MuscleMeat

Wie heeft er een EHBO cursus gedaan

Bezoekers in dit topic

nee idd, dat is ook mijn voornaamste reden eigenlijk
 
In het leger was het verplicht, daar heet het ZHKH, oftwel zelfhulp kameradenhulp.
En daarna nog EHBO gehad bij mij beveiligersopleiding.
 
Ik heb ook reanimatiediploma
 
hoop ik niet voor je dat je mond op mond beademing moet doen bij die man op je avatar :p
 
ah oké maar op zich wel logisch dat lang niet iedereen dat haalt.
op zich al goed dat mensen zich sowieso ertoe zetten om een cursus te volgen vind ik.
 
Heb via het duiken een EHBO diploma gehaald. Altijd handig om het te kunnen.
 
ik heb ook mijn EHBO. Altijd handig, hoe meer diploma's hoe beter je visitekaartje.
 
ook dat, geloof dat het zelfs verplicht is dat iemand binnen een bedrijf het moet hebben.
 
heb een diploma redder van toen ik 16 was.

half jaartje geleden ehbo/ hulpverlener politiepersoneel behaald :)
 
ja als ik me niet vergis zijn er vanaf 1 september nieuwe voorschriften ingevoerd

ja had op herhaling gemoeten via mn school, maar waren te weinig plekken, ten tijde van extra plekken, moest ik onder het mes...

Het is allemaal een heel stuk simpeler geworden.. en 30/2 ipv 15/2 of nog ouder 5/1.

Het schijnt dat ze in de USA al helemaal niet meer beademen... alleen nog maar borstcompressie.

W - (ploegleider BHV)

ja idd 30/2 hoorde het van mn vriendin, moet je potdikkie nogal aant tellen :D

heb enkele jaren geleden bij t rode kruis zo'n cursus gevolgd, vond deze niet zo goed, zou nog altijd in sommige situaties niet weten wat nu beste is, ook angst om fouten te maken, zou achteraf niet willen horen dat hij het had kunnen halen als ik em niet/wel verlegd had ofzo

Belangrijkste is imo altijd nog dat direct 112 wordt gebeld en de meest kundige persoon zich ontfermt over het slachtoffer. (dit kan dus ook de telefoniste van 112 zijn) Ik zou ook erg graag een gedegen BHV cursus willen volgen, aangezien er bij veel acute situaties (hartaanval, brand etc) er het nodige komt kijken bij een goede 'afhandeling van het protocol'.
correct me if I'm wrong plz

In het leger was het verplicht, daar heet het ZHKH, oftwel zelfhulp kameradenhulp.
En daarna nog EHBO gehad bij mij beveiligersopleiding.

een kameraad van me is ook het leger in gegaan en vertelde me een redelijk uitgebreide EHBO-cursus te hebben, inc schot en scherfwonden.
 
Toen ik nog op school zat moest de gehele laboratoriumrichting verplicht EHBO en reanimatie als vak opnemen in hun pakket.

Ik heb dus een EHBO en reanimatiediploma, alleen beide al sinds 2000 verlopen ofzo.
 
Opvallend hoeveel mensen een EHBO cursus hebben gedaan, zelfs al op de lagere /middelbare school zeg!
Dat was er bij ons oudjes nog niet bij. Heb zelf 1 cursus gedaan, maar ben nooit op herhaling geweest en ben dus alles weer vergeten. Eigenlijk wel zonde.

PS: ik heb een HBO-diploma als biochemisch analist en ook daar nooit een EHBO-cursus gedaan of gehad. Netzomin als toen ik een aantal maanden bij Organon werkte.
Heb het gewoon uit eigen initatief gedaan toen mijn vader aan het kwakkelen was. Mijn broer idem dito.
 
Ik heb geen ehbo gedaan om mijn ernstig gewonde medemens te helpen, ik geloof in God's oordeel.

om eerlijk te zijn heb ik wel ehbo gehad op school, maar daar was ik op een gegeven moment (na 3 lessen) niet meer welkom :(
De druppel was volgens de ehbjo jufrouw toen ik de slappe lach kreeg omdat een maatje van me heel ranzig met zijn kruis lag te draaien toen ik geacht werd zijn liesslagader dicht te drukken.

Ik hoop dus dat geen van jullie een dijbeenslagader bloeding krijgt als alleen ik er bij ben, want de kans op weer de slappe lach is groot.
 
Vorig jaar op mijn werk , als nijverheidshelper...
 
Ik ben bedrijfshulpverlener (inclusief persluchtdrager) en EHBO'er. Alles op kosten van de zaak en krijg er jaarlijks ook nog eens een gratificatie voor twv 400,-.
 
Al 13 jaar mij diploma en gisteren weer een herhalingsles gehad. Alweer veel veranderd in reanimatie maar ach, gewoon doen zou ik zeggen
 
Ik heb 2 a 3 keer per jaar een ehbo cursus van mijn werk uit.
 
PS: ik heb een HBO-diploma als biochemisch analist en ook daar nooit een EHBO-cursus gedaan of gehad. Netzomin als toen ik een aantal maanden bij Organon werkte.

Het vreemde is dat de EHBO cursus later weer vd lab.opleiding is afgehaald.
Maar goed ik heb het ooit gehad in ieder geval.

Mn stiefpa is voorzitter van een EHBO vereniging. Doen ook veel voetbalwedstrijden etc.
 
Back
Naar boven