MuscleMeat

wide grip upright row scapula ?

Bezoekers in dit topic

mascotte

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
764
Waardering
143
Lengte
1m80
Massa
82kg
uitvoering wide grip upright row


schouderbladen tegen elkaar , naar beneden getrokken , armen iets wijder dan schouderbreedte , roeien vanuit de elleboogpositie (bovenarm blijft netjes naast het lichaam en niet verder dan schouderhoogte )
bar zo kort mogelijk tegen het lichaam .

Is bovenstaande juist ? hoe ik hem ook uitvoer , knikjes en knakjes in mijn schouders :(

met db's net hetzelfde .


mss doe ik wat mis ........
 
uitvoering wide grip upright row


schouderbladen tegen elkaar , naar beneden getrokken , armen iets wijder dan schouderbreedte , roeien vanuit de elleboogpositie (bovenarm blijft netjes naast het lichaam en niet verder dan schouderhoogte )
bar zo kort mogelijk tegen het lichaam .

Is bovenstaande juist ? hoe ik hem ook uitvoer , knikjes en knakjes in mijn schouders :(

met db's net hetzelfde .


mss doe ik wat mis ........

Ik neem aan je hem voor de zijkant van je schouders doet?
 
Ik neem aan je hem voor de zijkant van je schouders doet?


yes ! stond in mn schema . wou hem eerder uitvoeren als een high pull maar om de een of andere reden voelt het niet goed ???
 
Doe hem zo:

http://www.youtube.com/watch?v=vO3fH3WEwtI

Breedte greep, leiden vanuit de ellebogen opzij en vooral geen externe rotatie van de armen (niet naar achter draaien dus, daar komt dat geknak van)




idd heb dat mijn bovenarmen meer naar achter (richting lats) gaan dan in het midden te blijven , naast mijn lichaam .

maar dan moet ik gewoon de schouders laten hangen ??? dwz geen scapula retractie (traps naar beneden trekken ) zoals je een bench press positie aanneemt
 
idd heb dat mijn bovenarmen meer naar achter (richting lats) gaan dan in het midden te blijven , naast mijn lichaam .

maar dan moet ik gewoon de schouders laten hangen ???

Bestudeer dat filmpje goed (helemaal tot het einde) en doe dan gewoon die gast na.

Let erop dat je dusdanig breed pakt, dat in de bovenste positie (stang is dan op tepelhoogte en de bovenarmen zijn horizontaal) de hoek tussen boven en onderarm 90 graden is.

Zo min mogelijk retractie van de scapula inderdaad. Je moet je 100% focussen op abductie van de bovenarm, geleid vanuit de ELLEBOGEN en niet vanuit de polsen/handen.

Het is eigenlijk een soort van lateral raise maar dan met een barbell ipv een dumbell
 
Duidelijk !



Harpep delivers again :bow:
 
Back
Naar boven