AndroidHealthClinic

Wie heeft weleens een (pro) workout geprobeerd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ELTraint

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 mei 2021
Berichten
279
Waardering
380
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Je kent het vast wel.
Je zoekt in google naar de workout routine van je favo bodybuilder en je denkt dat ga ik eens proberen. ( met of zonder gear)
Ik vroeg me af wie heeft die weleens geprobeerd? ( voor een aantal maanden)
Dan bedoel ik zoiets als bijvoorbeeld:
- Een benen workout van Tom Platz
- De 8 uur lange armen workout van Rich Piana.
- De extreem veel volume workout van Arnold Schwarzenegger.
- Enz. enz.

En wat was je ervaring hiermee?
Had je een goede progressie of raakte je overtraind?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal hem aftrappen.
Een keer een mijn poten naar de kloten getraind met een benen work-out van Tom Platz.
Flinke pomp in in quadriceps en kon ruim een week niet normaal overeind komen.
 
Sorry mijn fout. Voor aantal maanden. (staat er nu bij)
Zelf nooit geprobeerd voor langere tijd. Zit nu wel een tijdje op schema’s die samengesteld zijn door John Meadows, maar naar mijn mening is er te veel wisseling wekelijks. Ik pak liever een vast schema met oefeningen die me goed liggen en daar proberen wekelijks progressie op te boeken. Ieder lichaam is anders daarom kun je imo beter een gepersonaliseerd schema volgen dan een kant-en-klaar schema van een pro.
 
Zelf nooit geprobeerd voor langere tijd. Zit nu wel een tijdje op schema’s die samengesteld zijn door John Meadows, maar naar mijn mening is er te veel wisseling wekelijks. Ik pak liever een vast schema met oefeningen die me goed liggen en daar proberen wekelijks progressie op te boeken. Ieder lichaam is anders daarom kun je imo beter een gepersonaliseerd schema volgen dan een kant-en-klaar schema van een pro.
Overload wordt dan ook moeilijk toe te passen, als je wekelijks weer wisselt in oefeningen. IMO idd beter om een block lang dezelfde oefeningen te doen en dan te wisselen.
 
Flinke pomp in in quadriceps en kon ruim een week niet normaal overeind komen.

Een week lang niet normaal overeind kunnen komen lijkt mij een duidelijk signaal van overbelasting.
Misschien 'grappig' voor een keertje, maar zeker niet functioneel. Het feit dat dergelijke training ook vrijwel niet meer geadviseerd worden zegt ook wel wat. :)
Hoe die gasten dat langere tijd volhielden vraag ik mij ook af. Zal wel genetisch + gear + gewenning zijn. Of zouden dat soort filmpjes ook PR geweest zijn, en trainden ze niet consequent zo?
Maar ik durf te stellen dat ze met moderne trainingsmethoden meer progressie hadden geboekt.. Toen waren training gebasseerd op wat goed voelde. Tegenwoordig is er veel meer wetenschappelijk onderzoek om trainingsmethoden te ondersteunen. Want een week niet kunnen lopen van de spierpijn voelt misschien alsof je benen mega hard groeien, maar het tegendeel is waar..
 
Zelf nooit geprobeerd voor langere tijd. Zit nu wel een tijdje op schema’s die samengesteld zijn door John Meadows, maar naar mijn mening is er te veel wisseling wekelijks. Ik pak liever een vast schema met oefeningen die me goed liggen en daar proberen wekelijks progressie op te boeken. Ieder lichaam is anders daarom kun je imo beter een gepersonaliseerd schema volgen dan een kant-en-klaar schema van een pro.
Vond schema van John leuk voor inspiratie maar betreft progressive overload is t gewoon helemaal ruk
Althans bij Gamma Bomb
Je hebt maar een paar vaste oefeningen waar je wel op progressed
 
Ik train al een aantal jaar volgens de systematiek van Robbert-Jan van Heeckeren en dat heeft mij bepaald geen windeieren gelegd kan ik je wel vertellen.
 
Nooit een schema van John Meadows geprobeerd, maar enorm veel opgestoken qua uitvoering van z'n video's. Ik heb hier een boek van Arnold Schwarzenegger liggen uit 1980 en dat een tijdje gevolgd, fucking hell.
 
