XXL Nutrition

Wie gaat de competitie aan: 5x eigen gewicht (of 10x)?

Bezoekers in dit topic

Optrekken aan 2 touwen lukt bij mij beter dan aan een stang :s.

Hullde! Dan vooral dat doen!
Bedenk maar zo: als je 25x BW kan optrekken aan de touwen dan kun je ook vast wel een paar keer aan een stang :P
 
Ik ga voorlopig voor 1x optrekken :D
tot de helft raak ik en dan pets.... weer naar beneden
 
Ik ga voorlopig voor 1x optrekken :D
tot de helft raak ik en dan pets.... weer naar beneden

Ik begin eigenlijk altijd helemaal bovenaan.
Dus eerst een bankje of wat dan ook gebruiken om bovenaan te komen, en dan naar beneden laten zakken (en dan hopelijk daarna weer optrekken natuurlijk :D ).

Weet niet waarom, maar dan vind ik het makkelijker om daarna 1 keer op te trekken, als dat ik vanaf onderaan moet beginnen.
Terwijl je dan dus eigenlijk 1,5 herhaling doet (1 x optrekken + die halve 'negative' aan het begin), dus dat zou eigenlijk zwaarder moeten zijn...
 
Gister is het me gelukt om een paar singles op te trekken. :) Jeeej!!!
 
Ik keek vroeger ook vol verbazing naar die gasten die zich achter elkaar bleven optrekken. Potver wat moeten die sterk zijn dacht ik toen. Ik begon ook maar met een paar keer. Nu doe ik 4 series van 8 tot 10 reps met eigen gewicht.
De ene keer wat makkelijker dan de andere keer. Ik heb ooit eens gelezen dat Arnold een getal in zijn hoofd nam (bijvoorbeeld 40 reps) en dat hij die van zich zelf moest halen en het aantaal keren dat hij opnieuw moest beginnen maakte niet uit. Die 40 moest hij van zich zelf doen. Ik denk dat jullie dames het ook zo moeten doen. neem een getal 10 reps en begin daaar mee en of je het nu in 1x, 4x of in 10x moet doen dat maakt niet uit. Sterkte meiden.
 
Ik keek vroeger ook vol verbazing naar die gasten die zich achter elkaar bleven optrekken. Potver wat moeten die sterk zijn dacht ik toen. Ik begon ook maar met een paar keer. Nu doe ik 4 series van 8 tot 10 reps met eigen gewicht.
De ene keer wat makkelijker dan de andere keer. Ik heb ooit eens gelezen dat Arnold een getal in zijn hoofd nam (bijvoorbeeld 40 reps) en dat hij die van zich zelf moest halen en het aantaal keren dat hij opnieuw moest beginnen maakte niet uit. Die 40 moest hij van zich zelf doen. Ik denk dat jullie dames het ook zo moeten doen. neem een getal 10 reps en begin daaar mee en of je het nu in 1x, 4x of in 10x moet doen dat maakt niet uit. Sterkte meiden.

Ja mijn beeld was vroeger ook flink vervormd. Dacht dat als je gewoon licht was je automatisch meer kon optrekken en dat dat het dan was. Wat voor een verschil een beetje trainen kan uitmaken...

Zou ook leuk zijn voor de getrainde dames om 5x met 1 arm proberen te halen. Ik heb het iig nog nooit gezien. Meeste kerels kunnen het niet eens...
 
Gister is het me gelukt om een paar singles op te trekken. :) Jeeej!!!

Fantastisch!
Ik begin eigenlijk altijd helemaal bovenaan.
Dus eerst een bankje of wat dan ook gebruiken om bovenaan te komen, en dan naar beneden laten zakken (en dan hopelijk daarna weer optrekken natuurlijk :D ).

Weet niet waarom, maar dan vind ik het makkelijker om daarna 1 keer op te trekken, als dat ik vanaf onderaan moet beginnen.
Terwijl je dan dus eigenlijk 1,5 herhaling doet (1 x optrekken + die halve 'negative' aan het begin), dus dat zou eigenlijk zwaarder moeten zijn...
Mogelijk omdat je dan toch een soort van 'swung' erin krijgt? Hangt er ook een beetje van af of je volledig uithangt onderin of niet. Dat laatste durf ik niet zo goed ivm schouderklachten.

