XXL Nutrition

Wie kan (wil) mij helpen

Bezoekers in dit topic

thoelen

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Hello,

Ik train nu 2.5 jaar 4 keer per week in de gym, maar het gewenste resultaat blijft uit (wasbord, borsten, brede armen,...). Dit zou aan mijn voeding liggen.
Nu eet ik gewoon 3xper dag. Zou iemand mij kunnen helpen met een voedingsschema op te stellen?

mijn stats: 1,85m - 75kg
MA: gym Di: gym, tennis Woe:gym Do:voetbal Vr:gym Za: zwemmen Zo: voetbal

Alvast bedankt

tOM

Denk dat het niet alleen je voeding is...Je traint ook teveel(dat voetbal en tennis enzow) want op die manier krijgen je spieren geen rust en dus geen tijd om te groeien.Dus als ik jou was zou ik minder sporten. Zo'n 4 dagen per week. Waarvan minimaal 3 dage in de gym.

En je voeding...proberen 6x per dag te eten en bij elke maaltyd minimaal 30g eiwitten binnen te krijgen.Dus veel kwark en kip/kalkoenfilet enzo eten.

Nou, heb even wat onderzoek gedaan en ben de volgende link tegengekomen, ik denk dat je er zeker wel wat aan hebt :D.

[Link niet meer beschikbaar]

veel eiwitten eten (kwark melk tonijn eieren eiwitshakes (na training)) en veel complexe koolhydraten (rijst macaronie aardappelen enz) en na de traing simpele KH zoals dextrose. Verder niet te lang trainen max 1 uur weinig of geen cardio (is mijn eigen ervaring kan per persoon verschillen) en dan veel rusten en geduld hebben

Een klein voorbeeldje van een voedingsschema, je moet niet kijken naar hoeveelheden want dat verschilt per persoon maar dan weet je waar je moet beginnen.

7:00 bord havermout met melk
10:00 blikje tonijn op waterbasis.
13:00 2 boterhammen met kipfilet / 20+ kaas / kalkoenfilet. / 1 ei
16:00 250 ml kwark
18:00 75-100 gram aardappelen / of zilvervliesrijst
150 gram groente
150 gram kipfilet / kalkoenfilet / kogelbiefstuk/
zalm / kabeljauw ect ect

21:00 200 ml kwark

neem vitaminepillen ipv fruit.
je hebt ook weishake's (maar weet ik niets van)

probeer om de 2,5 a 3 uur te eten eet en eet eiwitrijk. Dit is misschien een kleine basis om je voedingsschema op uit te breiden succes

Joyce zei:
neem vitaminepillen ipv fruit.

Ik zou daar toch eerder een 'en' plaatsen. Een beetje fruit en groenten is aangeraden in een gezond dieet. En neem dat 'beetje' maar niet te letterlijk. Is ook een goede en lekkere bron van koolhydraten, die niet de insulinepiek veroorzaken die andere enkelvoudige suikers geven.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven