XXL Nutrition

Wie kent Krav Maga? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Concurrenten van elkaar is niet helemaal het juiste woord maar het zijn inderdaad twee verschillende organisaties. Ik heb zelf alleen ervaring mat krav maga Nederland en ik zou je daarom vanzelfsprekend deze aanbevelen. Er wordt echt heel goed les gegeven en voor iedereen wordt tijd vrij gemaakt. Je hoeft dus niet aan te klooien. Omdat de trainingen hard en realistisch zijn loop je wel kans op blessures, dat moet je dus niet vergeten. Ben zelf al weer een hele tijd blessure vrij maar er was een tijd dat ik elke week wat had, dan zeiden ze thuis, zo en wat heb je nou weer. Ga eens een keer kijken of doe een proefles mee zou ik zeggen.

Paleo
 
Jammer genoeg nog geen sportschool hier in de buurt met Krav Maga... lijkt me echt top, zag het bij 10 best martial arts toen
 
stoer filmpje !

[Link niet meer beschikbaar]
 
WOOHOO !!!

in tilburg word ook krav maga gegeven !
 
Paleo zei:
Ik doe zelf Krav Maga. Niet zo vaak als ik zou willen want ik heb niet veel tijd.
Kijk op deze site, www.kravmaganederland.nl. De scholen zijn in Leiden en Nieuwegein.
Branimir Tudjan is de officiele vertegenwoordiger van het krav maga in Nederland.

Het is inderdaad een verdedigingsport. De trainingen zijn hard maar zeer leerzaam en het systeem is niet erg moeilijk om te leren. Het is puur praktijk gericht dus geen bullshit over innerlijke kracht en andere orientale onzin want in een geweldsituatie geldt maar een ding en dat is overleven. Daarom moet een systeem eenvoudig en doeltreffend zijn en dat is het zeker. De lessen zijn niet voor aggresieve mannetjes want daar is het niet voor. Geleerd wordt je ego thuis te laten. Laat een ander maar schelden, het zijn maar woorden. In Nederland is iedereen veels te gauw op zijn pik getrapt en dat lokt alleen maar geweld uit. Gewoon je schouders ophalen en weglopen is altijd beter dan vechten. Dat is ook de doelstelling van krav maga, alleen maar geweld gebruiken als je niet meer links, rechts of achteruit kan. Kan dat niet dan rechtdoor en alles wat je hebt uit de kast.

Paleo

Verdiep je aub eens even in andere vechtsporten in plaats van ze allemaal over een kam te scheren.

Het onderstreepte gedeelte zal je bij elke verdedigings sport leren...

En wat versta je onder innerlijke bullshit en orientale onzin dan, ik kan me er als jiu-jitsuka namelijk geen beeld bij vormen...
 
Ilya zei:
Kijk uit dat je niet genaaid wordt.
Altijd ff checken bij de officiele site (mail) of het inderdaad een cursus is die van hen uitgaat.

Mijn baas heeft al bijna eens 250 euro betaald om mijn een beginnerscursus te laten doen zodat ik dat door kon geven op de sportschool (wat volgens de advertentie mogelijk was). Ff contact met ikmf, bleek dat die cursus harstikke fake was.

Momenteel alleen nog in Den Haag en Utrecht dacht ik. Ik had gehoord dat ze volgend jaar naar het Noorden willen gaan komen. Daar wacht ik eigenlijk op. Heb geen zin om af te reizen.

Ben jij ilya vermeerbergen? :)
 
DumphuiZ zei:
Verdiep je aub eens even in andere vechtsporten in plaats van ze allemaal over een kam te scheren.

Het onderstreepte gedeelte zal je bij elke verdedigings sport leren...

Ik denk dat hij bedoelt dat KM totaal geen aanvallende technieken kent, wat veel andere verdedigingsporten wel hebben.
 
KaLe zei:
Ik denk dat hij bedoelt dat KM totaal geen aanvallende technieken kent, wat veel andere verdedigingsporten wel hebben.

Is niet waar hoor ;). Het stoorde me alleen dat Paleo net doet of krav maga iets heel unieks heeft, wat andere vechtsporten niet hebben... daarom mijn reactie. Want wat hij beschrijft geldt net zo goed voor zowat alle verdedigingsporten die ik ken.
 
Dat is ook de doelstelling van krav maga, alleen maar geweld gebruiken als je niet meer links, rechts of achteruit kan. Kan dat niet dan rechtdoor en alles wat je hebt uit de kast.

Nu ik goed gelezen heb... idd. Dit is bij elke verdedigingssport, das waar. Maar dat andere verdedigingsporten geen aanvalstechnieken kent is niet waar, wat bij KM wel het geval is. Die aanvalstechnieken zijn natuurlijk niet voor op straat bedoelt, maar dat begrijp je natuurlijk ook wel. Ik heb 8 jaar karate gedaan en heb toch aardig wat aanvalstechnieken geleerd hoor ;)
 
Wie beweert er hier dat krav maga keihard is .? :p
 
is zeer effectief .is geen echte vechtsport.Wel is mij opgevallen uit eigen ervaring dat er veel niveau verschillen zijn tussen de cursusten onderling.
 
Kun je KM ook doen als je minder valide bent?
Want ik wil een verdedigingsport doen maar veel dingen vallen bij voorbaat af omdat je vrij veel voetenwerk hebt en ik daar gewoon nog niet aan toe ben... :)
 
tijdje terug ook over lopen uitzoeken, op die site staan wel leraren - is het niet mogelijk om te regelen dat ze cursussen komen geven op sportscholen bijv? op me universiteit is zeker wel genoeg animo om zoiets voor elkaar te krijgen,genoeg cursisten...
 
hallo allemaal.

er zijn inmiddels meerdere lokaties vertegenwoordigd door de International Krav Maga Federation.
check de site eens www.ikmf.nl
en als je toch bezig bent www.sportcitadel.nl
 
Ik had het gezien ja, begint het toch nog in de buurt te komen :)

Enne.. Leeuwarden is me toch ietsje te ver ;)
 
eend,


misschien moet je eens kijken welke instructeur het dichtst bij je universiteit lesgeeft en eens bespreken wat er mogelijk is..

succes
 
Back
Naar boven