Een week lang niet normaal overeind kunnen komen lijkt mij een duidelijk signaal van overbelasting.
Misschien 'grappig' voor een keertje, maar zeker niet functioneel. Het feit dat dergelijke training ook vrijwel niet meer geadviseerd worden zegt ook wel wat. :)
Hoe die gasten dat langere tijd volhielden vraag ik mij ook af. Zal wel genetisch + gear + gewenning zijn. Of zouden dat soort filmpjes ook PR geweest zijn, en trainden ze niet consequent zo?
Maar ik durf te stellen dat ze met moderne trainingsmethoden meer progressie hadden geboekt.. Toen waren training gebasseerd op wat goed voelde. Tegenwoordig is er veel meer wetenschappelijk onderzoek om trainingsmethoden te ondersteunen. Want een week niet kunnen lopen van de spierpijn voelt misschien alsof je benen mega hard groeien, maar het tegendeel is waar..
Ik was toen 17 ofzo. Weet wel beter nu.
 
Ik ben begonnen en nog steeds met Arnold's volume workout. Maak goede progressie , ik voeg of verander hier en daar wat oefeningen die me beter liggen. Ok bij armen ga ik anders te werk train ook altijd eerst Triceps en dan biceps
Arnold's workout variation 1

Maar na al de commentaar en het aanraden van velen hier om PPL te doen ben ik nie zo zeker van mjn stuk en begin ik te twijfelen.
 
Ik ben begonnen en nog steeds met Arnold's volume workout. Maak goede progressie , ik voeg of verander hier en daar wat oefeningen die me beter liggen. Ok bij armen ga ik anders te werk train ook altijd eerst Triceps en dan biceps
Arnold's workout variation 1

Maar na al de commentaar en het aanraden van velen hier om PPL te doen ben ik nie zo zeker van mjn stuk en begin ik te twijfelen.
Je hoeft niet te twijfelen de beste workouts zijn de workouts die jij graag doet, omdat je deze graag doet en je meer bevalt progress je zoiezo beter dan een schema te volgen dat je maar 80% graag doet.. Er zijn nog zoveel mensen dat het 5 dagen standaard bodybuilding schema volgen of mensen zoals ik dat graag german volume training doen voor mij veel leuker dan 6 dagen ppl bevoorbeeld.
 
Ik heb het zelf gehad met me coach die had een zelfde training als milos sarcev high intensity benen training heeft 7 dagen geduurd dat me spierpijn over was
 
Vergeet niet dat de meeste van dit soort schemas vroeger gericht was op verkoop van magazines en nu op kijkers trekken op social media en wat betreft hoe "gekker" hoe liever.

Ik heb in de loop der jaren behoorlijk wat van dit soort trainingen geprobeerd en ben altijd weer terug gekomen bij het "gewone". Waarom, omdat iets vreemds/anders/extreems doen idd een shock voor je lichaam is en wat je dus idd goed/lang voelt maar op de lange duur eerder contra productief is dan dat het echt wat opleverd.

Als je een pro-schema wilt volgen dan moet je kijken naar de schemas die ze deden om pro te worden en niet naar wat ze nu zeggen te doen.

Moet er wel bij zeggen dat verschillende van dit soort schemas proberen voor mij de lol er heeft ingehouden :)
 
Zou wel keer rich pianas 9 hour arm workout willen doen, misschien dat me armen dan wat groeien 😀

Whatever it takes yolo
 
Zou wel keer rich pianas 9 hour arm workout willen doen, misschien dat me armen dan wat groeien 😀

Whatever it takes yolo
Jujimufu had die een keer gedaan en z'n armen waren juist gekrompen :roflol:
 
Iedereen volgde de splits van Arnold rond 1980:
dag 1: borst en rug
dag 2: schouders en armen
dag 3: benen

herhalen

Veel sets, 8-12 reps, medium tot zwaar gewicht

Zelf combineerde ik het ook nog eens met powerliften.

Dit leidde op den duur tot stagnatie omdat het gewoon te veel was.

Daarom ook maar de trainingsfilosofie van zijn grote concurrent, mr. heavy duty Mike Mentzer, uitgeprobeerd. Dat was ook onzin.
 
Back
Naar boven