MuscleMeat

Wie gaat er onder de zonnebank? (1 bezoeker)

ga je wel eens onder de zonnebank?

  • nooit, ik vind het niet erg om bleek te zijn.

    Stemmen: 5 11,4%
  • nooit, in de zomer ga ik wel op het strand liggen zonnen.

    Stemmen: 8 18,2%
  • ik ga vijf keer of minder per jaar.

    Stemmen: 4 9,1%
  • ik ga één keer per maand.

    Stemmen: 9 20,5%
  • ik ga om de twee a drie weken.

    Stemmen: 3 6,8%
  • ik ga wekelijks.

    Stemmen: 15 34,1%

  • Totaal stemmers
    44

Bezoekers in dit topic

Nog een ander vraagje...

Als je nog nooit onder de zonnebank bent geweest en van plan bent om 1x per week te gaan, heeft het dan wel nut?
Ik wordt niet zo snel bruin, maar als ik bruin wordt blijft het wel lang zitten.
 
Ik ga nooit . zoek t niet om daarna toe te gaan. een maat van me had en zonnebank van een klant tijdens zn stage gratis gekregen, maar die heeft hij jammer genoeg al verkocht.

wat kost zon kuurtje daar eigenlijk?
 
zonnebank nu 1x per week om beetje kleur op te bouwen voor de zomer
 
Spieren komen wel beter uit als je bruin bent maar elke week onder de zonnebank is ONGEZOND.
Ik wil niet dat m'n DNA verprutst wordt door teveel licht. Er wordt wel gezegd dat de moderne lampen niet gevaarlijk zijn maar het is zo dat in onze lage landen er al weinig zon is en dat we dus niet veel gewend zijn en dat dit van generatie op generatie doorgegeven wordt.
Beetje onder de zon kan geen kwaad, integendeel, je maakt Vitamine D aan en je huid ziet er mooier uit (minder puistjes en bobbeltjes enz).

Hoorde laatst nog op de radio dat er wat moet gedaan worden aan de 'bruincultuur' hier. Huidkanker komt steeds meer voor.
 
Originally posted by Vince
Spieren komen wel beter uit als je bruin bent maar elke week onder de zonnebank is ONGEZOND.
Ik wil niet dat m'n DNA verprutst wordt door teveel licht. Er wordt wel gezegd dat de moderne lampen niet gevaarlijk zijn maar het is zo dat in onze lage landen er al weinig zon is en dat we dus niet veel gewend zijn en dat dit van generatie op generatie doorgegeven wordt.
Beetje onder de zon kan geen kwaad, integendeel, je maakt Vitamine D aan en je huid ziet er mooier uit (minder puistjes en bobbeltjes enz).

Hoorde laatst nog op de radio dat er wat moet gedaan worden aan de 'bruincultuur' hier. Huidkanker komt steeds meer voor.

Ik ga zelden of nooit onder de zonnebank. Ik heb een hele lichte huid die wel heel doorbloed is. Daarom zie ik er niet altijd zo bleek uit en denken mensen dat ik wel bruin kan worden. Maar helaas, bruin worden duurt bij mij een eeuwigheid en dat beetje bruin wat ik dan heb is binnen 1,5 week weer weg.

Mijn nicht heeft eenzelfde bleke huid als ik en heeft een paar jaar geleden al kwaadaardige moedervlekken moeten laten weghalen. Een enkel keertje een zonnebank in de winter is wel goed, maar beslist niet wekelijks. Vergeet niet dat de UV-stralen uit een zonnebank niet dezelfde zijn als van de zon en dat de huid door de zonnebank geen natuurlijke bescherming (verdikking) aanmaakt.
Bovendien droogt de huid onder de zonnebank razendsnel uit wat versnelde veroudering met zich meebrengt.

De laatste keer dat ik onder de zonnebank ging zei de meid achter de bar: ja er zit een nieuw type lampen in waardoor je nauwelijks meer verbrandt. Je kunt er best 10 minuten onder, dat is al heel kort. Dus ik er 10 minuten onder. Vervolgens ruim een week een verbrand huid gehad!
 
Ik ga 1 keer per maand... Vind het verschrikkelijk, maar wil toch wel een kleurtje... om en om 15 min en het is genoeg voor mij.

Gelukkig in de zomer hoef ik niet meer.
 
ik ga nooit naar de zonnebank = inderdaad ongezond
 
idem for me :D

bij mij staat zonnebank gelijk aan huidkanker :D

ben ongeveer even bleek als munk :D
 
rofl :D

Rare trends wel hehe.. vroeger liepen de sjieke madammekes rond met paraplus om zeker niet bruin te worden alsof het leek dat ze op het veld werkten.
Nu wel iedereen bruin zien :rolleyes: ..met alle gevolgen van dien.
 
Ga nooit, 1 keer gedaan in heel mijn leven, wel relaxed vond ik. Ben al beetje bruin van mezelf en blijft ook heel lang zitten bij mij. Heb laatst wel een zonnebank waardebon thuis gestuurd gekregen van mijn gym, voor mijn verjaardag, joepie! :)
 
Ik ga ook bijna nooit naar de zonnebank. Alleen in de zomer voordat ik op vakantie ga om van tevoren alvast een kleurtje op te bouwen en te wennen aan de zon.
 
Originally posted by TongPo
Alleen in de zomer voordat ik op vakantie ga om van tevoren alvast een kleurtje op te bouwen en te wennen aan de zon.


Dat is een verkeerde interpretatie die veel mensen maken, een zonnebankkleurtje beschermd niet tegen zonlicht.
 
Originally posted by The Viper
Nog een ander vraagje...

Als je nog nooit onder de zonnebank bent geweest en van plan bent om 1x per week te gaan, heeft het dan wel nut?
Ik wordt niet zo snel bruin, maar als ik bruin wordt blijft het wel lang zitten.

Voor witte lui als wij is het een beetje hopeloos.

Ik heb deze winter toch vaak de zonnebank gepakt.
Ging 2x per week, maar op aanraden van een gebruinde dame ben ik 3x per week gegaan en heb een smeermiddel gebruikt.
Maar nog steeds raak ik het bruin snel kwijt..

Dat was zo'n beetje okt-februari. Had het te druk en was vaak weg in afgelopen maanden, maar wil van dat vieze fietsersbruin af : bruin onder de fietsbroek en de bovenarmen, maar witte handen en onder horloge.
Ben toch weer flink verbrand zondag.. het zal me benieuwen of dat wegtrekt.

Om kort te gaan:
1x per week = onderhoud
2x per week = bruin worden voor makkelijke bruiners / onderhoud moeilijke bruiners?
3x per week = bruin worden voor moeilijk bruinende mensen

Overigens heb ik gelezen dat zonnebanken niet erg goed zijn. Ze laten het goede soort UV-B niet door (waar je vit D door aanmaakt) maar wel het verkeerde soort.. las ik in Protein Power Life Plan (boek over low-carbing)

Overigens ging ik niet zozeer om het mooie bruine kleurtje onder de zonnebank maar in de hoop dat het tegen winterdepressie zou helpen. Het helpt echter VOORAL als armeluis-massage..de warmte is erg lekker en helpt misschien tegen spierpijn na een training. De sauna/IR-cabine bij ons duurt me wat te lang en ik voel me niet zo op mijn gemak als in een afsluitbare zonnebankruimte..

Espi
 
Laatst bewerkt:
Als je regelmatig onder de zonnebank gaat komen op de eoa manier je spieren gewoon meer tot uiting vinnik. En je ziet er natuurlijk altijd wat beter uit met n kleurtje he
 
ik heb een erg licht huidtype; ik verbrand dus ook retesnel.
verders kijk ik van mezelf tering wit.

meestal ga ik tegen de zomer een keer of 6 onder de zonnebank om ff 'aan te braden' als ik dan op vakantie ga dan hoef ik me minder zorgen te maken over 2e graads brandwonden ;)
 
Originally posted by Vince
rofl :D

Rare trends wel hehe.. vroeger liepen de sjieke madammekes rond met paraplus om zeker niet bruin te worden alsof het leek dat ze op het veld werkten.
Nu wel iedereen bruin zien :rolleyes: ..met alle gevolgen van dien.

Inderdaad, daar komt de term 'blauw bloed' ook vandaan. Mensen die niet op het veld werkten, dus de rijke mensen die de armen voor hen lieten werken werden niet bruin en daardoor waren hun aderen goed zichtbaar en leek het of ze blauw bloed hadden.
 
Ik wordt bijna niet bruin. Na 1 week elke dag onder de zonnebank te zijn geweest had ik een bruine tint. Je zag wel verschil tussen de huid wat er wel en niet onder was geweest, maar daar blijft het ook bij.
Ik zal denk ik nooit zo bruin worden als die gasten die vaker op het strand ziet die rambruin zijn, of kan je zoeits opbouwen?
 
Back
Naar boven