XXL Nutrition

Whey, zin of geen zin? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rubzzz

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
67kg
Vetpercentage
8%
Hallo,

Ik ben nieuw hier, en weet nog niet echt hoe het hier allemaal werkt.
Ik doe nu een maandje of 8 aan fitness, waarvan 2,5 echt fanatiek (om de dag). Ik train full body. Hiervoor heb ik 10 jaar op aardig hoog niveau gevoetbald.

Ik hou me niet aan een speciaal dieet, maar eet en drink van mezelf eigenlijk geen frisdrank, snoep/koek/fastfood.

Nu hoor ik steeds weer dingen over de whey shakes. Ik weet ondertussen wat het inhoudt, maar ben toch benieuwd of het in mijn geval zin heeft of elke ochtend en na de training te nemen?

Ik hoor graag van jullie,

Ruben (17jaar, 68kg)
 
Evenveel zin als kip, kwark, tonijn, etc...
 
Whey is een erg goede toevoeging op je voeding, met nadruk op toevoeging. Je moet eerst zorgen dat je eetschema op orde is, daarna kan je gaan denken aan whey en andere voedingsupplementen. Bepaal eerst voor jezelf je doel: wil je massa kweken of vet verbranden? Hierop ga je je voedingsschema aanpassen. In de stickies staat hoe je moet uitrekenen wat je energiebehoefte is en hoeveel procent je hier onder of boven moet zitten om aan te komen/af te vallen. Ga minstens 6 keer per dag eten en verdeel je koolhydraten/eiwitten/vetten die je nodig hebt evenwichtig over je maaltijden. Daarna is het inderdaad goed om sochtends en na het trainen een wheyshake te nemen. Whey bestaat uit eiwitten die snel door het lichaam worden opgenomen, en is daarom ideaal om sochtends je lichaam uit katabole (spierverbrandende) toestand te krijgen en na het trainen je spieren snel te voeden met eiwitten. Succes met trainen!​
 
tsja, je kunt ze redelijk snel opnemen dus is het wel goed in de ochtend en na de training. Ikzelf probeer zoveel mogelijk uit mijn voeding te halen aangezien dit een stuk goedkoper is;) probeer afgezien van na de training en in de ochtend al je eiwitten uit je voeding te halen, en dan met name dierlijke eiwitten met een hoge biologische waarde.
 
Wel zin

OT : HOI
 
tsja, je kunt ze redelijk snel opnemen dus is het wel goed in de ochtend en na de training. Ikzelf probeer zoveel mogelijk uit mijn voeding te halen aangezien dit een stuk goedkoper is;) probeer afgezien van na de training en in de ochtend al je eiwitten uit je voeding te halen, en dan met name dierlijke eiwitten met een hoge biologische waarde.
Errrr,

Ik vind een correct voedingsschema zeker een top prioriteit, maar om nou te stellen dat voeding goedkoper is dan whey? Ik heb een voedingsschema zonder whey en na 2 maanden lang zo'n 40 Euro per week kwijt te zijn aan voeding puur om de benodigde eiwitten binnen te krijgen... Kwark en eieren (hele eieren) zijn tot nog toe zo'n beetje het goedkoopst, maar daar houdt het dan ook mee op naar mijn weten.

Maarja, zoals al werd gezegd, zorg dat je voeding goed is. Ik zelf ga snel beginnen met whey, maar zorg ervoor dat je het niet te pas en te onpas overal doorheen gaat smijten. 's Morgens is het handig, als pre-/post work out ook, maar voor de rest beter vanaf blijven.
 
Je moet toch eten dus haal het gewoon uit je voeding. Er zijn genoeg producten waarmee je goedkoop de week door komt.

Alles uit je voeding halen, een shake is een supplement, je moet zonder kunnen. Goed eten, zorgt er direct voor dat je niet teveel honger hebt.

200g vis of kip doet het bij mij beter dan een beetje eiwitpoeder.

Ik zie hier ook veel te vaak voedingsschema's die gefundeerd zijn op whey shakies. Niet doen.
 
Errrr,

Ik vind een correct voedingsschema zeker een top prioriteit, maar om nou te stellen dat voeding goedkoper is dan whey? Ik heb een voedingsschema zonder whey en na 2 maanden lang zo'n 40 Euro per week kwijt te zijn aan voeding puur om de benodigde eiwitten binnen te krijgen... Kwark en eieren (hele eieren) zijn tot nog toe zo'n beetje het goedkoopst, maar daar houdt het dan ook mee op naar mijn weten.

Maarja, zoals al werd gezegd, zorg dat je voeding goed is. Ik zelf ga snel beginnen met whey, maar zorg ervoor dat je het niet te pas en te onpas overal doorheen gaat smijten. 's Morgens is het handig, als pre-/post work out ook, maar voor de rest beter vanaf blijven.
dan doe je tog iets verkeerd als je 40 euro per week aan voeding kwijt bent, kip fillet en kwark en melk en rijst kost bijna niks.
 
