Fitness Seller

Wie kan dit verklaren?

Bezoekers in dit topic

Ter aanvulling: Alcohol ontrekt vocht uit je lichaam, en je spieren bestaan voor 70% uit water. Vandaar je spierafbraak.


Afbraak spieren heeft tot gevolg dat er vetmassa bijkomt, verder gaat alcohol vaak gepaard met een lading aan calorieën(bier), wat voor vetopslag zorgt!

Bovendien heeft het invloed op je hormonen.

Belangrijk, verander je leefpatroon als het niet in orde is


Niet stressen,geen alcholol of sigaretje ;p.

Wees chill, ga met een gerust hart trainen , geen obsessie maken over je voeding. Houd je aan je macro die je nodig heb.
Gewoon eten wat je nodig hebt(globaal bekeken).


Tenslotte, alcohol doet cortisol stijgen in ons bloed.

Het is een stresshormoon, waarvan een te hoog gehalte in ons bloed kan lijden tot een skinny fat probleem. Het is bij elk persoon verschillend.
Offtopic: wat is je afkomst?
 
Laatst bewerkt:
Ter aanvulling: Alcohol ontrekt vocht uit je lichaam, en je spieren bestaan voor 70% uit water. Vandaar je spierafbraak.


Afbraak spieren heeft tot gevolg dat er vetmassa bijkomt, verder gaat alcohol vaak gepaard met een lading aan calorieën(bier), wat voor vetopslag zorgt!

Bovendien heeft het invloed op je hormonen.

Belangrijk, verander je leefpatroon als het niet in orde is


Niet stressen,geen alcholol of sigaretje ;p.

Wees chill, ga met een gerust hart trainen , geen obsessie maken over je voeding. Houd je aan je macro die je nodig heb.
Gewoon eten wat je nodig hebt(globaal bekeken).


Tenslotte, alcohol doet cortisol stijgen in ons bloed.

Het is een stresshormoon, waarvan een te hoog gehalte in ons bloed kan lijden tot een skinny fat probleem. Het is bij elk persoon verschillend.
Offtopic: wat is je afkomst?

Nederlands :)

Thanks, dat wist ik nog niet over alcohol. Geld dit ook voor koffie? Ik drink ook veel koffie, zo'n 4-6 koppen espresso per dag.
 
74 -> 73.9

100gram ga je daar nu over beginnen ???
Je hebt de tweede keer beter gescheten of geplast. Of een zwaardere boksershort aangedaan.

Zie wel dat je vrij weinig eiwitinname hebt.
 
Ik weet niet hoever je gewend bent aan koffie.
Maar ik zou het beperken als je er niet zonder kan. 1 of 2 koppen per dag.

Eigenlijk zou ik kappen met koffie. Tenminste als je voor spiermassa gaat.

Voor wielrenners,marathon lopers is het wel "gunstig".

Cafeinne in de koffie doet ook cortisol stijgen, waardoor aminozuren tijdens je trainingen gewoon als energie worden verbruikt.

Ik dronk ook een jaar geleden veel espresso per dag maar ben er echt gewoon mee gekapt.

Drink alleen melk,water momenteel en af en toe thee
 
scepticalhypo.jpg

Is perfect mogelijk. ik cut nu al een tijdje en mijn gewicht is steeds zelfde en buikomtrek gaat steeds omlaag dus betekent toch wel groei met vetverlies natuurlijk zit ik ook wel op hoog vp kan me wel voorstellen dat dit niet tot moeilijk gaat bij laag vp.
 
images?q=tbn:ANd9GcT4ZBFLIsuoNXNXQnRX4w2IUZOYTU-vr5ONU1OYhlpSj716JquQUA.jpg

uhm, sja, bedankt voor t meehelpen van brein bij t vormen van een plaatje :vomit:

maar kwas tur nie egt blij mee eerlijk gezegd, ik snap dan wel dat TS verandering zou willen :D

suc6 met je doelstellingen TS
 
Hij mag van mij mensen uitmaken voor dom als die ****ing domme antwoorden geven. Wtf is dit? Kan niemand gewoon normaal antwoorden omdat het niet volledig BB gerelateerd is?

