XXL Nutrition

Wheyshake!!

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
6
Voor eens en altijd: hoe moet mijn postworkoutshake er precies uitzien?
Ik ga van dat Tri PRo Force kopen, maar in welke verhoudingen moet ik dit nu maken?

Ik stop evenseens dextrose in de shake. Dandy vertelde mij rond de 40 gram whey er in te stopppen en 1 gram per kilo lichaamsgewicht dextrose.
Maar met hoeveel gram (halfvolle?)melk moet dit dan gecombineerd worden of moet het met water?
En is de bereidswijze gewoon bijelkaar ingooien en dan roeren met een lepel?

Sorry dat ik (voor jullie) van die voor de hand liggende vragen stel, maar ik heb het nog nooit eerder geprobeerd, en info was niet echt goed te vinden. Misschien is het een idee om er een sticky van te maken?

ik doe t zo:

75 gram dextrose
40-50 gram whey
en + - 0,3 l water

ff mixen en gieten maar. werkt prefect imo. geen klonten en sneller gemixed dan met melk.

succes :thumb:

ik deed tijdesn cut

300 ml water
paar snufjes, grote snujes kaneel rbij
50 gram dextrose
40 gram wei
en de rest (200 ml) van t water, ff schudden, meenemen en na training nog klein beetje schudden (niet teveel anders gaat alsnog schuimen) en hoppaaaaaaa

ga nu meer dextrose gebruiken, en binnekort de Rage erbij dus helemaal gen extra dextrose meer

hou een verhouding KH-eiwit aan van 2:1 en bepaal aan de hand van je gewicht de hoeveelheid...

paar tips:

- na zware workouts benen/rug kan het geen kwaad iets meer dextrose/eiwit te nemen dan na bijvoorbeeld een arm-workout.

- uit onderzoek is gebleken dat het nuttig is om gelijk na je training ongeveer de helft van je shake op te drinken.... en van de overige helft steeds kleine slokjes te nemen, verspreid over zo'n 15-20 minuten... (na je laatste slok neem je dan ongeveer een uur later je vaste maaltijd).

Hierbij is het optimaal om een whey isolaat te nemen, samen met dextrose, vleugje kaneel, r-ala (3.7mg per gram KH) en je multi/C.

Nog een andere tip: het schijnt dat het nemen van calcium na je workout een nuttige aanvulling kan zijn, daar je spieren het verbruiken wanneer er zware spanning op staat... (de details weet ik niet helemaal...)

Terug
Naar boven