AndroidHealthClinic

Wie denkt dat de Tour clean is? (1 bezoeker)

Denk jij dat de tour 'clean' is?

  • Ja, het is slechts een enkeling die de boel belazerd door doping te gebruiken

    Stemmen: 2 2,4%
  • Nee, doping hoort bij topsport

    Stemmen: 48 57,8%
  • Een groot deel zal wel gebruiken, een deel ook niet

    Stemmen: 33 39,8%

  • Totaal stemmers
    83

Bezoekers in dit topic

tja,.... kan natuurlijk ook betekenen dat hun op "save" spelen dmv andere middelen die "ontraceerbaar" zijn maar net iets minder effectief dan de spullen die bovengenoemde gebruikte ;)

ik persoonlijk ben van mening dat TOPsport tegenwoordig gewoon hand in hand gaat met doping gebruik !

Als ze tijden rijden van 20 jaar geleden dan spelen ze wel heel erg op safe en is clean rijden misschien lonender dan risico lopen op uitsluiting voor vele jaren. Tegenwoordig kan het zelfs einde carriere zijn als je betrapt wordt of een gevangenisstraf als je gepakt wordt in Frankrijk.

Ze rijden niet rond als oude opaatjes maar er is wel een grote nivellering bezig in de sport. Meestal een teken dat er veel minder gebruikt wordt, degenen die er uitspringen blijken vaak dan toch gedopet te zijn.

Helemaal clean zal het het misschien nooit worden maar de zwaardere middelen worden nu wel geschuwd.
 
Laatst bewerkt:
Ze gebruiken allemaal.
 
bwa in welke sport niet he
alsof er bij voetbal, tennis, F1 ...etc geen doping genomen word
 
Als ze tijden rijden van 20 jaar geleden dan spelen ze wel heel erg op safe en is clean rijden misschien lonender dan risico lopen op uitsluiting voor vele jaren. Tegenwoordig kan het zelfs einde carriere zijn als je betrapt wordt of een gevangenisstraf als je gepakt wordt in Frankrijk.

Ze rijden niet rond als oude opaatjes maar er is wel een grote nivellering bezig in de sport. Meestal een teken dat er veel minder gebruikt wordt, degenen die er uitspringen blijken vaak dan toch gedopet te zijn.

Helemaal clean zal het het misschien nooit worden maar de zwaardere middelen worden nu wel geschuwd.

That's my point ;)

Doordat ze vroeger zoals jij ook al aangaf de zwaardere dingen gebruikte en nu nog steeds dezelfde tijden rijden is het imo wel duidelijk dat er nog steeds "veel" gebruik zit ! Juist omdat ze nog steeds die tijden rijden is dat voor mij toch wel een aanwijzing.
Natuurlijk is het materiaal ietwat verbeterd , maar niet in die maten dat ze "naturel" een zware gebruikers tijd kunnen fietsen ;)

Oftwel : milder gebruik + betere fietsen e.d. = zelfde tijden als de zwaardere gebruiker :D
 
2,

tis ieder jaar weer hetzelfde gezeik met die tour :rolleyes:, ze moeten het zelfde gaan doen als bij bodybuilding.

gewoon niks meer van zeggen en dus ook niet controleren en laat ze dan maar zelf uit zoeken of ze gebruiken of niet. want zoals het nu gaat werkt het echt niet en wordt het er ook niet leuker op.
 
bwa in welke sport niet he
alsof er bij voetbal, tennis, F1 ...etc geen doping genomen word

't zit overal joh !
zelfs snooker ; Ronny O sullivan : cannabis ( rustiger = betere concentratie ) :D :D
Maar over het algemeen zijn de meeste betrapt in sporten waar het uiterste vh lichaam word gevraagd zoals Wielrennen en Atletiek (nr 1 en 2 ) ( om BB ff buiten beschouwing te laten )
 
Een groot deel zal wel gebruiken, een deel ook niet maar ik vind niet dat het er gewoon bij hoort zoals sommigen hier. De laatste Tour zal zeker niet clean geweest zijn maar het zal wel de cleanste geweest zijn in meer dan 10-15 jaar denk ik.

Ik vind dat het er gewoon uit moet omdat het alles zoveel mooier maakt. Ik hou er niet van dat er zo'n alleenheerser zoals Armstrong komt die stijf staat van de doping die zo maar even 7 keer de Tour wint en alles al vroeg in een beslissende plooi valt.


bwa in welke sport niet he
alsof er bij voetbal, tennis, F1 ...etc geen doping genomen word


Dat is geen reden om het allemaal zomaar toe te laten. In het voetbal zijn er al veel doden gevallen door doping gebruik en in de F1 heb je nog altijd meer talent nodig dan pure fysieke eigenschappen, hoewel die ook niet te onderschatten zijn natuurlijk.
 
Dat is geen reden om het allemaal zomaar toe te laten. In het voetbal zijn er al veel doden gevallen door doping gebruik en in de F1 heb je nog altijd meer talent nodig dan pure fysieke eigenschappen, hoewel die ook niet te onderschatten zijn natuurlijk.
Dit heb ik nooit gesnapt . Kan iemand me eens uitleggen waarom dat fysiek zo belastend is ? :o
 
Het maakt mij allemaal niks uit wat al die mensen daar doen, ook al spuiten ze zich helemaal kapot! :mad:
 
True. En vroeger reden renners ook makkelijk 30 minuten van het peleton weg, dit zie je nu bijna niet meer.

Dit heeft geen flikker met doping te maken. Alleen met wat het peleton je gunt......
 
Dit heb ik nooit gesnapt . Kan iemand me eens uitleggen waarom dat fysiek zo belastend is ? :o

Er zijn verschillende zaken: vochtverlies, als het warm is verliezen F1 rijders vele liters vocht, als je fysiek niet in orde bent dan haal je het niet. Dan heb je de vrijwel constante G krachten die vrijkomen en lichamelijk heel belastend zijn, vooral in bochten en extreem snel optrekken. Dan heb je nog de concentratie: als je 2 uur hypergeconcentreerd moet zijn dan speelt je conditie daar ook een grote rol in. Er zullen nog wel enekel factoren zijn die ik ben vergeten maar dit waren de voornaamste.
 
Er zijn er echt maar een paar sufferds die gebruiken!
 
Ik denk dat een deel wel gebruikt en een deel niet. Als je toch geen kans maakt waarom je lichaam vol proppen met doping, dat heeft toch geen enkel nut.
 
Ik denk dat een deel wel gebruikt en een deel niet. Als je toch geen kans maakt waarom je lichaam vol proppen met doping, dat heeft toch geen enkel nut.

denk dat de drang naar PR's ook meespeeld ,... kijk voor de gein eens naar amateur BBers,.. doen ook geen wedstrijden maar gebruiken ook ;)

De drang naar verbetering is er gewoon altijd als je topsport doet ,... is die er niet dan had je ook noet zo ver gekomen.
 
Ik denk dat een klein deel van het peloton gebruikt. Het zal nooit helemaal uitgeroeid worden...aangezien er steeds weer nieuwe maskerende middelen enzo worden uitgevonden, en er blijven altijd van die waaghalzen
 
Geen enkele sport is clean, behalve schaken dan.
 
Back
Naar boven