AndroidHealthClinic

Wie gaat de competitie aan: 5x eigen gewicht (of 10x)? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

haha nou ik zal eens kijken.. 5x mijn eigen gewicht :D
 
Danny, ik volg je niet helemaal, wat is het verschil dan tussen optrekken en chins?
Haal zelf pullups/chins door elkaar en noem liever het beestje bij de beschrijvende naam:
- handpalmen naar je toe (gesupineerd)
- handpalmen van je af (geproneerd)
- handpalmen naar elkaar toe (neutraal)

Meeste vrouwen, turnsters uitgezonderd kunnen echt niet goed optrekken. Naar verhouding hebben wij minder kracht in het bovenlijf dan mannen.
Zie ook het oorspronkelijke oeroude draadje van Wateengedoe2, waarin ze riep dat de mannen aan mijn voeten zouden liggen als ik het 5x zou kunnen.

Heb er 1 aan mijn voeten liggen, maar dat ligt niet aan het optrekken :D
 
Chins is handpalmen van je af en breed (ellebogen in 902 graden of zo)..
althans dat dacht ik altijd.
 
Kennelijk weten ze het bij Exrx.net ook niet want zowel pullup als chin-up wordt er met bovenhands greep beschreven evenals nog een neutral grip pullup.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/BackWt.html#anchor125439

WTChinUp.gif


Kennelijk ligt het verschil er vooral in tot hoever je je hoofd er bovenuit steekt, dwz. chins = tot en met je kin. En pullups zijn dan met een kleinere ROM.
 
Chins is handpalmen van je af en breed (ellebogen in 902 graden of zo)..
althans dat dacht ik altijd.

nee, het is juist andersom. maar heel veel mensen halen het door de war.

turners hebben volgens mij maar hele lichte beentjes, vandaar dat ze zo goed kunnen optrekken. ik denk dat YOuri van Gelder nog geen 100 kg full squat voor 1 rep.

ik kijk uit naar het filmpje van je vrouw.
 
Vrees dat je gelijk hebt, Danny. Maar goed, ze hoeft er niet met haar gezicht op. Toe?
 
ik zie jullie gewoon optrekken bedoelen??
dacht dat het over chinny's ging.
Optrekken is toch helemaal niet moeilijk 5x ???? Dat kan ik zelfs (en dat wil al heel wat zeggen :-) )

Chinnen / optrekken is voor een vrouw behoorlijk moeilijk, en het kunnen is gewoon gaaf!


Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening...
 
Helemaal niet bescheiden DwarvenW, het is gewoon zo.

Het doel om tenminste 5x je lichaamsgewicht (danwel met tegengewicht of extra gewicht) te halen is ook met elke kilo eraf makkelijker te halen.
Nu heb ik het mezelf wel erg moeilijk gemaakt door een doel te stellen dat op een absoluut gewicht staat. Te weten: in 2005 kon ik me 3x optrekken bij een BW van 73kg.
Door te wachten met het erbij hangen van gewicht is kracht eigenlijk achteruit gegaan.

Ergo.. ook al haal ik voor eind mei mijn doel om op een BW van 58kg te komen, dan nog moet en zal ik op 73kg x 3 uit moeten komen. Dat zie ik eerlijk gezegd minder snel gebeuren dan van 8 naar 10x BW gaan , ongeacht het gewicht.

Hoe dan ook... kennelijk is dit een te moeilijk doel. OF het is gewoon zo dat alleen het lokken met prijzen werkt.
Ijsjes van DwarvenWarrior en/of mij telt niet? Wat te denken van een dames-meet waar we als enige oefening optrekken doen en dan ook elkaar tips geven (of tips krijgen van een expert?)
 
Ik heb mezelf een giga-lekker ijsje beloofd, dus dat komt er zeker wanneer ik kan chinnen!
Een meet lijkt me in ieder geval wel leuk, en misschien kan er wat gecombineerd worden met de beachproof-meet die ook evt. georganiseerd wordt.
 
Dit ga ik maar niet doen, ik heb niet eens iets om me aan op te trekken ;)
 
Wonderlijk genoeg heb ik geen van allen tot mijn beschikking! Ik heb de kozijnen van de deuren zelfs nog gecheckt, maar die zijn te afgerond om fatsoenlijk grip op te hebben.
 
Goed idee maar je vergeet dat een vrouw van 55 kg zich natuurlijk makkelijker zal kunnen optrekken dan 1 van 75 kg (afhankelijk van vet% ook uiteraard)...
 
Wonderlijk genoeg heb ik geen van allen tot mijn beschikking! Ik heb de kozijnen van de deuren zelfs nog gecheckt, maar die zijn te afgerond om fatsoenlijk grip op te hebben.

Misschien een zolder, waar je een stok o.i.d. kan bevestigen aan de schuine balken? :)
 
Goed idee maar je vergeet dat een vrouw van 55 kg zich natuurlijk makkelijker zal kunnen optrekken dan 1 van 75 kg (afhankelijk van vet% ook uiteraard)...
Je hebt gelijk, maar dan nog blijft het kunnen optrekken behoorlijk stoer!
 
Misschien een zolder, waar je een stok o.i.d. kan bevestigen aan de schuine balken? :)

Ik woon in een ieniemini klein benedenwoninkje :D Heb 't hele huis al doorgezocht naar mogelijkheden, maar ik laat deze uitdaging maar gewoon zitten ;)
 
Ik woon in een ieniemini klein benedenwoninkje :D Heb 't hele huis al doorgezocht naar mogelijkheden, maar ik laat deze uitdaging maar gewoon zitten ;)

Hmm ja dan wordt het inderdaad lastiger.. :p
 
Chinnen is met de handpalmen naar je toe,volgens het boek 'Krachttraining' van Frederic Delavier.

Maar ja,het komt er op neer dat je je dus een aantal keren aan een rekstok of iets dergelijks kan optrekken.Of dit nou met de handpalmen naar je toe of van je af is,maakt denk ik toch niet zoveel uit (?).

Mij lukt het overigens alleen als ik mijn armen niet al te ver uit elkaar zet,maar dan als nog kom ik niet fatsoenlijk omhoog.Opdrukken kan ik nu inmiddels wel :rolleyes::D.Nou dit nog ;).
 
Back
Naar boven