XXL Nutrition

Wie heeft een advies?

Bezoekers in dit topic

ste

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
29
Waardering
0
jo,

rol net binnen op het forum..

ik begon ruim een jaar geleden met fitness en woog toen 68 kg (whaa weinig) nu ben ik 21 jr , 82 kg , 195 cm . Ik ben dus 14 kg zwaarder geworden maar mn BF ligt zeker nog steeds rond de <5%

ik heb dus ook eigenlijk een btje moeite om meer BF te krijgen waardoor ik dus weinig vetreserve opbouw. Ook heb ik wat moeite om in mn borstspieren vooruit te gaan. Veel eten gaat ook niet echt lekker.

Hebben jullie advies wat betreft voeding en borstspiertraining?
De bedoeling is dus dat ik meer massa krijg (ook kracht natuurlijk) , maar droog trainen is niet aan de orde aangezien ik dat zo goed als ben.
 
lees eens bestaande bulkschema's, pas deze aan aan jouw eigen gewoontes en post deze.

Gebruik je ook supplementen?
 
ik zou zo denken dat je mn trainingsmaatje bent. precies t zelfde verhaal:) alleen wil die niet aan de voedingschemas ed.

maar goed, post je eetschema eens en in t trainingsgedeelte je trainingschema en dan kijke we wel ff ernaar
 
eetschema

ochtend:

4 br boterham (kaas/vlees/pindakaas)
1 glas drinken (melk/vruchtensap)
1 sultana fruitstart
1 fruit

overdag

8 boterham (kaas/vlees/pindakaas)
3 glas drinken (vruchtensap)
1 sultana fruitstart
1 fruit

avond
verschillend , om de dag pasta en groente met aardappelen+vlees
dessert: schaaltje kwark/yoghurt

voor slapen:
500gr kwark

ik drink op een dag 2 liter, vooral frisdrank zonder prik (DubbelFrisss)

ik geloof dat ik zo rond de 3000-3500 calorien zit. Maar vaak krijg ik die 12 boterhammen op een dag niet weg omdat ik er gewoonweg geen zin in heb. Dit schema volg ik dan ook niet strikt. Ik zie ook dat ik waarschijnlijk te weinig eiwitten binnenkrijg (rauwe eieren begin ik iig niet aan)

vraag en becommentariseer maar raak....en heel graag concrete aanpassingen in mijn voedingsschema

zie ook mijn trainingsschema (klik)

tnx alvast:D
 
Laatst bewerkt:
je zegt het zelf net eigenlijk, niet erg veel eiwitten. En waarom rauwe eieren zit niet eens zoveel eiwitten in, waarom bijv geen kipfilet
 
eet is wat meer kwark en zet pindakaas op je brood, of eet kip tussen de middag.

Eet ook 5-6x per dag..
 
Probeer:
1)
*8 eiwitten met 3 eigeel gemaakt in een omelette
*gehakt met uien, kaas, paprikas en champignons
*groot bord oats (wat is het ned woord ervoor? muesli?) met 2 bananen
Groot glas water

2)
*2 medium steaks met wat knoflook en zwarte peper.
*1 grote gepofte aardappel
*gemengde noten
*groot glas water/ijsthee

3)
*2-3 kippenborst filets
*gestoomde rijst met wat bonen
*cashews en amandelen

4)
*gehakt met pasta , tomaten, champignons, uien, paprika of wat je lekker vindt...

5)
*10 eiwitten met 1 eigeel
*oats met banaan en aardbeien

6)
*2 bruine boterhammen met jam en pindakaas
*appel en banaan

Eventueel toeveoegen 2 proteine shakes voor meer calorieen (1 voor ontbijt en 1 na trainen)

Good luck... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat je bedoelt. Probeer eens een pak vla te eten bij je ontbijt. Hiermee kan je lekker varieren, en je krijgt ongeveer 170 gram koolhydraten, 25 gram eiwitten en 25 gram binnen. Is makkelijk naar binnen te krijgen 's ochtends. Ik heb namelijk 's ochtends echt geen trek in eieren, havermout of brood.

Verder gewoon proberen elke 2,5 a 3 uur te eten. Neem proteineshakes.

Voor de training altijd goed eten. Na de training grote shake nemen. Bijvoorbeeld 500ml melk met 1 banaan, 5 scheppen weight gainer en dextrose. Dextrose moet je nemen: 0,8 gram per kg lichaamsgewicht dat je hebt.

Probeer verder creatine te gebruiken, hiermee kom ik altijd goed aan in gewicht. Aangezien jij heel droog bent hoef je niet eens zo rekening te houden met een "schoon" dieet. Eet gewoon veel en let niet zoveel op vet.

Qua training... Gewoon de basis doen voor borst: bankdrukken en schuindrukken met halters/dumbbells, flyes en altijd pullovers doen voor de uitzetting van de ribbenkast. Goeie uitvoering is het belangrijkste dat er is. Je moet het gecontroleerd doen en van het begin tot het einde van de herhaling in je doelspieren voelen.


Suc6!
 
