelijk 90 Eiwitten oplevert moet ik nog alle b6 en b12 vitamines opnoemen ? In de tijden van farao's , Romeinen ,Grieken had je toch ook niet al die bullshit toch hadden de mannen lichamen waar we momenteel van dromen rarara hoe kan dat ?
Jij bent de perfect slachtoffer voor al die commerciële rage's imbeciel dat je er rondloopt .

:roflol: :roflol: :roflol:

Ze hadden toen al anabolen hoor
Hoe weet je eigenlijk hoe ze er uit zagen?
:roflol:
 
Ja want zo ver in het verleden hadden ze ook zo'n voedselindustrie zoals we die nu kennen...

:rolleyes:
 
Back
Naar boven