Of je eet luxe.
 
heeft wel zin, eiwit wat sneller word opgenomen dan bijv, kip of vis
 
dan doe je tog iets verkeerd als je 40 euro per week aan voeding kwijt bent, kip fillet en kwark en melk en rijst kost bijna niks.
Nope, haal al zo'n beetje het goedkoopste spul wat er is.

20euro aan vleeswaren bij de lidl, 4~5 eieren/dag en bak kwark, tikt al behoorlijk aan!

Maar als je op het punt komt dat je hele pakjes kalkoenfilet op 1~2 sneetjes brood per keer moet gooien gaat het al snel. Nu moet ik ook zeggen dat ik van 3gr ei/kg bw uitga. Ik vind wel dat je een schema zonder supps moet kunnen maken/volgen. Maar als je rare fratsen moet uitvoeren om aan je witjes te komen vind ik het niet slecht om dat wat recht te trekken met supps.

Daarbij komt dat het bij mij vooral om pre/post workouts gaat, dan is whey/eas stukken effectiever dan 150gr tonijn en kwark met muesli (en zonder eas veel goedkoper). Alleen 15~30gr whey bij het ontbijt nog, maar dat is alleen maar handig om snel na je slaap in een anabole staat te komen.
 
uit voeding halen is echt wel goedkoper.. kwark, 65 cent voor 50 eiwitten. en whey? reken maar uit!
 
uit voeding halen is echt wel goedkoper.. kwark, 65 cent voor 50 eiwitten. en whey? reken maar uit!
Oh, dus jij eet 4 potten kwark per dag? Het enige wat ik kan bedenken dat goedkoper is dan whey zijn HELE eieren en kwark/melk. Whey is goedkoper dan tonijn, kalkoen/kipfilet en runderrookvlees. En dan zijn dat incomplete aminozuur profielen die langzaam verteren en worden opgenomen, ook aan eiwit uit zuivel heb je niet genoeg. Dan heb je nog de toegevoegde zouten en suikers.

Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik zeg niet dat whey het antwoord op alles is of het goedkoopst, maar zolang je uit meer dan alleen zuivel en HELE eieren je eiwit wilt halen is whey wel degelijk goedkoper dan andere goede eiwitbronnen. Of je gaat zelf aan de slag met rauw kip/kalkoen vlees om er beleg van te maken maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
 
dan doe je tog iets verkeerd als je 40 euro per week aan voeding kwijt bent, kip fillet en kwark en melk en rijst kost bijna niks.

Ik ben +-150euro per week aan voeding kwijt... Soms meer alsje eens lekker stukje zalm wilt of veel kip/kalkoen???
 
Oh, dus jij eet 4 potten kwark per dag? Het enige wat ik kan bedenken dat goedkoper is dan whey zijn HELE eieren en kwark/melk. Whey is goedkoper dan tonijn, kalkoen/kipfilet en runderrookvlees. En dan zijn dat incomplete aminozuur profielen die langzaam verteren en worden opgenomen, ook aan eiwit uit zuivel heb je niet genoeg. Dan heb je nog de toegevoegde zouten en suikers.

Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik zeg niet dat whey het antwoord op alles is of het goedkoopst, maar zolang je uit meer dan alleen zuivel en HELE eieren je eiwit wilt halen is whey wel degelijk goedkoper dan andere goede eiwitbronnen. Of je gaat zelf aan de slag met rauw kip/kalkoen vlees om er beleg van te maken maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
oke, maar voor mijzelf ist wel beter om uit voeding te halen, dat betaald me moeder namelijk;) Ikzelf bak wel altijd kipfilet en snij het in plakjes, ik ben niet zo van de conserveringsmiddelen..
 
oke, maar voor mijzelf ist wel beter om uit voeding te halen, dat betaald me moeder namelijk;) Ikzelf bak wel altijd kipfilet en snij het in plakjes, ik ben niet zo van de conserveringsmiddelen..
lucky bastard. Ik hoef het niet eens in mn kop te halen om hun kipfilet te snijden voor op brood. Het erge is, ze kunnen het makkelijk missen en ik niet haha.
 
lucky bastard. Ik hoef het niet eens in mn kop te halen om hun kipfilet te snijden voor op brood. Het erge is, ze kunnen het makkelijk missen en ik niet haha.
hoezo moet je dat niet in je hoofd halen??
 
hoezo moet je dat niet in je hoofd halen??
Omdat ze kipfilet daar veelste duur voor vinden haha. Kan ze overigens geen ongelijk geven, als het niet in de aanbieding is betaal je er hier zo 8euro/kg voor:(
 
Back
Naar boven