MuscleMeat

Wie gaat de competitie aan: 5x eigen gewicht (of 10x)? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Kennelijk trekken alleen nieuwe draadjes de aandacht! En aangezien er dus gezegd werd dat ik maar een eigen draadje moest beginnen over dit owp (bij de Beachproof wedstrijd), bij deze een quote van DwarvenWarrior naar voren gebracht:

Om eens lekker één van de oudste topics in de vrouwensectie te kicken...

Ik wil ook kunnen chinnen / optrekken!
Op dit moment lukt het me met de assisted-machine om 5 herhalingen te doen op stand 6, morgen stand 5 eens uitproberen...

Wie van de dames gaat de competitie aan? 5x eigen gewicht - puur voor de eer!
 
mijn vrouw doet dit meer dan 15x of zo...
wat is er te winnen?
 
Moet nog overlegd worden wat er te winnen valt. En eigenlijk, wat mij betreft gaat het uitsluitend om de eer (en evt karma ;) )

Belangrijk is wel te weten waar je nu staat en wat je bereikt. Zei al in het andere draadje onlangs 8x bereikt te hebben, maar zit bij extra gewicht op een max van 9kg met 3 hh.

Dus... doet ze wel eens gewicht erbij en zo ja, waar haalt ze dan 2-3 hh mee?
 
De Iron Gym van Tell Sell haha.
 
Leuke competitie hier, ik steun alvast DW! :p
 
Moet nog overlegd worden wat er te winnen valt. En eigenlijk, wat mij betreft gaat het uitsluitend om de eer (en evt karma ;) )

Belangrijk is wel te weten waar je nu staat en wat je bereikt. Zei al in het andere draadje onlangs 8x bereikt te hebben, maar zit bij extra gewicht op een max van 9kg met 3 hh.

Dus... doet ze wel eens gewicht erbij en zo ja, waar haalt ze dan 2-3 hh mee?


aha dus je gaat het nu zo doen dat het ook kan als je het met extra gewicht doet.:)
Anders ga je er ook supplementen voor uitdelen :p of zal dat niet mogen van de vaste sponsoren hier?
maar ja sowieso lastig, moeten we van iedereen gaan controleren of het waar is wat ze zeggen, terwijl het daar niet om te doen is maar juist erom dat je zelf wat bereikt.
 
Ik kan natuurlijk wel met allerlei supps gaan strooien uit mijn persoonlijke grabbelton, maar allereerst ben ik dus geen board sponsor en zal dit niet op prijs worden gesteld door andere sponsors en op de tweede plaats is dus waar wat je zegt: wie zegt dat iemand de waarheid spreekt?
Als er wat te verdienen valt , doen mensen gekke dingen.. trouwens vaak is de eer (en karma) al voldoende.

In ieder geval... optrekken is en blijft een van de allercoolste oefeningen om te doen.

Ik denk trouwens, om het ook voor degenen die nu op 0 zitten het leuker te maken, het wel aardig is om ook negatieve gewichten mee te laten tellen, dwz. met die aanname dat men kan trainen op een 'assisted pullup'.

Dus om het eens op 3 in te stellen en het doel op 5 voor eind mei:
- kan je er nu bijv 3 met een tegengewicht van bijv 25 kg, haal er dan 5 voor eind mei bij eveneens 25kg tegengewicht.. nog meer hh of minder tegengewicht is super
- idem voor als je nu op 3 voor alleen BW zit
- idem voor als je nu bijv op 3 voor toegevoegd gewicht X zit

Er zijn nog meer varianten te bedenken.. bijv van makkelijker naar moeilijker grip, die van mij zijn met neutrale stand (palmen naar elkaar toe wijzend) gedaan en niet met palmen naar /van gezicht af, laat staan wijd met extra gewicht zoals MissDL dat kan
 
Dus... doet ze wel eens gewicht erbij en zo ja, waar haalt ze dan 2-3 hh mee?

geen idee, ze doet aan turnen. Ringen vooral. Ze zegt dat ze dat minstens 15x kan. Hoeveel maal juist weet ze zelf ook niet.
Tot hiertoe wil ze ook niet dat er filmpjes van haar op dit soort forums komen (ze had gisteren even meegelezen).
Maar mss overhaal ik haar wel :-)
 
Jaaaaa.... daar noem je ook wat : turners zijn megasterk. Respect!

Wist je dat NK (en WK?) bankdrukken Ielja Strik ook geturnd heeft?
 
hahaha Ielja Strik. nooit van gehoord, maar wel een grappige naam! :D
 
valt wel mee hoor, ze neemt geen supplementen en anabolen.
Nou, dan juist des te meer respect!

Ielja Strik is Nederlands bekendste en sterkste powerliftster.
Kennelijk ooit met turnen begonnen, ook nog een keer bodybuilding gedaan en nu dus powerliftster... ze traint diverse dames en heren bij Atlas (in Nijmegen) , waar ook aan gewichtheffen wordt gedaan.
 
Inderdaad,turners zijn vaak erg sterk.Dat je je aan een ring/rekstok al meerdere keren in het rond kan zwaaien :eek:.Dat moet ik niet gaan proberen,want dan kunnen mijn ouders een grafkist uit zoeken...
 
5x eigengewicht? Dat is geen uitdaging toch? Zullen we voor +5kg en dan 10 reps?
 
Haha,sommige kunnen het 1 keer al niet fatsoenlijk (ik bedoelde hier mee mezelf;)).
 
He, een competitie-topic Esperantisto!

Ik wil graag kunnen chinnen, puur voor mezelf - en natuurlijk heb ik mezelf het meest briljant-lekkere ijsje beloofd wanneer het me lukt mezelf 5x omhoog te krijgen.
Twee jaar terug woog ik nog bijna 80 kilo, 2009 wordt mijn jaar om er echt geweldig uit te zien!

Bij deze wil ik voorstellen een dames-meet te organiseren en de winnares te eren & het ijsje uit te reiken aan haar!
 
Top, dat vind ik nu een uitstekend idee!

En wat vind je van het idee om bijv uit te gaan van 3hh op welke manier dan ook en dan op 5+ uit te komen.
Voor wie geen assisted pull-up heeft, zijn er zelfs nog 2 andere opties
1 negatieven = opspringen en dan langzaam zakken
2 fat (wo)man pullups = Smith op ongeveer buikhoogte hangen en dan voetjes op grond of op bankje
Die eerste optie is goed voor spiergroei omdat negatieven daar erg hard op inwerken.
De 2e optie is goed om te oefenen op een soortgelijke beweging. Als je al een paar keer kan optrekken en niet met extra gewichten in de weer wilt, is dat nog een optie om hiermee in de 6-12 of zelfs 12+ hh reeks te gaan zitten, zonder risico op over-reaching.

Sowieso goed om optrekken op de een of andere manier in elke training in te bouwen, dan is die ene variant (fat man pullups) een net iets handiger manier om je te verbeteren dan eenvoudigweg lat pull downs.
 
ik zie jullie gewoon optrekken bedoelen??
dacht dat het over chinny's ging.
Optrekken is toch helemaal niet moeilijk 5x ???? Dat kan ik zelfs (en dat wil al heel wat zeggen :-) )
 
Back
Naar boven