Fitness Seller

wie heeft er hier nou WEL respect voor de Bijbel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik wel!! Zeker en vast! Is trouwens een van mijn mooiste boeken!
Christus was de eerste hippie!
 
Ik heb zeker wel respect voor de bijbel ja. Het is alleen de vraag in hoeverre je die respect je leven laat overheersen. Er zijn mensen die leven hun hele leven naar de bijbel, dat zou ik dus niet doen! Voorderest vind ik het een goed en mooi boek wt vol wijze lessen staat! Respect.. Ja, maar er echt naar leven.. nee.
 
Ik heb net in het boed Daniël gelezen dat gaat over de Antichrist die 7 jaren zal heersen over de wereld en die het einde der tijden inluidt. (Bush)??
 
Het boek Openbaringen (laatste boek) gaat ook over het einde der dagen, erg depri dat wel..
 
De bijbel vind ik mooi, gelovigen repecteer ik (ik was zelf ook gelovig) ik geloof alleen in een andere evolutie-theorie, Vandaar dat ik niet de gehele bijbel volg.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Scighera
De bijbel vind ik mooi, gelovigen repecteer ik (ik was zelf ook gelovig) ik geloof alleen in een andere evolutie-theorie, Vandaar dat ik niet de gehele bijbel volg.

zijn r meerdere evolutie theorieen dan...? of bedoel je dat je nu voort gelooft in DE evolutie theorie? That makes two of us :D
 
Originally posted by Rob G


zijn r meerdere evolutie theorieen dan...? of bedoel je dat je nu voort gelooft in DE evolutie theorie? That makes two of us :D

bijbel: schepping door God
ander: oa evolutie theorie van Darwin
:)
 
Ik geloof wel en heb ook zeker respect voor de bijbel. Maar ik doe er zelf weining aan.
 
Ik mag mijn mening geven toch???

Ik vind het allemaal grote Bull..
Terwijl er op zich wel interessante sprookjes in staan.
Maar idd meer soort sprookjes dan verhalen die ik moet geloven. Ik geloof wel dat er meer is dan aarde.

maar dat is mijn mening en er zullen misschien weinig mensen met mijn eens zijn maar ik respecteer jullie meningen en respecteer zeker de gelovigen.

Tenzij ze te ver gaan, want ken ook iemand die leeft in de kerk maar is zo'n streng gelovige die iedereen probeert te laten geloven soort jahova alleen hun doen iets van jomanda dingen, genezen mensen en hij zegt dat ook al als ik 1 biertje op heb dat ik tot bekering meot komen anders kom ik niet in de hemel :rolleyes:
 
Originally posted by Olimantado
Ik heb net in het boed Daniël gelezen dat gaat over de Antichrist die 7 jaren zal heersen over de wereld en die het einde der tijden inluidt. (Bush)??

Best mogelijk..
 
Nostradamus heeft toch voorspeld dat in de 9e maand van 1999 ergens in het midden oosten een anti-crist (saddam? bin ladin?) zal opstaan om de 3e wereldoorlog (en tevens het einde van de wereld; appocalypse) te beginnen. Maybe zit hij r 4 jaartjes langs...? hope not!
 
Originally posted by Elmar
Tenzij ze te ver gaan, want ken ook iemand die leeft in de kerk maar is zo'n streng gelovige die iedereen probeert te laten geloven soort jahova alleen hun doen iets van jomanda dingen, genezen mensen en hij zegt dat ook al als ik 1 biertje op heb dat ik tot bekering meot komen anders kom ik niet in de hemel :rolleyes:

Inderdaad onzin, jezus dronk toch ook af en toe een wijntje
 
Idd, bier moet kunnen... dronkenschap niet (want dan kan je gekke dingen doen waar je later spijt van krijgt).

En als gelovige mensen andere proberen te laten geloven, moet je het eens van hun standpunt bekijken. Hun geloven dat het redding geeft en willen natuurlijk ook redding voor hun medemens :) respect dat ze zoveel moeite voor anderen doen terwijl er zoveel er niets van moeten hebben.
 
Mmm, door het geloof zijn er al veel ruzie's ontstaan. Denk aan de 2de wereld oorlog met hitler en de joden. Ik geloof niet en heb er geen problemen mee als een ander wel geloofd. Echter als het geloof zoveel te weeg kan brengen hoeft het voor mij niet.
 
Originally posted by Bodyman


Inderdaad onzin, jezus dronk toch ook af en toe een wijntje

Dit geloof je nooit maar ik zei dat ook tegen hem, alleen hij zei dat dat neit waar is maar dat dat druivensap was alleen ze noemde het toen al wijn. :D
 
Originally posted by Bodyman


Inderdaad onzin, jezus dronk toch ook af en toe een wijntje


Er is onlangs bewezen dat hij ook niet vies was van een blowtje!
:D
 
Originally posted by avg
Mmm, door het geloof zijn er al veel ruzie's ontstaan. Denk aan de 2de wereld oorlog met hitler en de joden. Ik geloof niet en heb er geen problemen mee als een ander wel geloofd. Echter als het geloof zoveel te weeg kan brengen hoeft het voor mij niet.

Dit hoor ik veel mensen zeggen. Toch is dit maar gedeeltelijk waar, de mensen die om hun geloof ruzie maken zoals bijvoorbeeld in Noord Ierland gebruiken het geloof om de verkeerde manier, de bijbel staat immers voor naastenliefde en respect voor je vijand. De mensen die serieus de bijbel lezen zullen er dus juist voor zorgen dat er veel minder problemen in de wereld komen. Ik denk dat de EO jongerendag een goed voorbeeld is. Hier heeft de politie jaar op jaar nog nooit ook maar één keer hoeven ingrijpen terwijl toch heel de ArenA volzat. Ikzelf heb zeker respect voor de bijbel en leef er ook naar en voor mij heeft het alleen maar goede dingen gebracht.
 
Juist, maar het geloof word vaak misbruikt als excuus om oorlogen te rechtvaardigen.
 
Het doel heiligt de middelen
 
Noord Ierland is slechts 1 van de vele voorbeelden van oorlogen waar mensen elkaar op de meest gruwelijke manieren om het leven brengen onder het motte 'dood in de naam van ....' (vul voor .... een god naar keuze in). Natuurlijk staat daar tegenover dat het ook veel mensen steun geeft in moeilijke tijden (die vaak in eerste instantie veroorzaakt zijn dóór het geloof).

Ik ben ook streng van mening dat godsdienst en politiek toetaal los van elkaar moeten staan. Geen wetten aanpassen op grond van godsdienst. Het grote gedeelte wat in de bijbel staat is feitelijk BS. Ik weet wel dat het om de boodschap achter het verhaal gaat maar dan nog. En hoe zit dit met bijvoorbeeld de koran of zo? Daar staan vrouwen nog lager op de ladder als honden! Deze dingen gaan gewoon niet meer op in de hedendaagse cultuur.

Fraggo, hou jij je ook aan de regel 'geen coïtus voor het huwelijk'? :)

Ik denk sowieso dat dat voor opgekropte frustraties zorgt, en dat lijd weer tot andere, ergere zaken. Hoeveel van de so called 'heiligen' waaren r laatst opgepakt voor pedofiele activiteiten...? Ik ben benieuwd of zij de bijbel uberhaupt wel gelezen hebben...

Ik wil niemand aanvallen (ook jou niet dus fraggo), maar ik zelf vind het klinklare onzin.
 
Back
Naar boven