Wat denk jij nu? dat als hij bij amper 1000 kcal per dag niet afvalt, hij wel ineens gaat afvallen bij 2000 kcal als hij trained en meer eiwitten gaat eten? NIET DUS.

Deze jongen vraagt zich alleen maar af waarom dat hij niet afvalt terwijl hij ziekelijk weinig eet op een dag, punt.

Wat ik persoonlijk denk : ik weet het echt niet. Je geeft aan niet getraind te hebben, dus spiermassa aangekomen zijn en vet verloren zijn lijkt me moeilijk. (Misschien toch een beetje door het lopen?)


Schildklierprobleem lijkt mij eerder logisch, go see a ****ing doctor :D.

Wat is je lengte dude? als je 1m95 bent bij 74 kilo, kan het wel dat je ****ing skinny bent en moeilijkheden hebt zelfs bij zo weinig kcal inname om af te vallen. Maar lijkt me onlogisch dat je met deze stats nog zou willen afvallen :D haha

Starvation mode? Hij eet gewoon te weinig waardoor zijn lichaam alles wat het binnenkrijgt gaat vasthouden omdat het anders denkt uitgehongerd te worden.
 
Jezus, wat een broscience hier zeg, ongelooflijk! ****ing noobs.
 
Gaat dit nu serieus over 100 gram of heb ik verkeerd gelezen?

Alleen s'ochtends en s'avonds kan je gewicht al tot 2 kilo verschillen door vocht. Dan nog de hoeveelheid voedsel in je maag e.d...
 
Kijk eens wat bearellejonas zegt, klopt helemaal.
 
Ter aanvulling: Alcohol ontrekt vocht uit je lichaam, en je spieren bestaan voor 70% uit water. Vandaar je spierafbraak.


Afbraak spieren heeft tot gevolg dat er vetmassa bijkomt, verder gaat alcohol vaak gepaard met een lading aan calorieën(bier), wat voor vetopslag zorgt!

Bovendien heeft het invloed op je hormonen.

Belangrijk, verander je leefpatroon als het niet in orde is


Niet stressen,geen alcholol of sigaretje ;p.

Wees chill, ga met een gerust hart trainen , geen obsessie maken over je voeding. Houd je aan je macro die je nodig heb.
Gewoon eten wat je nodig hebt(globaal bekeken).


Tenslotte, alcohol doet cortisol stijgen in ons bloed.

Het is een stresshormoon, waarvan een te hoog gehalte in ons bloed kan lijden tot een skinny fat probleem. Het is bij elk persoon verschillend.
Offtopic: wat is je afkomst?


Is dit volledig waar/bevestigd? Wist hier niks vanaf. Over welke mate hebben we het dan? (Al zal bij zoveel dingen gelden, hoe minder hoe beter..)
 
Oh? De een haalt anorexia naar voren,

Zucht..

Klopt heb ik alleen gedaan om de vergelijking te maken dat als je een poos laag in de Kcal zit en je gaat dan meer kcal tot je nemen, dat je lichaam daar in 1e instantie met afvallen op kan reageren.
Hiermee zeg ik niets over dat je eet als een anorect of wat dan ook.
Enkel wat ik in dagelijkse praktijk meemaak.
En ja ik werk in een kliniek voor mensen met een eetstoornis, dus weet er wel het één en ander vanaf.
 
