Fitness Seller

Wie kent Krav Maga? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Aangezien hier ook veel aan vechtsporten doen, wie kent Krav Maga en waar wordt dit gegeven? Dit lijkt me wel een interessante bijsport.
 
Kijk `s op www.ikmf.nl
En laat `s wete of je `t iets vindt.
Beetje straatvechten voor gevorden.

Qui Non Proficit, Deficit!
 
Kijk uit dat je niet genaaid wordt.
Altijd ff checken bij de officiele site (mail) of het inderdaad een cursus is die van hen uitgaat.

Mijn baas heeft al bijna eens 250 euro betaald om mijn een beginnerscursus te laten doen zodat ik dat door kon geven op de sportschool (wat volgens de advertentie mogelijk was). Ff contact met ikmf, bleek dat die cursus harstikke fake was.

Momenteel alleen nog in Den Haag en Utrecht dacht ik. Ik had gehoord dat ze volgend jaar naar het Noorden willen gaan komen. Daar wacht ik eigenlijk op. Heb geen zin om af te reizen.
 
er staat dat 't in Den Haag en Rotterdam wordt gegeven...
RELAX... :D
ik woon 5 min fietsen van die ene locatie in Den Haag, en 't lijkt me een heel mooie sport, dus volgend jaar ff kijken... :p
 
je moet muscle&fitness niet te veel lezen :D
 
Stond inderdaad stukje in M&F deze maand geloof ik(?) maar sport is er al wat langer dan die M&F
 
[Link niet meer beschikbaar]

Hallo allemaal,Ik ben Franklyn Hartkamp, de enige KM-instructeur (IMI-style) in Nederland!
Misschien hebben jullie de reportages op SBS6 gezien?
Mijn cursussen worden in Den Haag en op locatie gegeven.

Meer info:www.ikmf.nl of
e-mail :kravmagafmh@cs.com
 
lijkt me echt een super vechtsport.. je hebt geen jaren nodig om et onder de knie te krijgen, en schijnt zeer effectief te zijn. Daarnaast is et ook nog is kei en keihard :) Helaas hier nergens in de buurt te volgen.
 
Nou, hoe was het, ik ben ook wel geinteresseerd namelijk.
 
In Leiden zit ook nog een school dacht ik
 
krav maga is toch geen vechtsport ? T'is toch zuiver zelfverdediging, ik kan me niet voorstellen dat je er wedstrijden in gaat doen (de definitie van een sport voor mij). Levensgevaarlijk, en als je het af gaat zwakken is het geen krav maga meer.

desalniettemin, niet onaardig, lijkt mij een verzameling pijnlijke "truukjes", een samenraapsel uit verschillende vechtsporten, uitgezocht op effectiviteit om zo snel mogelijk een einde aan een bedreiging te maken.
 
idd, het is een vechtsysteem
 
Die israeliers moeten toch wat om zich tegen die palestijnen te weren :D

Wel een die-hard sport idd. De airmarshalls die nu meevliegen op veel vluchten hebben ook zo'n cursus gevolgd. Wil wel wat zeggen over de effectiviteit die meerdere malen is bewezen.
 
Hoe vergelijkt het zich tot Wing Tsun? Is het eenvoudiger te leren. Wing Tsun is een oosterse zelfverdedigings kunst, ik doe het op dit moment. Heel effectief, maar het duurt dus wel een paar jaartjes voordat je dat automatisch in een gevecht toepast, en het echt effectief zo zijn. (Met WT ben ik nu een jaar bezig.)
 
beide systemen zijn direct en intimiderend
 
heb hier t boek over km, en t is meer een praktijkgerichte vechtsport dan wing chun. wing chun leert je te reageren op klappen en stoten. km is meer van; wat doe je als iemand met en mes op je afkomt/keel zet/pistool enz. enz. wing chun zou dan zeggen blokken en slaan, km zou zeggen pak zn hand vast en bijt in zn strot! (serieus!)
 
Is er wel eens iemand van jullie naar een proefles gegaan van KM? Kan je zo binnenlopen?
 
Bij ons ging het zo: als er iemand een mes heeft speelt ie vals, dan mag jij ook valsspelen... (bijv. ogen prikken) Als er iemand een pistool heeft en je kunt wegkomen, moet je ook weggaan en anders zo snel mogelijk reageren met een directe en effectieve techniek.
 
Ik doe zelf Krav Maga. Niet zo vaak als ik zou willen want ik heb niet veel tijd.
Kijk op deze site, www.kravmaganederland.nl. De scholen zijn in Leiden en Nieuwegein.
Branimir Tudjan is de officiele vertegenwoordiger van het krav maga in Nederland.

Het is inderdaad een verdedigingsport. De trainingen zijn hard maar zeer leerzaam en het systeem is niet erg moeilijk om te leren. Het is puur praktijk gericht dus geen bullshit over innerlijke kracht en andere orientale onzin want in een geweldsituatie geldt maar een ding en dat is overleven. Daarom moet een systeem eenvoudig en doeltreffend zijn en dat is het zeker. De lessen zijn niet voor aggresieve mannetjes want daar is het niet voor. Geleerd wordt je ego thuis te laten. Laat een ander maar schelden, het zijn maar woorden. In Nederland is iedereen veels te gauw op zijn pik getrapt en dat lokt alleen maar geweld uit. Gewoon je schouders ophalen en weglopen is altijd beter dan vechten. Dat is ook de doelstelling van krav maga, alleen maar geweld gebruiken als je niet meer links, rechts of achteruit kan. Kan dat niet dan rechtdoor en alles wat je hebt uit de kast.

Paleo
 
Zijn er twee concurrerende organisaties dan (dat heb je bij WT ook namelijk, allerlei afscheidingen.)

De linkt die ik heb is de onderstaande met scholen in Den Haag en Rotterdam:

www.ikmf.nl

Met name het feit dat het eenvoudig te leren is spreekt mij erg aan. WT is ook heel goed, maar ik krijg de indruk dat ik het nog een jaar of vijf moet doen, wil ik het ECHT in een noodsituatie kunnen toepassen. Aangezien ik 2 jaar geleden in een hele vervelende situatie was, wil ik me binnen een redelijk korte tijd kunnen verdedigen tegen een 'gemiddelde' tegenstander.
 
Back
Naar boven