• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Wie ben jij tussen de sets?

Bezoekers in dit topic

K82

Freaky Bodybuilder
Skinny bitch
Waardering
4.724
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Je kent het vast;

Je bent aan het squatten, je bent met je laatste rep bezig, je duwt nog één keer dat gewicht omhoog en je legt de bar weer op zijn plek. BAM! ff rust......

Of je bent aan je laatste rep begonnen tijdens het bankdrukken, je legt de bar weer op zijn plek......en dan?....

Je hebt nog 2 reps te gaan tijdens je military press, nog ééntje en BAM!....even rust....

Wat doe je dan tijdens je rust tussen de sets door?

-Ga je lopen ijsberen?

-Beetje heen en weer bewegen?

-Ga je ergens tegen aan leunen of misschien ga je even zitten?

-Kijk je dan de hele tijd op je telefoon?

-Of sta/zit je bijna helemaal stil terwijl je voor je uit kijkt en wacht tot je weer aan de volgende set kan beginnen?

Wat ik doe?
Eigenlijk is het een beetje een automatisme van me om te gaan ijsberen.
Als ik me omdraai van het squat-rek bijvoorbeeld, staat achter me de leg-press (eigenlijk staan er 2 leg-press apparaten) en daar ga ik dan een beetje omheen drentelen, op adem komen en een beetje in beweging blijven, vind ik fijn.
Ik zit dan voor mijn gevoel ook helemaal in mijn eigen bubbel, en ik heb niet eens headphones in of op, ik hoor de muziek in de gym en ijsbeer een beetje rond terwijl ik mijzelf leeg hou en aan mijn benen denk....
Het lijkt dan net of ik op dat moment alleen maar besta uit mijn benen beetje vreemd gezegd maar zo voelt het soms, ik ben op dat moment mijn benen......

Ook als ik bijvoorbeeld andere oefeningen doe ga ik tussen de sets door even ijsberen in de buurt van mijn plek, voelt gewoon "normaal" en fijn voor mij, is mijn manier van even weer opladen.

Soms kijk ik ook wel even op mijn telefoon maar niet zoals ik dat zie bij anderen, die compleet verloren zijn in hun scherm, maakt verder ook niet uit, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier.

Maar over het algemeen ben ik dus een ijsbeer.

Dus de vraag is:

Wat doe jij tijdens de rust tussen je sets?

• Like
Waarderingen: Hell93 en Mentat
Op adem komen, zitten en me ademhaling weer normaal krijgen tussendoor me logboek bijwerken. Oortjes uit aangezien ik het idee heb dat ik dan sneller “rustiger” word als dat ik ze erin laat.

Ik buurt ook niet tijdens me sessie.

• Bicep
Waarderingen: K82
Ligt eraan welke oefening, maar als ik me gewoon goed voel, dan op m'n telefoon :o ik rust niet zo heel lang.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Op adem komen, zitten en me ademhaling weer normaal krijgen tussendoor me logboek bijwerken. Oortjes uit aangezien ik het idee heb dat ik dan sneller “rustiger” word als dat ik ze erin laat.

Ik buurt ook niet tijdens me sessie.
Nee buurten is ook niet echt mijn ding, mocht er een maatje letterlijk naast me aan het werk zijn dan wil ik nog wel eens even praten maar over het algemeen laat ik iedereen gewoon met rust.

• Like
Waarderingen: Hell93
Ja ik kan begrijpen dat tijdens korte rustsessies anders omgegaan wordt met de tijd.

Als ik echt zwaar deadlift of bench en langer rust nodig heb, is het eerst op adek komen/niet doodgaan; altijd handig.
Dan beetje rondlopen als dat goed voelt, anders stil staan/zitten, op telefoon of rondkijken :roflol: af en toe een thumbs up naar anderen die een goede lift neerzetten, maar niet echt praatjes maken.

• Bicep
Geen idee waarom iemand tussen de sets op z'n telefoon zou moeten zitten, bij mij zou dat echt de focus verstoren. Tijdens een training kijk ik niet op m'n telefoon.

Een beetje ijsberen doe ik wel.