Je maakt een aantal aannames zonder na te denken en zelf te lezen. Ik heb een voedingsschema (cron-o-meter) en ik train niet omdat ik niet aan het bodybuilden ben. Ik wil alleen afvallen. Ik weet veel van voedsel en ik weet hoe ik moet afvallen. De vraag die ik hier heb gesteld is specifieker en gaat over een kleine periode. Om even aan te tonen dat je niet weet waar je over praat. Ik heb sinds 1 januari van dit jaar mijn voeding bijgehouden en mijn gewicht:

2cqil1c.png


Nog een keer. Ik weet hoe ik moet afvallen. Deze vraag was over specifiek de laatste 2 weken. En om anorexia erbij te halen slaat ook nergens op.

Hmm hoezo weet je dan niet hoeveel eiwitten je moet eten en ga vooral lekker in starvation mode door niet te ontbijten tot 14 uur I rest my case here
 
Is dit volledig waar/bevestigd? Wist hier niks vanaf. Over welke mate hebben we het dan? (Al zal bij zoveel dingen gelden, hoe minder hoe beter..)

Is echt zo je kan het opzoeken.

Heb een boek hier thuis over medische shit en dat staat er echt in.

Bovendien , zoals ik al eerder in deze topic heb gepost. Alcohol ontrekt vocht uit je lichaam wat leid tot spier afbraak.
 
Ja dat klopt, dat heb ik ook gewoon gelezen (had ik ook dikgedrukt);) Maar vroeg me af hoe groot die impact zou zijn na een aantal biertjes, want bier opgeven (zeker in de vakantie..) is nogal wa... Maar ik zal het is verder onderzoeken op het dubieuse internet;)
 
@zegtfou : Luister vooral niet naar die debielen hier die het hebben over "starvation mode" hahaha, ik lach me ziek met die shit. Believe me, dat slaat nergens op.

Er zijn namelijk zelfs studies te vinden op het net die aangeven dat je "metabolic rate" stijgt na een korte periode vasten, wat jij niet eens doet. Ik durf zelfs zeggen dat er na 3 dagen eten weinig sprake is van starvation mode en als het wel zo is, dan is het miniem. Maar nogmaals, never ever dat hier sprake van kan zijn bij jou ! Het is gewoon een ****ing mythe die eindelijk maar eens verworpen mag worden.

Pas na letterlijk 2,5-3 dagen vasten kan hier echt spraken van zijn, maar dan zelfs zijn de effecten op je metabolisme.

Enkele studies die bewijzen van een stijging van het metabolisme na een periode van vasten :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10837292

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2405717
 
@zegtfou : Luister vooral niet naar die debielen hier die het hebben over "starvation mode" hahaha, ik lach me ziek met die shit. Believe me, dat slaat nergens op.

Er zijn namelijk zelfs studies te vinden op het net die aangeven dat je "metabolic rate" stijgt na een korte periode vasten, wat jij niet eens doet. Ik durf zelfs zeggen dat er na 3 dagen eten weinig sprake is van starvation mode en als het wel zo is, dan is het miniem. Maar nogmaals, never ever dat hier sprake van kan zijn bij jou ! Het is gewoon een ****ing mythe die eindelijk maar eens verworpen mag worden.

Pas na letterlijk 2,5-3 dagen vasten kan hier echt spraken van zijn, maar dan zelfs zijn de effecten op je metabolisme.

Enkele studies die bewijzen van een stijging van het metabolisme na een periode van vasten :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10837292

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2405717

Daarom vroeg ik ook om opheldering over starvation mode :). Je gaat echt niet in starvation mode als je pas rond 14u met ontbijt gaat :rolleyes:. Ik kan wel begrijpen dat je hier in gaat als je een aantal weken rond de 1000 kcal gaat zitten idd.
 
Als ik eet zoals jij , val ik zeker 3kg af op die tijd. Prijs jezelf gelukkig met 100g.

edit: zie dat de bedoeling is om af te vallen. hoger in eiwitten gaan ?
 
Laatst bewerkt:
begin ik pas rond 14.30 met eten.
Je eet waarschijnlijk maar 2x per dag, verdeel die 1500 kcal over 7 maaltijden
 
Back
Naar boven