Nieuws van de dag: op een trapveldje vlakbij een soort van speeltoestel gevonden waaraan ik met neutrale grip kan optrekken.

Nieuws van de maand: vertrek met ingang van morgen naar een andere sportschool, te weten NoNonsense in Wageningen, waar neutraal optrekken niet goed mogelijk is, maaar waar ze wel een assisted chin/dip apparaat hebben.. ergo, er kan getraind worden op het breed optrekken met tegengewicht of gewoon het doen van langere reeksen.
 
Ja mijn beeld was vroeger ook flink vervormd. Dacht dat als je gewoon licht was je automatisch meer kon optrekken en dat dat het dan was. Wat voor een verschil een beetje trainen kan uitmaken...

Zou ook leuk zijn voor de getrainde dames om 5x met 1 arm proberen te halen. Ik heb het iig nog nooit gezien. Meeste kerels kunnen het niet eens...

:ohehe ja dat is wel een uitdaging :eek:
Vorige week nog 5xBW+15 gedaan! Daar was ik wel blij mee maar vandaag was BW+10 toch wel weer zwaar genoeg, het is niet altijd feest...

Maar voordat je kans maakt om het met 1 arm te kunnen moet je denk ik wel met 2x je eigen gewicht kunnen optrekken als je 2 armen gebruikt dus voor mij is dat voorlopig niet weggelegd. Ik weet wel dat er mensen zijn die het kunnen,maar vrouwen dat weet ik eigenlijk ook niet.Als ik erop moet gokken dan zeg ik: ze zijn er vast wel. Sterker nog als je er eenmaal 1 vind op youtube breek je er daarna je nek over zoveel als dat er blijken te zijn!!
 
Ik oefen het met behulp van m'n andere hand die dan m'n pols vasthoudt. Dus kan het nog niet volledig met 1 hand, maar gaat me zeker wel lukken ;)
Ook oefen ik soms aan een speciaal vingerboard en dan hou ik 1 hand lager dan de ander, zo oefen je ook meer 1 kant en dit dan omwisselen.
 
Mogelijk omdat je dan toch een soort van 'swung' erin krijgt? Hangt er ook een beetje van af of je volledig uithangt onderin of niet. Dat laatste durf ik niet zo goed ivm schouderklachten.

Das juist 't gekke, geen swung/bouncen o.i.d. + helemaal 'uithangen' onderin, en dan nog is het makkelijker als ik eerst die negative doe :)
 
:ohehe ja dat is wel een uitdaging :eek:
Vorige week nog 5xBW+15 gedaan! Daar was ik wel blij mee maar vandaag was BW+10 toch wel weer zwaar genoeg, het is niet altijd feest...

Wow, echt netjes zeg!

(jou kennende ga je natuurlijk weer zeggen dat 't eigenlijk niks voorstelt :P, maar dat ga ik gewoon lekker negeren :D)
 
Cynthia, dat zou ze uiteraard gaan zeggen.

Romina, inmiddels begrijp ik dat je geen turnster, maar bergbeklimster bent.. die zijn ook enorm sterk. Je doet dus ook aan indoor klimmen en traint vast ook op vingerkracht?

Trouwens, in mijn internetkennissenkring is dus (naar ik meen) 1 vrouw, die het kan. Zou het nog eens een keer moeten vragen, maar dacht zelfs dat ze er een videootje van had gepost. Ze is inderdaad heel sterk, maar ook vrij licht, dat scheelt natuurlijk ook.
 
wow, echt netjes zeg!

