Fitness Seller

Wie ben ik?

Bezoekers in dit topic

Aislin

Novice
Lid geworden
20 apr 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m65
Hoi Iedereen,

Ik ben Aislin en een vrouwelijke complete beginner.

Momenteel schommel ik rond 100 kg en mijn doel is om (veel) vet te verliezen met behoudt en zelfs groei van de spieren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet voor extreem overmatige spieren ben, maar een mens mag toch best wel wat hebben ;)

In januari ben ik begonnen met koolhydraatarm/koolhydraatbeprekt voedsel. Ik was van 108 naar 98 gegaan - zeker leuk!
Ik heb toen ook een lichaamsanalyse gehad en bleek dat ik een spiermassa heb van 57 kg, vetmassa was toen 36kg
Toch ben ik zeer bang voor spierverlies en daarom ben ik een week of 6 begonnen met te trainen met dumbells vanuit huis.
Daarnaast ben ik me veel gaan inlezen over vet verliezen en spierbehoud. De afgelopen 6 weken ben ik stap voor stap structuur gaan aanbrengen
in beweging en in voeding, om het zo optimaal mogelijk te maken. Helaas stuit ik toch nog op wat (onbewuste) problemen (vooral dat ik terug 100 kg weeg en ik niet zeker ben of ik het wel goed doe).
Vandaar dat ik even aan jullie wou schrijven wat mijn schema momenteel is:

qua voeding:

ochtend- proteine ontbijtgranen met water (van xxl nutrition)
voormiddag- proteine shake met water
middag- 100 gr kipfilet + groenten
namiddag- proteinesnack
avond- 100 gr kipfilet met groenten (of wat de pot schaft met het gezin - lettend op gezonde voeding)

Na de training- proteine shake met water

supplementen:
xxl fat attack 2x2 per dag
BCAA na de training



De training:
Ik volg een split-training met dumbells die ik online gevonden heb 4 dagen in de week
Het valt mij op dat deze training bij mij 'maar 20 minuten' duurt. Misschien omdat ik dit thuis doe en enkel met gebruik van dumbells of ik moet iets fout doen?
Misschien te lichte dumbells? ik ben namelijk met 1 kg begonnen en ben stapsgewijs gaan verzwaren aangezien ik de technieken goed onder
de knie wil hebben en ik al bijna 20 jaar niet meer echt aan sport gedaan heb. Momenteel zit ik aan 3 kg per hand en hier heb ik achteraf nog wat spierpijn van,
maar niet teveel, dus ik denk dat ik binnen enkele weken terug mag verzwaren.

daarnaast wandel ik 3-4x per week met mijn kids - afhankelijk van hoe energiek zij zich op dat moment voelen wandelen we 1-3 uur per keer
en heb ik een hometrainer staan thuis die ik gem 3x per week, 30minuten per keer gebruik.


Mijn absolute valkuilen - wat ik dus echt niet kan maar wel op korte termijn zou willen:
Push ups
Pull ups
dips

Misschien is mijn lichaamsgewicht te hoog in combinatie met te weinig spierkracht, maar dit lukt mij dus totaal niet :treuren:


Ik hoop dat jullie nog allemaal gezond en wel zijn en dit ook blijven!

Groetjes,
Ais
 
Laatst bewerkt:
welkom en succes met je doelen
 
qua voeding:

ochtend- proteine ontbijtgranen met water (van xxl nutrition)
voormiddag- proteine shake met water
middag- 100 gr kipfilet + groenten
namiddag- proteinesnack
avond- 100 gr kipfilet met groenten (of wat de pot schaft met het gezin - lettend op gezonde voeding)

Na de training- proteine shake met water

supplementen:
xxl fat attack 2x2 per dag
BCAA na de training
Hoi Aislin,

Wil je eens berekenen wat je precies binnen krijgt aan voeding; calorieen verdeeld over koolhydaten/eiwitten/vetten
En je training uitschrijven; oefeningen/herhalingen/sets en rust
Heb je de stickys gelezen in de voeding/training secties op dit forum? cq heb je een idee van wat je onderhoud is?

Mijn absolute valkuilen - wat ik dus echt niet kan maar wel op korte termijn zou willen:
Push ups
Pull ups
dips

Misschien is mijn lichaamsgewicht te hoog in combinatie met te weinig spierkracht, maar dit lukt mij dus totaal niet :treuren:
Waarschijnlijk is dat het geval. Doe je al lang (kracht)training? anders is het inderdaad voor een beginneling heel wat om bijna 100kg omhoog te duwen/trekken. Dat vergt idd wat oefening en gaat nog een stuk beter als je lichter bent. Aan beide valt te werken natuurlijk!
 
Back
Naar boven