Fitness Seller

Wie kan mij op weg helpen?

Bezoekers in dit topic

Ik zal me eerst even voorstellen voordat ik jullie bombardeer met mijn vragen.
Ik ben Ruben ik ben 16 jaar oud en train nu ongeveer een maand bij de sportschool, daar heb ik een fittest gedaan en daar kwam het volgende uit:
BMI: 22.2 (overgewicht graad 1)
Vetpercentage 12.4 (normaal)
Ik ben 70 kilo zwaar en ben 1.80 lang.

Ik vond het vreemd dat mijn BMI te hoog was, maar mijn vetpercentage normaal, hoe kan dit? Ik trainde hiervoor al wel wat met dumbbells maar het lijkt me sterk dat ik daardoor aangekomen ben.
Weet iemand hier misschien een antwoord op?

Ik had ook nog een vraag over mijn biceps, dit vind ik namelijk de belangrijkste spier om te trainen.
Ik doe nu 2 keer peer week 3 setjes van 15 op zo'n apparaat, het is in feite een dumbbell curl.
Maar zie af en toe wat veranderingen maar dat is dan na 2 weken weer weg.
Ik zou het leuk vinden als jullie mij konden helpen, en dat ik jullie in de toekomst kan helpen.
Alvast bedankt.

Gr Ruben,[/COLOR]

Het is weer zomer he..

OT: je manier van trainen zuigt.. 2x per week op zo'n k*tapparaat zitten met 15 herhalingen daarvan krijg je geen dikke poten. Zoek afwisseling tussen je oefeningen, bijv dumbbell curl, preacher curls concentration curls, chin ups, etc. Zou ook es de tijd nemen om naar je voeding te kijken, wil je groeien dan moet je vreten
 
Het is weer zomer he..

OT: je manier van trainen zuigt.. 2x per week op zo'n k*tapparaat zitten met 15 herhalingen daarvan krijg je geen dikke poten. Zoek afwisseling tussen je oefeningen, bijv dumbbell curl, preacher curls concentration curls, chin ups, etc. Zou ook es de tijd nemen om naar je voeding te kijken, wil je groeien dan moet je vreten

Ten eerste wil ik even duidelijk maken, dat ik train voor mezelf en niet voor een ander. En dat je moet afwisselen weet ik nu ook.
Ik doe nu 1x per week voor mijn biceps:
12 Chin ups
3X12 Concentration curls
4X12 Cable curls
En 3X12 Cable row (daar train je ook je rug mee toch?)
EN ik probeer ook op m'n voeding te letten, ik eet bijna elke morgen brinta, en drink een hoop melk, en boterhammen met pindakaas.
Ook wil ik die tonijn nog eens proberen.
 
je lichaam moet in balans zijn, dus gewoon full body trainen en nergens specifiek de nadruk op leggen.
je groeit dan overal wat.

na een tijdje ga je vanzelf merken wat zwakke punten zijn, dan heb je nog tijd zat om die wat meer aandacht te geven.

voor eenieder zullen die zwakke plekken anders zijn.

dus gewoon flink eten, en lekker trainen.je goed inlezen hier en dan kom je al een hoop te weten.

PS, en vergeet idd aub die BMI ;)

---------- Post toegevoegd Wed 10 Aug 2011 om 12:54 ----------

Ten eerste wil ik even duidelijk maken, dat ik train voor mezelf en niet voor een ander. En dat je moet afwisselen weet ik nu ook.
Ik doe nu 1x per week voor mijn biceps:
12 Chin ups
3X12 Concentration curls
4X12 Cable curls
En 3X12 Cable row (daar train je ook je rug mee toch?)
EN ik probeer ook op m'n voeding te letten, ik eet bijna elke morgen brinta, en drink een hoop melk, en boterhammen met pindakaas.
Ook wil ik die tonijn nog eens proberen.

cable row is een rugoefening, waarbij onvermijdelijk je biceps ook meedoen.
als je deze oefening doet, moet het uit je rug komen, niet uit je biceps, concentreer je hierop
 
Om m'n schouders te trainen gebruik ik dumbbells, ik weet ff niet hoe de oefening heet.
Het lijkt op een side lateral raise, maar dan beweeg ik de gewichten ook naar voren dan weer terug en dan naar beneden.
Maar komt er dan niet teveel gewicht op je ellebogen? omdat m'n ellebogen soms kraken:o
 
Back
Naar boven