AndroidHealthClinic

Wie gaat de competitie aan: 5x eigen gewicht (of 10x)?

Bezoekers in dit topic

vandaag eind van de training: 1x lukt al aardig op standje 4 van de assisted machine... volgende keer eens aan het begin van de training proberen...
 
vandaag eind van de training: 1x lukt al aardig op standje 4 van de assisted machine... volgende keer eens aan het begin van de training proberen...

Bedoel je 1 setje van 10 of 1 correcte pull up?

Edit:
Ja, topic is natuurlijk 5x optrekken dus zal het laatste wel zijn..... even niet opgelet...
 
Bedoel je 1 setje van 10 of 1 correcte pull up?

Edit:
Ja, topic is natuurlijk 5x optrekken dus zal het laatste wel zijn..... even niet opgelet...

1 correcte pull-up inderdaad... zwaar, maar volgens mij toch binnenkort haalbaar... Zoals gezegd: volgende keer aan begin training proberen...
 
Raar maar waar, met 19 kilo assisted kan ik het tien keer achter elkaar, met 11 kilo niet 1keer. Vreemde instellingen trouwens, die machine. Voor 19 komt 33 kilo. Heb nu ook een chin up geprobeerd maar vond het niet lichter dan een pull up, wat ik wel verwachtte. (spierpijn gehad tot aan mijn taille... )
 
Ben weer op de weg terug naar 8 reps met de lastiger chinup bar .. dwz. veel hoger (enger) & alleen 1 rechte relatief dunne stang.
Blijkt dat de fijnste combi voor mij de mixed grip is.. net zoals bij deadlifts heb je dan net een wat betere grip voor als je er dreigt vanaf te glijden. Zit nu weer op 6hh. Tja..

Op de een of andere manier is de speeltuin vlakbij , waar een neutrale grip mogelijk is met een speelapparaat, toch niet zo'n logische keus ...

Albertine, kan het zijn dat dit apparaat een soort van switch heeft?
Is een beetje vreemd dat er 33 staat voor 19kg. Nog waarschijnlijker en logischer is dat het om lbs gaat.. 33 lbs = 15kg en dat past precies tussen 11 & 19 kg in:
11 - 15 - 19 kg en
24lbs - 33 lbs - 42lbs.
 
Goed kunnen chinnen heeft vooral te maken met lengte en gewicht. Gewoon hefboomwerking principe. Waarom denk je dat de meeste top turners rond de 1.60 of kleiner zijn? Mijn neefje van 13, die nog nooit getrained heeft kan het zelfs. Omdat ie 1.50 is en rond de 50kg. Dit soort oefeningen zeggen daarom weinig. Laatst nog een lillyputter op youtube gezien die met 1 arm setjes van 10 maakte. Ook een monsterlijke ROM. ;p

Maar, veel plezier...
 
Goed kunnen chinnen heeft vooral te maken met lengte en gewicht. Gewoon hefboomwerking principe. Waarom denk je dat de meeste top turners rond de 1.60 of kleiner zijn? Mijn neefje van 13, die nog nooit getrained heeft kan het zelfs. Omdat ie 1.50 is en rond de 50kg. Dit soort oefeningen zeggen daarom weinig. Laatst nog een lillyputter op youtube gezien die met 1 arm setjes van 10 maakte. Ook een monsterlijke ROM. ;p

Maar, veel plezier...
Geef eens een stille hint hoe ik met m'n 1,59m en 62 kg mezelf ga kunnen chinnen...
Afgelopen weekend geprobeerd op een klimtoestel, maar kom niet verder dan een hoek van 90 graden :(
 
Huh.. dacht dat jij een flink stuk meer gewicht meetorste, jij en ik hebben bijna exact dezelfde stats (OK, ben 1 cm kleiner en 2 kg lichter).
Het zou je eigenlijk beter af moeten kunnen gaan dan nu. Alhoewel, je zit natuurlijk zwaar te cutten ivm de beachproof challenge. Te hard snijden in de kcals is veel kracht inleveren.
Echt.. laat die assisted pullup machine voor wat het is en spring eenvoudigweg omhoog en laat je dan tergend langzaam zakken. Juist door negatieven te doen, leer je het uiteindelijk het snelste.

