XXL Nutrition

Whey, zin of geen zin? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blikje tonijn kost ook geen drol en zitten ook +40 gr eiwitten in.
 
Blikje tonijn kost ook geen drol en zitten ook +40 gr eiwitten in.
Hangt er maar net vanaf waar je het haalt. Bij de Aldi ben je inderdaad goedkoper uit, maar ik ga niet 20minuten in de auto zitten om alleen eventjes tonijn te halen. Voor de rest ben ik geen tonijn op water tegen gekomen dat daadwerkelijk voor weinig veel eiwitten bevat. Deepblue, Princess en John West zijn allemaal duurder.

Punt is gewoon dat whey niet duur is en dat voor de kwaliteit ervan dat je het ook zeker niet hoeft te laten om het als supplement te gebruiken. Ik vind dat mijn reden goed genoeg is om toch whey als supplement te gebruiken omdat ik het achterlijk vind om zoveel geld per week kwijt te zijn aan voedsel waar je dwangmatig een heel pakje vleeswaren op je brood moet doen of een blik tonijn zit weg te lepelen om aan je eiwitten te komen. Als ik er nou van kon genieten, okee, maar ik at het omdat ik 'moest' en niet omdat het zo'n traktatie is.

Voor de rest zie ik niet veel reden om hierover door te discusieren. Het hangt ervan af wat je zelf wil. Ik vind het het gewoon niet waard om veel geld aan eten uit te geven waarvan ik vervolgens niet van kan genieten terwijl ik goedkoper uit kan zijn, toch aan mijn behoeftes kom en evenveel kan genieten als voorheen.
 
sry maar

jij zegt :Hiervoor heb ik 10 jaar op aardig hoog niveau gevoetbald

je bent 17 ahahahhahah :p:p
 
Het is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Je haalt je eiwitten uit een beetje poeder. Dat klinkt toch alleen al niet relaxed?

"Oh, je eet 30g poeder met een smaakje? Ik eet 300g kipfilet met een heerlijk sausje."

Whey blijft een supplement en is in de 'regel' alleen een uitvlucht als je niets voor handen hebt of echt veel eiwitten moet consumeren omdat je mega groot bent en/of safe wilt spelen om geen groei 'mis te lopen'.

Gewoon goed eten is het allerbeste, buikje vol. Niet een beetje poeder met water. --> supplement.

Whey voor erbij.
 
oke, maar voor mijzelf ist wel beter om uit voeding te halen, dat betaald me moeder namelijk;) Ikzelf bak wel altijd kipfilet en snij het in plakjes, ik ben niet zo van de conserveringsmiddelen..

Al het vlees bevat wel wat conserveringsmiddelen.
 
Al het vlees bevat wel wat conserveringsmiddelen.
klopt, en hormonen. Alleen bevat een stukje rauwe kipfilet veeeeeeeeeel minder als een geperst en geconserveerd stuk kipfilet beleg uit een pakje!
 
Het is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Je haalt je eiwitten uit een beetje poeder. Dat klinkt toch alleen al niet relaxed?

"Oh, je eet 30g poeder met een smaakje? Ik eet 300g kipfilet met een heerlijk sausje."

Whey blijft een supplement en is in de 'regel' alleen een uitvlucht als je niets voor handen hebt of echt veel eiwitten moet consumeren omdat je mega groot bent en/of safe wilt spelen om geen groei 'mis te lopen'.

Gewoon goed eten is het allerbeste, buikje vol. Niet een beetje poeder met water. --> supplement.

Whey voor erbij.
Het is zeker persoonlijke voorkeur. Maar jouw redenatie klopt echter van geen kanten wat 'poedertje vs eten' betreft. Ik zou me dan toch eens verdiepen in aminozuurprofielen en dergelijke voordat je nog eens zo iets zegt. Daarbij gebruik ik alleen naturel voor the obvious reason.

Ik snap er geen zak van, ik heb toch al meerdere malen gezegd dat ik dit bij het eten neem, niet als eten? Bord met 80gr meusli, 400ml melk was mijn normale ontbijt. Nu heb ik er 15gr whey bij gedaan, niks vervangen. Het enige verschil in mijn schema is dat ik nu niet kalkoenfilet met brood eet maar brood met kalkoenfilet (ja, het lag er dikker op dan dat het sneetje zelf dik was). Dan vind ik 'een poedertje' inderdaad stukken normaler klinken dan dat scenario. De rest van de whey zit in mijn pre en post work out shakes ipv een blikje tonijn als pre workout maaltijd wat zo in-effectief als maar kan zijn is. That's it, niks vervangen, nogsteeds veel eten. Moet ik dit nou nog drievoudig in 8 talen vertalen of valt het kwartje nou eindelijk?
 
Omdat ze kipfilet daar veelste duur voor vinden haha. Kan ze overigens geen ongelijk geven, als het niet in de aanbieding is betaal je er hier zo 8euro/kg voor:(

Daarom wacht ik altijd op aanbiedingen. Vaak heb je weleens dat je voor een kg kipfilet 3.99 betaalt. Sla dan gelijk 5 of 10 kg in.
 