Originally posted by bestoldschool
Probeer:
1)
*groot bord oats (wat is het ned woord ervoor? muesli?) )

havermout, de basis voor elk bulkschema:) . ziet er goed uit BOS

mar Biceps Blitz, waarom zou je gelijk aan de crea gaan?
en waarom aan de proteineshakes, belangrijkste is je basis goed te hebben ipv met supps bezig te gaan. enkel bij ontbijt en na training wei (na training icm dextrose)

je zou eventueel na verloop van tijd aan weightgainers kunne denken maar een goed voedingsschema is de basis. In mijn ogen zijn die shakes dab pure geldverspilling

en qua training, pullovers ben ik geen voorstander van maar ach, ieder zn meug.

ik zou gaan voor danwel bank danwel dumbeldrukken incline om mee te beginnen, flyes en dippen. dus in principe wat Biceps al aangeeft hou t bij de basis
eventueel vlak bankdrukken nog
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by bestoldschool
Probeer:
1)
*8 eiwitten met 3 eigeel gemaakt in een omelette
3)
*2-3 kippenborst filets
5)
*10 eiwitten met 1 eigeel


Eventueel toeveoegen 2 proteine shakes voor meer calorieen (1 voor ontbijt en 1 na trainen)

Good luck... ;)

bedankt :) voor het schema maar, gebruik jij dit ?
-ik vind 18 eiwitten wel erruuug veel (is er iets vervangends voor?) ,
-en jij eet dus eigenlijk maar 2 boterhammen op een dag, ik heb geen problemen met 8 dus dan kan ik misschien iets uit hierboven vervangen door boterhammen?
-en die kippenborstjes ? is dat gewoon 3 plakken kip a 200 gr ?
-HOeveel calorien is het hierbovengenoemde?
-Verder ben ik student en zal ik dus voortaan bij de aldi moeten gaan boodschappen.


voor blitz:

idd meteen aan de crea dat ben ik niet van plan, ik ben pas een jaartje bezig dus ik probeer het eerst met voeding daar heb ik nl het afgelopen jaar niet erg op gelet.
 
Originally posted by ste


bedankt :) voor het schema maar, gebruik jij dit ?
-ik vind 18 eiwitten wel erruuug veel (is er iets vervangends voor?) ,
-en jij eet dus eigenlijk maar 2 boterhammen op een dag, ik heb geen problemen met 8 dus dan kan ik misschien iets uit hierboven vervangen door boterhammen?
-en die kippenborstjes ? is dat gewoon 3 plakken kip a 200 gr ?
-HOeveel calorien is het hierbovengenoemde?
-Verder ben ik student en zal ik dus voortaan bij de aldi moeten gaan boodschappen.

ben zelf ook student en idd, wil niet altijd goed komen qua financien..ben blij dat ik nu in de cutfase zit:) , maar goed.over tot de orde vd dag.

Die eieren zijn een indicatie dat je eenmaal eiwitten nodig hebt en eieren hebben een hoge biologische waarde en t is niet duur, je zou eventueel tonijn toe kunnen voegen. per blikje zit je dan op ongeveer 30 gram, 8 eiwitten is 32 gram per eiwit ongeveer.

Brood kan je idd goed gebruiken in bulkfase. maar hou t wel bij volkoren/meergranenbrood.

kippenborst is kipfilet. Bij de Aldi heb je lekkere diepvrieskipFILET dus geen kippebvleugels (zit te veel vet in)


en qua caloreien moet je t ff uitrekenen. volgende link kan je daarin wel helpen.

[Link niet meer beschikbaar]

Aangezie je op school zit en dus niet teveel meekan nemen en waarschijnlijk veel op boterhammen moet leven zou ik je volgende aanbevelen.
zowiezo meer maaltijden eten 9om de 2 a 3 uur). zo wordt er efficienter omgegaan met de voeidngstsoffen en sla je minder vet op.

je zou ook volle melk kunne toevoegen en dat gedurende de dag naast je water drinken, drinkt snel weg en bevat aardig wat eiwitten

)dag beginne met weyshake
kwartier later:
*8 eiwitten met 3 eigeel gemaakt in een omelette(goede zet van BOS:thumb:)
*groot bord havermout met 2 bananen (eentueel in plakjes door de havermout met kwark of yoghurt of je eet de havermout met melk)
Groot glas water

2)
*3 volkoren boterhammen met pindakaas en plakjes ei.


3)
*2 mueslibollen met 150 gram kalkoen/kipfilet
*cashews en amandelen

4)
*3 botehammen met tonijn
*handvol noten

ik weet niet wanneer je trainit maar aangezien je op school zit zal maltijd 5 wel een anderhalf uur voor t trainen kunne zijn

5)
*200 gram kipfilet
*havermout met banaan en aardbeien

na trainen: wheyshake bestaande uit water of melk met whey en dextrose

6) (1 uur a 1,5 uur na je training)
*goed veel eiwtrijk vlees (biefstuk, rundvlees, tonijn, kip, kalkoen)en groente en rijst
*eventueel boterhammen (hoe dan ook goede bron van eiwitten na je training en voldoende complexe carbs)


Ik hoop dat je qua studentenleven op school zijnde hier bete mee uit de voeten kunt. Als je veel vrije tijd hebt zal ik BOS schema meer opvolgen en dus thuis zoveel mogelijk vers vlees klaarmaken.

hoe dan ook voldoende eiwtten en kollhydraten en voldoende (on)verzadigde vetten zorgen voor de juiste basis

en uiteraard een goed trainschema en de nodige rust

edit:dit is puur een voorbeeld en je kan naar gelang meer toevoegen als je denkt dat t te weinig is
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven