MuscleMeat

Wie helpt mij :(

Bezoekers in dit topic

Flufy

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik sport nu op een commerciele sportschool met slechte begeleiding voor krachttraining. Dus ik hoop hier wat nuttige tips en info te verzamelen.
Zelf doe ik nu op dit moment 2 a 3 keer groepslessen ( bodystep en bodypump) in de week maar ik merk dat ik hier mijn doel niet mee bereik.
Mijn doel is om mijn lichaam strakker te maken en mijn vastzittend vet rond mijn buik weg te trainen.

Ik wil nu beginnen met 4 keer per week krachttraining met soms als afwisseling een groepsles (bodypump).
Mijn sportschool adviseert geen extra eiwitten te nemen volgens hun zit er al genoeg in onze voeding.
Gelukkig heb ik vaak genoeg gelezen als je intensief aan krachttraining doet je juist extra eiwitten nodig hebt!

Ik heb dus voor me zelf een eetschema gemaakt en ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

8.00
1000 mg Vit C
2000mg Visolie omega 3
2 geroosterde boterhammen met light jam
1 grote plak ontbijtkoek
1 kiwi

10.00
krentebol

12.30
2 boterhammen met kaas
1 glas melk
appel

14.30
1 grote plak ontbijtkoek
wheyshake
15.00 trainen tot 16.30

17.00 wheyshake+2 dextrose

17.30
avond eten ( verschilt van groente+gekookte aardappels met vlees of pasta's minimaal 3 keer per week kipfilet )

20.00
plak ontbijtkoek
schaaltje magere kwark

Verder drink ik minimaal 2 liter water en daarnaast nog 1,5 liter kruidenthee.
Ook ga ik beginnen met aerobic vetverbranders van american sports voor mijn vastzittend vet op mijn buik en middel. Heeft iemand met dit middel ervaring?

Mijn laatste vraag is wat zou een goed trainingschema/krachttrainingsschema
Ps Ik kan nog niet naar een andere sportschool omdat ik nog aan een contract vast zit van een half jaar.

Groetjes Sanne

ik kan geen echt oordeel vellen over je eetschema aangezien je de voedingswaarden er niet hebt bijgezet. Ik weet dus niet hoeveel kcal je totaal binnenkrijgt er de verhouding kh/eiwit/vet.
Daarnaast zal je wel degelijk je eiwitconsumptie moeten verhogen. Ik schat voor jou rond de 150 gram eiwit per dag.
En light jam en ontbijtkoek zijn niet de beste keuzes.
En vetverbranders zou ik niet nemen. Werken niet of nauwelijks. Daarbij is je voeding wat zal uitmaken of je gewicht zal verliezen of niet.
Tip: Doe het rustig aan. Probeer niet meer dan 1 kilo gewicht per week te verliezen. 0,5 per week is het beste.

oh ja, ik zie te weinig goede vetten.

Ik schat voor jou rond de 150 gram eiwit per dag.

je weet niet eens hoeveel ze weegt, dat lijkt me wel handig om te weten voordat je teveel eiwitten tot je gaat nemen.
(haha ik mag dat natuurlijk niet vragen aan een vrouw :p )

Ok, wat we eerst moeten doen is het uitrekenen van je energiebehoefte. Dat kan je hier doen: http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/

Daarna gaan we kijken hoeveel KCAL je binnenkrijgt met de voeding/supplementen die je dagelijkse neemt. Maak een overzicht aan de hand van deze tabel: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/kcal-ekv-tabel-a-z-voedingswaarden-grammen-24805/

Daarna kan je zien of je teveel of te weinig kcal binnenkrijgt. En dan kan je dus gaan spelen met je voeding. Verdeel ik mijn maaltijden goed over de dag? (beter voor je metabolisme) Zitten er de juiste voedingstoffen in? etc.

Ook erg belangrijk om te weten, doe cardio of een andere vorm van bewegen op een nuchtere maag! (vlak nadat je opstaat dus) Dit is het punt waarop je het meeste vet kwijt kan raken omdat je de hele nacht geen koolhydraten hebt aangeraakt. Wacht na je trainingssessie ca. 30/60 minuten voordat je aan je eerste maaltijd begint. In deze tijd zal je lichaam doorgaan met vetverbranding.

Super bedankt voor je tips

ik ben nog nieuw en heb vandaag heel wat gelezen op het forum. Er staat zoveel dat ik niet weet waar ik moest beginnen :D

Wat ik dus graag wil is strakker in mijn vel en weet dat kracht training een goede methode is

ik wil dus 3x krachttraining doen en daarnaast op 1 dag bodypump en direct daartna bodystep (totaal 2 uur) Doe dit altijd in de avond uren!