(jou kennende ga je natuurlijk weer zeggen dat 't eigenlijk niks voorstelt :p, maar dat ga ik gewoon lekker negeren :d)

+1! :d
 
spierpijn

Ha, leuke topic. Mijn doel toen ik begon met kt vorig jaar was dat ik me wil kunnen optrekken, net als mannen dat schijnbaar allemaal moeiteloos kunnen. Nou zag ik toevallig dat er in het sportzaaltje op mijn werk (nooit eerder geweest, geen tijd voor) een assisted machine staat, even met werkkleren aan en zo geprobeerd, met 19 kilo ondersteuning ging het. Maar barst nu van de spierpijn: lats, biceps en onderarm. Ik heb de wijde bovenhandse greep geprobeerd, maar snap de pijn in de onderarm niet. Toch iets raars gedaan. Had het gevoel dat mijn rug tien centimeter breder was geworden zo opgepompt voelde het.
Wat is nou een realistische termijn om het helemaal op eigen kracht te kunnen als ik twee keer per week oefen? Ik heb nu nog veel ondersteuning nodig, dus kom van ver. En wil niet elke dag deze spierpijn.
 
Als je het vaker gaat oefenen krijg je niet meer zoveel spierpijn.
Optrekken is echt een 'kunstje' , je kan beter elke dag het gewoon 1x eens oefenen dan 2x per week vaker. Althans, als het er om gaat het te kunnen.
Gaat het om spiergroei of pure kracht, dan kan je het houden bij 2x per week.. ook daarmee zal je het uiteindelijk wel kunnen.
 
Cynthia, dat zou ze uiteraard gaan zeggen.

Romina, inmiddels begrijp ik dat je geen turnster, maar bergbeklimster bent.. die zijn ook enorm sterk. Je doet dus ook aan indoor klimmen en traint vast ook op vingerkracht?

Trouwens, in mijn internetkennissenkring is dus (naar ik meen) 1 vrouw, die het kan. Zou het nog eens een keer moeten vragen, maar dacht zelfs dat ze er een videootje van had gepost. Ze is inderdaad heel sterk, maar ook vrij licht, dat scheelt natuurlijk ook.

Geen bergbeklimster, maar sportklimmer ;). Train dus ook op vingerkracht. Momenteel alleen niet meer, omdat ik nu voor massa wil gaan :D
Had net weer een domme actie :o wilde ff aan m'n neefjes laten zien hoe sterk hun "ouwe" tante wel niet is haha en ging me optrekken aan het vingerboard aan alleen m'n eerste vingerkootjes (dat ging nog goed) Toen wilde ik het met 2 vingers doen, maar was vergeten dat ik een blessure heb aan de pees van m'n middelvinger. Dus gelijk weer een pijnscheut erdoor :( lekker dom ;)
Valt trouwens nog tegen hoeveel klimmende vrouwen zich kunnen optrekken. Ik dacht altijd dat ze dat allemaal wel konden, maar kwam er tijdje terug achter dat dat dus helemaal niet zo is. Blijkbaar klim ik niet zo netjes haha, maar sleur me op kracht door de routes heen ;)
 
Kan ik me ook wel wat bij voorstellen, dwz dat er ook mensen zijn die vrijwel alleen indoor klimmen.. stuk goedkoper dan al het 'buitenspul' aan te moeten schaffen en iedere keer af te reizen naar de bergen.
Apart is dat..dwz dat klimvrouwen zich niet allemaal kunnen optrekken.

Inmiddels ben ik een illusie armer.. smal optrekken met handpalmen naar elkaar toe is echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gemakkelijker dan handpalmen naar mij toe of van me af, of wat ik ook wel lekker vind, mixed grip.
Dus eigenlijk voor het gevoel weer van voren af aan begonnen met het ophogen qua gewicht en totaal aantal hh met alleen BW.
Slechts 1 miezerige rep bij 5kg (wel alleen overhands) en toen ineens 3 reps met mixed grip en 4kg .. die ene kg kan het verschil niet maken, of?
Uiteindelijk bij de 6e set en laatste set toch nog 5 reps met alleen lichaamsgewicht.

Dus voor het einde van de maand ga ik het echt niet meer halen om 10x op te trekken als ik met een ander soort handgreep aan de slag moet.
 
Ze zeggen altijd dat optrekken met je handpalmen naar je toe makkelijker is, dacht ik. Maar toch denk ik dat ik dat zelf moeilijker vind. Is denk ook wat je gewend ben. Als je klimt heb je toch eigenlijk de handpalmen van je af en zo train ik dus ook alleen maar.
 
Back
Naar boven