MuscleMeat

Wide-Grip Lat Pulldown

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Bij de Wide-Grip Lat Pulldown beweeg ik zelf ook altijd een beetje mee omhoog, is dit goed of zou ik stil moeten blijven zitten?
 
Bij de Wide-Grip Lat Pulldown beweeg ik zelf ook altijd een beetje mee omhoog, is dit goed of zou ik stil moeten blijven zitten?

kun je het kussen waaronder je benen zitten niet zo zetten dat je niet altijd mee naar boven gaat?
 
kun je het kussen waaronder je benen zitten niet zo zetten dat je niet altijd mee naar boven gaat?

Tja doe ik wel maar ik weeg 62kg en ik doe die oefening met 60kg als je snapt wat ik bedoel, ik beweeg dan toch een beetje mee omhoog.

edit: Geen opmerkingen als aankomen aub, ben ermee bezig.
 
Ik had dat ook, ik ben dan gewoon beginnen chinnen.
3*8, net als bij de pulldowns en het was geen groot verschil hoor.
 
als je 62 weegt en de oefening met 60 uitvoert kan je misschien beter gaan chinnen of mss beter een pull up (als je dezelfde beweging wilt...)
 
Tja doe ik wel maar ik weeg 62kg en ik doe die oefening met 60kg als je snapt wat ik bedoel, ik beweeg dan toch een beetje mee omhoog.

Ja maar je hebt je benen toch onder de pads... gewoon goed schrap zetten. Ik pulldown ook meer dan mijn eigen gewicht en klem mezelf gewoon goed onder de pads. no worries.
 
Fijn dat iedereen zegt dat hij moet gaan chinnen, maar dat kan je ook gewoon ernaast doen. Ik doe zelf ook een combinatie van die oefeningen.

Dat je een beetje omhoog gaat is geen punt, het gewicht is nou eenmaal behoorlijk hoog, in verhouding tot je lichaamsgewicht. Zorg alleen dat je niet overdreven mee omhoog gaat, zodat je spieren die je normaal niet gebruikt bij die oefening, juist wel gaat gebruiken en overbelasten.
 
Vind het altijd wel lekker om een gehele stretch van je spieren te hebben maar ik probeer altijd wel mijn onderlichaam in positie te houden. Beetje meeveren kan denk ik geen kwaad though.
 
Ja chinnen doe ik ook regelmatig
 
maakt niet uit hoor dat je btje mee omhoog komt.
 
Back
Naar boven