Ik ben 1.78 23jr en 64KG

64x9.6= 614.40
178x1.8=320
22x4.7= 551

Totaal 1485 KCAL (lijkt me vrij weinig :S)

Ik heb de voedingswaarde opgezocht van het schema:

8.00-------------------------------------------------------------------------- KCAL---Eiwit---Koolh--- Vet
1000 mg Vit C
2000mg Visolie omega 3
2 geroosterde boterhammen met light jam------------------------------------------180 7 30 2.5
1 grote plak ontbijtkoek-----------------------------------------------------------140 2 34 0.0
1 kiwi-----------------------------------------------------------------------------24 0 6 0.0

10.00
krentebol-------------------------------------------------------------------------157 6 38 2.2

12.30
2 boterhammen magere vleeswaren-----------------------------------------------200 9 35 2.8
1 glas melk----------------------------------------------------------------------100 8 51.7 3
appel-----------------------------------------------------------------------------60 1 14 0

14.30
1 grote plak ontbijtkoek----------------------------------------------------------140 2 34 0.0
wheyshake-------------------------------------Dit is een gok geen idee----------275 34 90 4
15.00 trainen tot 16.30

17.00 wheyshake+2 dextrose-------------------Dit is een gok geen idee---------- 300 34 10 4

17.30
avond eten ( verschilt van groente+gekookte aardappels met
vlees of pasta's minimaal 3 keer per week kipfilet )---------------------------------450 ? ? ?

20.00
plak ontbijtkoek------------------------------------------------------------------140 2 34 0.0
schaaltje magere kwark-----------------------------------------------------------160 25 8 0

KCAL---Eiwit---Koolh--- Vet
Totaal 1921/130/384/22.8

Dit is niet 100% omdat er een paar gok-dingetjes bij zitten!

Hoor graag de tips nu :D

Laatst bewerkt:
Super bedankt voor je tips

ik ben nog nieuw en heb vandaag heel wat gelezen op het forum. Er staat zoveel dat ik niet weet waar ik moest beginnen :D

Wat ik dus graag wil is strakker in mijn vel en weet dat kracht training een goede methode is

ik wil dus 3x krachttraining doen en daarnaast op 1 dag bodypump en direct daartna bodystep (totaal 2 uur)

Ik zou morgen voor jou de voedingswaardes erbij zetten alleen snap ik niet dat onbijtkoek en light jam niet goed zijn, met name ontbijtkoek vind ik erg lekker :rolleyes: . Kun je me vertellen waarom dit niet goed is en wat ik dan het beste wel kan eten.

Ik ben wel een vrouw, misschien dat dat een verschil maakt ???

Het is idd. lekker, meer het zit echt megavol met suikers. Je hoeft het overigens waarschijnlijk niet te laten liggen als je slechts één stuk per dag neemt hoor. Maar dat kunnen we zien aan de hand van de kcal's, en uiteraard de oefeningen en cardiosessies die er gedaan worden.

edit: ik kanjer wel ff mijn eigen schema op internet zodat je een idee hebt van hoe of wat.

loopt nu door elkaar heen, was nog aan het bijwerken sorry... :o

ik zou die ontbijtkoek niet dagelijks in me schema opnemen en zekers meer eiwitten
zorg dat je bij elke maaltijd minstens 30 gr eiwit neemt in de vorm van vlees kip kwark whey.....
probeer je ontbijt groter te maken bijv brinta of havermout anders iets meer brood.....aangezien dit de belangrijkste maaltijd van de dag is
succes ;)

zo te zien krijg je meer dan je verbruikt, maar heb mijn twijfels of je het wel coorect heb uitgerekent ???

Ik zie 3x ontbijtkoek, en ik zou daar iig. 1 van maken. Zal hard aankomen in het begin (dat is met alle lage koolhydraat dieeten) maar je went er wel aan.

Wanneer train je? Middag, ochtend of avond?

Heel erg bedankt weer voor jullie tips!
Erg nuttig om te horen dat ontbijtkoek dus helemaal geen gezond tussendoortje is :(
Voortaan dus alleen nog één plak ontbijtkoek bij mijn ontbijt, om af te kicken:D

Ook ga ik nu voortaan voor het slapen gaan nog een halve bak kwark eten, zodat ik meer eiwitten binnen krijg.

