Fitness Seller

wie kan mij een schema geven

Bezoekers in dit topic

silver123

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2003
Berichten
10
Waardering
0
ik zoek een goed trainings schema om 1 spiergroep per dag te kunnen trainen bv ma: Borst d: Rug w: schouders d:bi vr:tri za:benen
 
Originally posted by silver123
ik zoek een goed trainings schema om 1 spiergroep per dag te kunnen trainen bv ma: Borst d: Rug w: schouders d:bi vr:tri za:benen

waarom wil je slechts 1 spiergroep per dag trainen?
 
vroeger deed ik 2 spiergroepen per dag maar ik heb ondervonden dat ik daar niet zo veel baat bij heb snel overtraind en spierpijnen ook omdat ik niet zoveel tijd meer heb zoals vroeger
 
ik zit nu ook op een schema van 1 spiergroep op een dag (armen gezien als één spiergroep) en ik moet zeggen dat ik dit veel fijner vind. korte zware training. en erna event nog cardio (ivm cutten)
 
Originally posted by silver123
vroeger deed ik 2 spiergroepen per dag maar ik heb ondervonden dat ik daar niet zo veel baat bij heb snel overtraind en spierpijnen ook omdat ik niet zoveel tijd meer heb zoals vroeger

Dat is onmogelijk, overtraind. Tijd heeft er niets mee te maken...voeding des te meer. Eet je uberhaupt wel? Als je zo snel al overtraind zou zijn dan moet je zo goed als niets eten...
 
Bovendien heb je NOG minder rust dagen zo, mensen die snel overtrainen moeten minder vaak trainen niet meer!
 
dus als ik het goed voor heb is een schema met 1 spiergroep per dag niet zo goed
 
dat is voor iedereen verschillend. voordeel is dat je dus al je tidj en energie in die spiergroep kan pompen plus dat je snel klaarbent wat ook weer voordelen bied.

Nadeel is dat je minder rust totaal gezien krijgt. als je nu 4 dagen of 5 dagen traint KAN een wezenlijk verschil in herstel betekenen.

Ik zorg dat ik 4 dagen train en 3 dagen rust.

zo heb ik maandag gerserveerd voor schouders, dindsg benen, woendag rust en donderdag rug en biceps en vrijdag borste n triceps. zodoende heeft alles de nodige rust.

zelf vind ik theerlijk om armn op 1 dag te pakken. en dan moet je bijv. schouders opsplitsen (voor en zijkant bij bordst en achterkant schouders en rug op een dag) en benen op een dag. is wel aan te raden aangzein dat een groete spiergoep betreft. hier zitten dan uiteraard kuiten bij.

Ik ben nu dus overgestapt op armen te betrekken bij een grote spiergroep puur voor de afwisseling ook. dus gooi je schema maar gewoon om voor een paar maanden en kijk mar welk resultat t krijgt. hoe dan ook,m succes ermee
 
ok ik zal het eens uitproberen bedankt voor de reply's
 
Originally posted by Robin


Dat is onmogelijk, overtraind. Tijd heeft er niets mee te maken...voeding des te meer. Eet je uberhaupt wel? Als je zo snel al overtraind zou zijn dan moet je zo goed als niets eten...

idd.

Ma: Biceps / Triceps
Di: Benen / Lateral Delt
Wo: Rust
Do: Borst / Anterior Delt
Vr: Rug / Posterior Delt
 
Back
Naar boven