• Like
  • Bicep
Waarderingen: K82 en Bullshark
Geen idee waarom iemand tussen de sets op z'n telefoon zou moeten zitten, bij mij zou dat echt de focus verstoren. Tijdens een training kijk ik niet op m'n telefoon.

En mezelf opfokken voor de volgende set !

• Like
  • Bicep
Waarderingen: Mentat en K82

Bij mij veranderd het niks aan mijn focus. Ik check m'n notities op m'n telefoon of check berichtjes. Niks onnodig lang.
Mijn ademhaling gaat daardoor sneller naar normaal en heb genoeg tijd over om weer goed op de oefening te focussen.

Gelukkig is iedereen anders.

• Like
Ik film heel veel, vooral de main lifts, dus die kijk ik dan vaak wel terug tussen sets door. Verder vaak wel gefocust op mijn eigen training of die van anderen die bij mij in de gym bezig zijn en dan werkt het voor mij niet om de hele tijd op mijn telefoon te kijken en met andere zaken bezig te zijn. Ik kan dan niet in een fijne focus komen en blijven. Alles wat ik dan wel nog op mijn telefoon of een ander scherm doe draait wel om de training zelf. Verder beetje rondlopen af en toe, ander muziekje opzetten enzo.
Assistance is gewoon door pompen eigenlijk dus dan sowieso geen tijd en zin om tussendoor te ouwehoeren.

• Bicep

Ik houd mijn progressie bij op mijn privételefoon. Ff schema kopiëren en leegmaken doe ik ook tussendoor, want dan zit ik toch te rusten. Omdat ik voor het werk ga, krijg ik toch nog geen afleidende appjes o.i.d. binnen. Werktelefoon gaat pas aan als ik klaar ben met trainen. Verder let ik vooral op mijn ademhaling, door rustig en gefocust te ademen gaat mijn hartslag sneller omlaag.

In het weekend klets ik wel eens met anderen tussendoor, maar meestal zit ik gewoon in mijn eigen wereldje.

• Like
  • Bicep
Ijsberen en rondjes draaien, geen telefoon en verbaas me graag over andere die trainen.

• Haha
  • Bicep
Ligt er aan wat ik train en hoe zwaar ik die dag train.

Als ik bijv. een military press PR wil zetten dan ben ik tussendoor superfocused aan het ijsberen terwijl ik op mijn ademhaling let. T juiste muzieknummer weer op het juiste moment zetten, etc.

Ben ik buik aan het trainen dan zit ik op dbb of youtube.

• Bicep
ik ga altijd de meiden aanstaren in strakke leggings.

• Like
  • Haha
  • Bicep
Waarderingen: Arminius, Barbaard, jaskonl en 1 andere persoon
Wisselt. Ijsberen, op adem komen, telefoon, rekken, dansen (wel alleen in de homegym 😅), was ophangen of van de lijn halen (ook homegym), checken of iets al vrij is (deze niet in homegym 😁), dat soort dingen.

• Bicep
  • Like
  • Haha
Waarderingen: BB_, inVorm, HB89 en 2 andere personen
Ik film heel veel, vooral de main lifts, dus die kijk ik dan vaak wel terug tussen sets door. Verder vaak wel gefocust op mijn eigen training of die van anderen die bij mij in de gym bezig zijn en dan werkt het voor mij niet om de hele tijd op mijn telefoon te kijken en met andere zaken bezig te zijn. Ik kan dan niet in een fijne focus komen en blijven. Alles wat ik dan wel nog op mijn telefoon of een ander scherm doe draait wel om de training zelf. Verder beetje rondlopen af en toe, ander muziekje opzetten enzo.
Assistance is gewoon door pompen eigenlijk dus dan sowieso geen tijd en zin om tussendoor te ouwehoeren.
Lekker bezig dus.

Assistance zonder veel rust tussen de sets begrijp ik?

• Like
Waarderingen: tymboo
Ijsberen en rondjes draaien, geen telefoon en verbaas me graag over andere die trainen.
Ja ik zie soms ook vrij bijzondere zaken voorbij komen in onze gym;

Iemand waarvan je 't totaal niet verwacht aan het postuur zien hoe diegene toch even 140kg bencht,

• Bicep
Waarderingen: HB89
Terug
Naar boven