Ik train de meeste dagen 's middags (3 keer in de week), alleen de bodypump doe ik 1 keer in de week in de avond uren. Ik probeer straks minimaal 3 keer per week een half uur te gaan fietsen voor mijn ontbijt om mijn vetverbranding te stimuleren naast mijn gewone training.

Maar hoe denken jullie verder over mijn KCAL?? 1921 per dag! Volgens de berekening is het teveel!! :eek: Moet ik mijn eetschema nog meer aanpassen naast meer eiwitten te nemen en mijn ontbijtkoek te matigen??

oh ja hoe zit het trouwens met mijn voeding op de dagen dat ik niet train?? Ik neem aan dat ik dan minder eiwitten tot me mag nemen??

Alvast bedankt maar weer!
Groetjess Sanne

ik kan geen echt oordeel vellen over je eetschema aangezien je de voedingswaarden er niet hebt bijgezet. Ik weet dus niet hoeveel kcal je totaal binnenkrijgt er de verhouding kh/eiwit/vet.
Daarnaast zal je wel degelijk je eiwitconsumptie moeten verhogen. Ik schat voor jou rond de 150 gram eiwit per dag.
En light jam en ontbijtkoek zijn niet de beste keuzes.
En vetverbranders zou ik niet nemen. Werken niet of nauwelijks. Daarbij is je voeding wat zal uitmaken of je gewicht zal verliezen of niet.
Tip: Doe het rustig aan. Probeer niet meer dan 1 kilo gewicht per week te verliezen. 0,5 per week is het beste.

Je hebt vast meer ervaring dan mij maar ik schat dat schema echt niet op 150g eiwit per dag.

- imo nooit iets doen voor het ontbijt: opstaan -> eten
- in het schema zoals het er tot nu uit ziet krijg je pas met de lunch redelijk wat eiwit binnen, daarvoor vrijwel niets. niet handig
wheyshake-------------------------------------Dit is een gok geen idee----------275 34 90 4
15.00 trainen tot 16.30

17.00 wheyshake+2 dextrose-------------------Dit is een gok geen idee---------- 300 34 10 4
in de shake met dextrose zitten dus meer koolhydraten dan de shake zonder dextrose....
je laatste kwark is dit
dat kan ook niet heh, 25 + 8 x 4 = 33 x 4 = 132, dus geen 160
mss zeur ik wel hoor.
64 kg: dus minimaal 120 gram eiwit nuttigen
- neem post workout: whey: 30gram en dextrose 30 gram. minimaal. = 250 30 30 0
- ontbijtkoek is voor oma's

hallo kimi,

ik las nu juist hier dat je voor je ontbijt moet cardio-en.

ik snap alleen niet wat je bedoeld met postworkout. ook snap ik die wat je bedoeld met het dextro verhaal?

Dit begrijp ik niet?
je laatste kwark is dit
dat kan ook niet heh, 25 + 8 x 4 = 33 x 4 = 132, dus geen 160

mss zeur ik wel hoor.
nee hoor, ben juist blij met hulp en kritiek :D

Wat zou je dan veranderen aan mijn schema?

hallo kimi,

ik las nu juist hier dat je voor je ontbijt moet cardio-en.
beide visies zijn redelijk te onderbouwen, de visie die ik als beste zie is dus zoals beschreven: omdat het lichaam sochtends veel GH in het bloed heeft etc is dit het moment van bouwen/herstellen, en niet omals een gek de groei/herstelmode om te gooien naar katabool.

ik snap alleen niet wat je bedoeld met postworkout . ook snap ik die wat je bedoeld met het dextro verhaal? post = erna. postnataal bijv...:p
dus na je training een mix van whey en dextro. simpel

Wat zou je dan veranderen aan mijn schema?
..zie boven. nu slapen....GH aanmaken ;)

wanneer er 25 gram kh inzit en 8 gram eiwit dan zit er dus (25 + 8) x 4 kcal in, dus 132 kcal, geen 160, dat kan niet.
1 gram kh = 4 kcal
1 gram eiwit = 4
1 gram vet = 9
1 gram alcohol = 7[/QUOTE]

Bedankt voor de reactie! Ik snap hem:cool: Ik zal mijn schema weer aanpassen en hier plaatsen.
Maar hoe zit het nou verder? Hoe moet ik mijn eetschema indelen op de dagen dat ik niet sport??

Groetjes Sanne!

gewoon ongeveer hetzelfde toch. met minimaal 6 eetmomenten met goede kh bron, eiwit, onv vetjes. en je laat je postw.o.mixje weg.

Back
Naar boven