Errrr,

Ik vind een correct voedingsschema zeker een top prioriteit, maar om nou te stellen dat voeding goedkoper is dan whey? Ik heb een voedingsschema zonder whey en na 2 maanden lang zo'n 40 Euro per week kwijt te zijn aan voeding puur om de benodigde eiwitten binnen te krijgen... Kwark en eieren (hele eieren) zijn tot nog toe zo'n beetje het goedkoopst, maar daar houdt het dan ook mee op naar mijn weten.

Maarja, zoals al werd gezegd, zorg dat je voeding goed is. Ik zelf ga snel beginnen met whey, maar zorg ervoor dat je het niet te pas en te onpas overal doorheen gaat smijten. 's Morgens is het handig, als pre-/post work out ook, maar voor de rest beter vanaf blijven.
blikjes tonijn? Melk????

---------- Toegevoegd om 02:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:46 ----------

Hangt er maar net vanaf waar je het haalt. Bij de Aldi ben je inderdaad goedkoper uit, maar ik ga niet 20minuten in de auto zitten om alleen eventjes tonijn te halen. Voor de rest ben ik geen tonijn op water tegen gekomen dat daadwerkelijk voor weinig veel eiwitten bevat. Deepblue, Princess en John West zijn allemaal duurder.

Punt is gewoon dat whey niet duur is en dat voor de kwaliteit ervan dat je het ook zeker niet hoeft te laten om het als supplement te gebruiken. Ik vind dat mijn reden goed genoeg is om toch whey als supplement te gebruiken omdat ik het achterlijk vind om zoveel geld per week kwijt te zijn aan voedsel waar je dwangmatig een heel pakje vleeswaren op je brood moet doen of een blik tonijn zit weg te lepelen om aan je eiwitten te komen. Als ik er nou van kon genieten, okee, maar ik at het omdat ik 'moest' en niet omdat het zo'n traktatie is.

Voor de rest zie ik niet veel reden om hierover door te discusieren. Het hangt ervan af wat je zelf wil. Ik vind het het gewoon niet waard om veel geld aan eten uit te geven waarvan ik vervolgens niet van kan genieten terwijl ik goedkoper uit kan zijn, toch aan mijn behoeftes kom en evenveel kan genieten als voorheen.
Dat is het principe van tonijn uit conserven. Het is lang conserveerbaar :p. Koop gewoon direct een dertigtal doosjes. Ik luste trouwens vroeger ook geen tonijn. Probeer het eens met een klein beetje mayo, wat ketchup en oreganokruiden. HEERLIJK!!!!!
 
dan doe je tog iets verkeerd als je 40 euro per week aan voeding kwijt bent, kip fillet en kwark en melk en rijst kost bijna niks.

wtf... 40 euro per week is niets!
 
Het is zeker persoonlijke voorkeur. Maar jouw redenatie klopt echter van geen kanten wat 'poedertje vs eten' betreft. Ik zou me dan toch eens verdiepen in aminozuurprofielen en dergelijke voordat je nog eens zo iets zegt. Daarbij gebruik ik alleen naturel voor the obvious reason.

Ik snap er geen zak van, ik heb toch al meerdere malen gezegd dat ik dit bij het eten neem, niet als eten? Bord met 80gr meusli, 400ml melk was mijn normale ontbijt. Nu heb ik er 15gr whey bij gedaan, niks vervangen. Het enige verschil in mijn schema is dat ik nu niet kalkoenfilet met brood eet maar brood met kalkoenfilet (ja, het lag er dikker op dan dat het sneetje zelf dik was). Dan vind ik 'een poedertje' inderdaad stukken normaler klinken dan dat scenario. De rest van de whey zit in mijn pre en post work out shakes ipv een blikje tonijn als pre workout maaltijd wat zo in-effectief als maar kan zijn is. That's it, niks vervangen, nogsteeds veel eten. Moet ik dit nou nog drievoudig in 8 talen vertalen of valt het kwartje nou eindelijk?

Rustig maar kerel, ik begreep het al voordat jij een account had aangemaakt en dit ging vertellen, bovendien reageerde ik niet direct op jou, maar deed ik een algemene mededeling. Het maakt mij echt niet uit hoe of wat jij eet, al neem je alleen maar whey, ik slaap er niet minder om.

Ik zou trouwens bij je ontbijt 30g whey nemen i.p.v. 15g. Had je niet van mij verwacht? :p

Het is niet poedertje vs. eten, het is poedertje + eten. Maar zodra het poedertje gaat overheersen en normaal vlees, vis, eieren, etc. aan de kant worden geschoven, dan ben ik het er niet meer mee eens. (persoonlijke voorkeur) Ik gebruik ook whey. Al is mijn voeding voldoende well-rounded.

Ik hoef mij niet verder te verdiepen in aminozuurprofielen, haal mijn eiwitten bij iedere maaltijd uit een ander mager eiwitproduct. Je moet je nog even iets verdiepen in voeding, want er zijn genoeg betaalbare producten waarmee je een well-rounded voedselpakketje samen kan stellen.

Kalkoenfilet met brood klinkt mij wel heerlijk lekker in de oren. :D

Ik vind whey een perfect product, maar om nu dat lekkere massieve voedsel te missen :eek:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven