MuscleMeat

Wie heeft deze collars en kan eens een testje doen?

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Ik zag op het internet een review van een twintigtal collars en één van de beste leek de USA Rogue Aluminum Collars. Maar deze kosten bijna 90 euro (totaalprijs) en dat is een beetje crazy.
Wie heeft er deze:

En wie kan eens een testje doen zoals die van Coop, met zijn eigen collars? Ik heb mijn ATX collars getest en ze gleden gewoon naar beneden. Ik had al gemerkt tijdens het powercleanen dat ze bij een landing verschoven.

 
vsral #vsral Ik heb een vermoeden dat jij wel weet welke collar het best blijft zitten na het droppen van schouderhoogte.
 
ik heb de test van coop gedaan, 50kg bumpers en de collars schoven geen mm naar beneden, kheb de rode ATX alu collars en een ATX power bar. Khad eig geen twijfels of de collars de test gingen doorstaan omdat ze echt superstrak voelen. Principe is ook gewoon oersimpel, een groot contactoppervlak tussen 'grippy' rubber/neopreen voering en de gladde bus van de barbell. Als een lepel tegen mensenhuid.

Nu, jij praat over drops, das wel iets anders. Ik doe geen oly lifts en zelfs mijn deadlifts zet ik relatief rustig neer, dus ik kan je geen indruk geven over hoe het met explosieve lifts omgaat, al denkik dat ze er wel mee om zouden kunnen.

Als er iets zou sneuvelen dan is het het zwarte hefboomsysteem. Is gemaakt uit een uiterst harde plastic, en is op sommige plekken mss maar 4mm dik. Had gerust 5 euro meer betaald om het ook in alu te hebben maar voor mijn doeleinden zal het wel marcheren.
 
Ik heb zelf onlangs deze gehaald (let op, prijs is per stuk!).

Zitten magneetjes in zodat je ze makkelijk tegen de zijkant van het squatrek ofzo kunt hangen bij het schijven wisselen. Die test van Coop zal ik eens doen een van deze.
Meestal gebruik ik toch (namaak) Muscle Clamps. Die werken zo extreem snel en makkelijk (met 1 hand, en werken ook op specialty bars) dat Lockjaws in vergelijking onhandig en omslachtig in gebruik voelen.
 
Die van rogue zijn wel goed. Ik heb de mijne al 2 jaar en ben er nog altijd tevreden van. Platen blijven goed zitten. IK heb al mighty collars gehad en bij ons in de gym heb je competition collars. Gebruik toch liever die van Rogue.
 
Niet bekend het het specifieke m9del maar weet wel dat die lipjes waarmee je ze vastzet op den duur kunnen breken waardoor je er niet meer aan heb.
 
Back
Naar boven