AndroidHealthClinic

Wie ben ik? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BigGuy84

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
29 dec 2021
Berichten
995
Waardering
922
Lengte
2m02
Massa
113kg
Vetpercentage
23%
Beste forumleden,
Als nieuwe gebruiker zal ik mezelf hierbij uiteraard eerst even voorstellen.


Wie ben ik?
Ik luister slecht naar de naam **** (geanonimiseerd ivm gebruik Ligandrol), maar heb 'm nou eenmaal meegekregen bij m'n geboorte. Ik ben 37 jaar, eigenwijs, leergierig, houd van muziek en ben een mislukte digibeet. Het is lastig voor mij om mijn weg te vinden op het forum, maar ik zal mijn best doen om mezelf hier aan de regels te houden en red mezelf uiteindelijk vaak wel.

Trainingshistorie
Van mijn 17e tot mijn 18e heb ik, een jaar kracht en uithoudingsvermogen getraind. In februari 2019 besloot ik te gaan sporten. Ik had een slechte conditie en weinig kracht over, dit vond ik erg confronterend. In combinatie met de coronamaatregelen vond ik het erg lastig om motivatie te vinden en behouden. Mijn plan was om na het eerste jaar fit en (relatief) sterk te zijn, maar ben ik uiteindelijk maar 26 keer naar de sportschool geweest.

Begin september 2021 heb ik het trainen weer opgepakt en deze keer kon ik lekker doorzetten. Tenminste, waar het gaat om het trainen van mijn bovenlichaam. Sinds de zomer van 2021 kamp ik namelijk met een (onder)rugblessure. Hoewel ik inmiddels aardig hersteld meende te zijn is het afgelopen vrijdag weer in mijn rug geschoten toen ik mezelf weer aan squaten waagde. Komend jaar heb ik daarom maar een zorgverzekering genomen met 20 fysiobehandelingen. Tot op heden moet mijn onderlichaam het daarom vooral nog doen met (een stuk meer) fietsen.

Recente training
Tot aan de lockdown trainde ik volgens het g-flux principe en probeer ik zoveel mogelijk energie om te zetten. Hierbij probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met de verschillende soorten spiervezels, maar ze komen nog niet allemaal even goed aan bod i.v.m. tijd, geld en energie. Voordat de nieuwe lockdown z'n intrede deed was mijn trainingsschema (was nog aan het opbouwen).

Krachttraining
De krachttraining gaat op zich wel aardig lekker. Vooral als ik voor een deloadweek ga, gaan mijn prestaties met sprongen vooruit. Ben met het trainen alleen ook behoorlijk aan het overreachen volgens mij. Met de (reverse grip) benchpress zit ik nu op 90kg en met de lat pulldown op zo'n 70kg. Mijn training was 3 à 4x per week (alle sets tot spierfalen, zoveel mogelijk in supersets)

- Borst: 9 sets, 6 - 10 reps
- Rug: 9 sets, 6 - 10 reps
- Schouders: 3 sets, 8 - 12 reps (soms pak ik een aparte dag voor de schouders, dan doe ik meer oefeningen en sets)
- Biceps: 3 sets, 15 - 21 reps
- Triceps: 6, 12 - 15 reps

Zwemmen: 3x - 4x per week, 45 min
Pilates: 2x - 3x per week
Kickboksen: 1x - 2x per week

Voeding en supplementen
Qua voeding eet ik vooral vrij veel (suprise suprise), en over het algemeen gezond. In de ochtend direct even wat fruit, bijvoorbeeld gevolgd door 750ml havermout of Brinta. Daarna eet ik iedere drie uur, brood, salades, fruit. In de toekomst wil ik graag wekelijks vasten, maar dat komt nog. Qua supplementen gebruik ik:

- Whey: 100 - 300 gr per dag, afhankelijk van trainingsintensiteit
- Vitargo: met enige regelmaat, naar behoefte. Vooral wanneer ik meerdere trainingen achtereen volg.
- Bromelaïne: 500 - 1500mg, afhankelijk van eiwitinname (voor afbraak eiwitten)
- Knoflook: 2000mg (voor testosteron)
- Vitamine K2 + D3: 75mcg (voor testosteron)
- Druivenpitextract: 100mg (vanwege verhoogde productie van vrije radicalen door training)
- Glucosamine: voor kraakbeen
- Rundergelatine: voor kraakbeen

Stats
Ik ben twee meter, weeg 126kg (woog 130kg, ben inmiddels 4kg afgevallen) en ik schat mijn vetpercentage op zo'n 25% - 30%


Volgens mij valt er voor nu niet veel meer te vertellen over mij.
Spreek jullie later!
 
Laatst bewerkt:
Hey Rutger. Welkom!
 
Goed bouwjaar:cool:. Meteen een vraag: heb je een reden om altijd tot failure te gaan? Wordt meestal niet aangeraden, vandaar. Succes iig!
 
Hey Rutger. Welkom!
Thnx Stunna!

Goed bouwjaar:cool:. Meteen een vraag: heb je een reden om altijd tot failure te gaan? Wordt meestal niet aangeraden, vandaar. Succes iig!
Absoluut, alleen een beetje jammer van het productiefoutje in mijn onderug:p
Nee geintje, mag niet klagen. Heb/had nooit problemen met mijn rug.

Qua belasting/rust is mijn trainingsschema volgens mij sowieso wat onorthodox.
Ik doe zoveel mogelijk in een zo kort mogelijke tijd. Tot spierfalen trainen is daar onderdeel van.

Naast de hoge belasting heb ik, in ieder geval op dit moment nog, ook een dynamische deload.
Zodra ik last heb van algemene vermoeidheid, motivatieproblemen of pijntjes van gebrekkig herstel schroef ik mijn trainingen terug.
Dit varieert van lichter trainen tot een week niets doen.
 
Back
Naar boven