MuscleMeat

Wie doet er hier nog meer aan speedcubing? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

luke1984

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
3.702
Waardering
68
Lengte
1m85
Massa
111kg
Vetpercentage
16%
Wie doet er hier nog meer aan speedcubing? Oftewel het zo snel mogelijk oplossen van een Rubik's Cube, dit ding dus:
rubiks-cube.jpg


De kubus hierboven staat bekend als de 3x3 of 3x3x3 kubus, aangezien je per vlak 3 x 3 = 9 vakjes hebt.

Je hebt ook een 2x2, een 4x4, 5x5, 6x6 en zelfs een 7x7 (49 vakjes per vlak dus..) kubus (voor de grootste 3 zie hier: http://www.v-cubes.com)

Mijn persoonlijk record op de 3x3 kubus is 40.61 seconden, op de 4x4 3:29 (minuten uiteraard) en op de 5x5 4:25. De 6x6 en 7x7 kan ik ook oplossen maar heb ik nog niet getimed, ik gok 9 minuten op de 6x6 en 12 á 13 minuten op de 7x7.

Het is erg verslavend en uitdagend om een steeds snellere tijd neer te zetten. Het vereist uiteraard wel wat logisch denken en onthouden maar moeilijk is het niet wanneer je eenmaal een goede methode onder de knie hebt.

Is hier iemand anders die dit ook doet, of überhaupt weleens een rubik's cube oplost?
 
Uh weleens gedaan...vind er weinig aan.
 
Ik heb wel eens een cube opgelost, maar dat was niet zo 1, 2, 3 gedaan. Het is inderdaad misschien leuker als je de technieken onder de knie hebt.
 
waar kan je die dingen bestellen? en met welke worden wedstrijden gedaan? (wat is de normale?)
 
Will Smith schijnt er ook heel snel in te zijn..
 
waar kan je die dingen bestellen? en met welke worden wedstrijden gedaan? (wat is de normale?)

In principe worden met alle kubussen van 2x2 tot 7x7 wedstrijden gedaan. Sommige mensen modden en smeren gewoon een originele rubik's om hem soepeler te maken, maar je kunt ook speciale speedcubes kopen. V-Cube is trouwens de enige fabrikant die 6x6 en 7x7 kubussen maakt.

Op www.kubuswinkel.nl kun je een Speedcube kopen, die is een stuk soepeler en sneller dan de originele rubik's die je gewoon in een speelgoedwinkel koopt. Er zijn ook nog wel chinese sites waar je voor een paar dollar een supergoede speedcube kunt kopen maar dat is alleen de moeite waard als het echt je hobby is.
 
Ik haalde altijd de plakkertjes eraf en op de juiste plaats weer vastplakken gaat veel sneller.
 
  • Like
Waarderingen: 515
Ja vroeger wel eens gedaan. Nooit echt getimed maar zat wel rond de 2 minuten. Op een gegeven moment kreeg ik slapeloze nachten erdoor omdat ik de hele dag met dat ding in me hoofd zat, toen ben ik maar gestopt.
 
vind dr geen ruk aan
 
Wat zijn dan technieken om hem beter te kunnen oplossen? Wat is de 'truc'?

Staan er ook ergens records, of weet jij die?
 
Epic waste of time.
 
ik heb der eens twee maand aan gezeten en nu ligt da ding al 1,5 jaar in men kast.
irritant dat het me niet lukt
 
25 jaar geleden wel eens gedaan .. iets van een minuut staat me bij (maar over zo'n tijd is mijn geheugen niet geheel te vertrouwen. Zomer's waren waren warmer, winters water kouder, bier kostte een gulden ... who knows...)
 
Wat is de truc? Want na 10 jaar heb ik het nog altijd niet gevonden..
 
Ik haalde altijd de plakkertjes eraf en op de juiste plaats weer vastplakken gaat veel sneller.

Niet echt...

Wat zijn dan technieken om hem beter te kunnen oplossen? Wat is de 'truc'?

Staan er ook ergens records, of weet jij die?

Ik weet dat het wereldrecord voor de 3x3 6.68 seconden is, en voor de 4x4 40 seconden, de rest weet ik niet uit m'n hoofd maar ik zal eens die site opzoeken waar ze allemaal staan.

Wat is de truc? Want na 10 jaar heb ik het nog altijd niet gevonden..

+100000000000000

yeah, help a brotha out

Deze meneer legt het haarfijn uit: http://www.youtube.com/view_play_list?p=6CD08F940E40DCDB
 
Back
Naar boven