Fitness Seller

Whey vs Kip

Bezoekers in dit topic

LoveBench

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2008
Berichten
577
Waardering
10
Lengte
1m75
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Groei je even hard op whey als kip?, wil namelijk whey+havermout inplaats van rijst+kip doen als afwisseling.

grtz
 
Eiwitten zijn eiwitten. Maar whey is een toevoeging, geen vervanging
 
Als je zorgt dat je een goede whey isolaat van kwaliteit hebt, heb je een zeer goede bron van eiwitten. Je zal dan ook net zo hard groeien van whey + havermout als kip + rijst. Allebei top voedsel.
 
Whey 'vult' niet zo goed als kip en heeft een ander aminozurenprofiel (goed om zo compleet mogelijk profiel binnen te krijgen op een dag), maar is zeker niet verkeerd om met havermout tussendoor te eten.
 
Whey 'vult' niet zo goed als kip en heeft een ander aminozurenprofiel (goed om zo compleet mogelijk profiel binnen te krijgen op een dag), maar is zeker niet verkeerd om met havermout tussendoor te eten.
heeft ook een keer het woord aminozuurprofiel gehoord hoor....
al het dierlijk eiwit bevat alle aminozuren. en in whey zitten ook alle aminozuren. dus alsjeblieft..
als je geen vegentarier bent hoef je je sowieso geen zorgen te maken over het aminozuur profiel..
havermout en whey kan heel prima al vervanging voor rijst en kip. al vind ik rijst en kip wel stukje lekkerder :D
 
heeft ook een keer het woord aminozuurprofiel gehoord hoor....
al het dierlijk eiwit bevat alle aminozuren. en in whey zitten ook alle aminozuren. dus alsjeblieft..
als je geen vegentarier bent hoef je je sowieso geen zorgen te maken over het aminozuur profiel..
havermout en whey kan heel prima al vervanging voor rijst en kip. al vind ik rijst en kip wel stukje lekkerder :D

:) klopt alsssssssssss en busssssssssss! vegetariërs moeten juist bonen + rijst bijv eten..krijgen ze tenminste nog de essentiële aminozuren binnen:)

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:36 ----------

Eiwitten zijn eiwitten. Maar whey is een toevoeging, geen vervanging

eiwitten zijn niet eiwitten ...anders wordt geen wetenschappelijk onderscheid ervan gemaakt ;)

maar zeker dat whey een supplement is een geen maaltijdvervanger..
 
eiwitten zijn niet eiwitten ...anders wordt geen wetenschappelijk onderscheid ervan gemaakt ;)

In een reageerbuisje is er een verschil

In het dagelijkse leven veeeel minder.
 
degene die beweren dat whey-eiwitten hetzelfde zijn als kip-eiwitten moeten zich echt wat meer inlezen

whey wordt veel sneller opgenomen dan kip. daarom drinkt iedereen een shake in de ochtend/na de training. anders zouden ze wel 3 kippenboutjes mee naar de training nemen toch?

kip is goed voor lange resorbtie van eiwitten. voor de gehele dag dus. net zoals kwark

groeien doe je op beide natuurlijk. het gebruik is alleen anders.

EDIT: resorbtie/absorbtie natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
heeft ook een keer het woord aminozuurprofiel gehoord hoor....
al het dierlijk eiwit bevat alle aminozuren. en in whey zitten ook alle aminozuren. dus alsjeblieft..
als je geen vegentarier bent hoef je je sowieso geen zorgen te maken over het aminozuur profiel..
havermout en whey kan heel prima al vervanging voor rijst en kip. al vind ik rijst en kip wel stukje lekkerder :D

Als je iemand gaat bashen zorg dan wel dat je zelf een compleet antwoord geeft.
 
Ik zou gewoon allebij doen. Wat let je...
 
Als je iemand gaat bashen zorg dan wel dat je zelf een compleet antwoord geeft.

Helemaal mee eens. Trouwens er zijn maar weinig dierlijke eiwitten die een volledig aminozurenprofiel bevatten. Ieder dierlijk eiwit mist wel één of meerdere essentiële eiwitten. Buitenbeentje Soja bevat het meest complete aminozurenprofiel alleen is deze weer oestrogeenbevorderend (zegt men) en pakken de meeste deze liever niet of niet teveel. Dus advies combineren is het beste en variëren van verschillende eiwitten zodat je per saldo een compleet profiel binnenkrijgt. Zal op zoek gaan naar de details omtrent de aanwezige aminozuren van verschillende eiwitten zodat ook niet mijn mening op niets gebasseerd is:D wordt vervolgd.
 
degene die beweren dat whey-eiwitten hetzelfde zijn als kip-eiwitten moeten zich echt wat meer inlezen

whey wordt veel sneller opgenomen dan kip. daarom drinkt iedereen een shake in de ochtend/na de training. anders zouden ze wel 3 kippenboutjes mee naar de training nemen toch?

kip is goed voor lange reasorbtie van eiwitten. voor de gehele dag dus. net zoals kwark

groeien doe je op beide natuurlijk. het gebruik is alleen anders.

Waar staat dat je sneller of beter groeit van whey ?

(en wat is reasorbtie ?)
 
oke, tnx iedereen;):)
 
Whey heeft specifieke eigenschappen die niet te vervangen zijn door vast voedsel. Kip is echter wel te vervangen door whey.
 
Whey heeft specifieke eigenschappen die niet te vervangen zijn door vast voedsel. Kip is echter wel te vervangen door whey.

Is het niet nadelig dat whey zo snel wordt opgenomen als je het als maaltijdvervanger zou nemen?
 
Kip, thermische verbranding eiwitten :thumbs:
Whey heeft echter ook z'n plek, zoals 's ochtends en pwo.
 
Is het niet nadelig dat whey zo snel wordt opgenomen als je het als maaltijdvervanger zou nemen?

Ligt eraan waarmee je het mengt. Alleen eiwit is sowieso geen maaltijd. Een maaltijd bestaat uit Koolhydraten, eiwitten en vetten. Koolhydraten en vetten vertragen de opname van whey ook.
 
Ligt eraan waarmee je het mengt. Alleen eiwit is sowieso geen maaltijd. Een maaltijd bestaat uit Koolhydraten, eiwitten en vetten. Koolhydraten en vetten vertragen de opname van whey ook.

Ik heb hier 3XL eens over gemaild. Ik mixte namelijk weleens whey met olijfolie, maar volgens hem werd de whey alsnog snel opgenomen.
Leek mij zelf wel logischer dat vet alle opname vertraagd whatever de eiwit.
 
Back
Naar boven