Laatste training bij NoNonsense Gym toch weer 7hh gehaald en dat was toch de 5e set van weighted pullups. Mixed grip rouleert.
Vreemd eigenlijk.. iedereen heeft het altijd over overhands of onderhands (pullup/chin up haal ik continu door elkaar en kennelijk weten de experts het ook niet eens zeker), maar mixed grip is bij gebrek aan 2 parallelle grepen voor een rechte stang het fijnste.
 
Goed kunnen chinnen heeft vooral te maken met lengte en gewicht. Gewoon hefboomwerking principe.

Maar, veel plezier...

Ik ken dus iemand en die gebruikt dat als excuus ..zeg dan gewoon dat je te lui bent om je op te drukken :o.
 
Ik ken dus iemand en die gebruikt dat als excuus ..zeg dan gewoon dat je te lui bent om je op te drukken :o.

Er zit toch wel waarheid in. Je kan er natuurlijk wel op trainen. Maar je eigen gewicht zal bepalen hoe zwaar het voor je is. Dan kun je zeggen meer spiermassa is meer gewicht, maar ook meer kracht. Maar dit gaat ook weer niet helemaal op. Denk dat sterke mannen van 120kg+ het maar een rot oefening vinden. ;pEn je lengte zal je rom(rotation-of-movement) bepalen. Hoe langer of zwaarder je bent, des te zwaarder pullups/chinnen zal zijn. Al moet ik toegeven dat voor de gemiddelde volwassen man het al lastig is, laat staan voor een vrouw om haar eigen gewicht te tillen. Dus veel respect als je een setje van 10 kan maken.
 
MissDeadlift was vandaag bij me op bezoek en we zijn wezen zwemmen (of liever: zonnebaden).. aangezien bij het zwembad ook een klimrek was , hebben we allebei eens gekeken of we ons daar goed konden optrekken.
Vanwege een zere rechterschouder ben ik niet verder dan 4 gekomen, een 5e had er in kunnen zitten maar het deed al van au.
Miss Deadlift hield er na 12 stuks mee op, maar ze had er denk ik nog wel zeker 3 meer gekund.. chapeau!
 
Bij gelijkaardige topics in het powerlift gedeelte doen we het zo:

Prijs---> eer
Bewijs --> filmpje
Tegenwoordig heeft toch bijna iedereen een camera/fototoestel of gsm met video functie..
of vraag het aan je/een vriend(in).

Succes dames
 
Haha fraai is dat, omdat jij geen filmpje van mij maakt wint iemand anders :P

maar ja op die leeftijd kon ik dat denk ik niet, hoeveel keer moet ik het vaker doen om ervoor te compenseren dat het een klein kindje is??:o
 
Omdat je zei dat je het waarschijnlijk wel 15x had gekund, 15x BW.

Alleen geen idee wanneer we dat zullen filmen.. ga je trouwens nog mee doen aan de studenten kampioenschappen gewichtheffen?
 
Die 10x optrekken gaat er waarschijnlijk dit jaar niet meer van komen.. optrekken is tegenwoordig echt kansloos.. na 4-5 hh is het er wel vanaf.
Oorzaak ligt waarschijnlijk in schouderklachten, met name rechts doet enorm zeer nabij schouderblad evenals het enorm vaak doen van andere vertical pull oefeningen. Doe nu 2x per week (kracht)trekken en voorslaan met redelijk gewicht en dan is het beste er wel van af. Toch is dat in het verleden geen reden geweest voor het inzakken van de prestaties, dus de blessure zal wel de hoofdoorzaak zijn.

Wel jammer.. in april eindelijk 8hh gehaald en nu.. pffft!
Mijn partner daarentegen gaat erg goed.. hij kan nu makkelijk 12x breed optrekken, wat hem voorheen nooit lukte. Dat ie een stuk lichter is nu, heeft er ook wel veel mee te maken .. elk kilootje eraf telt dubbel mee voor optrekken.
 
Ik heb al een tijdje niet meer geprobeerd...
Latpull begin ik al aardig wat sterker in te worden (sinds ik bij een nieuwe gym train)...
binnenkort weer eens serieuze pogingen doen!
 
Had die poging ook even laten liggen, maar laatst met latpulldown 1 keer 60 getrokken (ben zelf 65), dus laten we het weer proberen!!!
 
Back
Naar boven