MuscleMeat

Wie komt er wel eens in het kruidvat?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Scighera

kruidvat multiVitvoor sporters kost E4.- voor 3 maanden, en voeg daarbij voor E2.- per 2 maanden Vit B Complex aan toe en je bent ook klaar

Het ging over natuurlijke vitamines geen synthetische.
 
hallo mensen
ik gebruik kruidvat VIT C 1000mg

ik heb vele dure merken gehad
we hebben ook SOLGAR staan de beste die er is..
maar as ik daarvan 1 neem kan ik meteen 2 dage niet meernaar de plee

iemand ookdeze ervarign met multivitamines?
 
Nee die ervaring heb ik nog niet gehad :D
 
Originally posted by rastapd
hallo mensen
ik gebruik kruidvat VIT C 1000mg

ik heb vele dure merken gehad
we hebben ook SOLGAR staan de beste die er is..
maar as ik daarvan 1 neem kan ik meteen 2 dage niet meernaar de plee

iemand ookdeze ervarign met multivitamines?

Nooit gehoord mischien drink je te weinig water om je vitamines op te nemen. Maar dan moet je wel heel weinig drinken.

Bij ons is solgar een van de best verkopende producten en nooit klachten op gehad.
 
chemische vitaminen zijn net zo goed/slecht als gewone vitamine het enige verschil is dat ze via een kunstmatige weg zijn geproduceerd. De chamische structuur is echter hetzelfde aan die van de natuurlijke vitamine dus daar hoef je je niet druk om te maken...wat me opvalt is dat er mensen zijn die liever vitaminen kopen van een sport merk, geloof me ik kan zo ook rijk worden ik laat multi tabs maken en prop ze in een potje met een sport etiket en hatsjikiedee prijs drie keer zo duur en het word wel verkocht
 
Vandaag nog even bij kruitvat geweest en vit c1000 en multivitamine van het huismerk, goedkoop en heelgoed.
 
gister ook nav deze topic ff ingeslagen. vit B 200% adh en multivit voor sporters. mijn ma haalt altijd nog eens vit C-60 dus kan wel ff vooruit dacht ik zo
 
ik haal me multi vit's ook bji kruitvat op de verpakking staat 1 a 2 per dag en dan pak ik er als sportman maar 3 haha

verder krijg je ook wel goeie sint jans kruit thee bij het kruitvat
 
Hey collega bodybuilders, ik hoor jullie allemaal praten over die multivit van de Kruidvat en nu wordt ik toch wel nieuwsgierig! Ik gebruik namelijk nu Dagravit Totaal 30 (100 stuks voor 6 euro). Maar nu wil ik weten of die van Kruidvat misschien toch beter is voor mannen en vooral sporters. Want op die Dagravit staat dat het voor de man, vrouw en kind is ??? ! Haha dus zijn er mensen die mij hier toevallig iets over kunnen vertellen. Kan ik het gewoon houden op mijn huidige, of toch misschien overstappen naar Kruidvat?? Tell me!!!
 
Volgens [Link niet meer beschikbaar][frameset]=1&cms[contentID][18161]=5085
zit in de multi-vit sport:

Ingredienten
mineralen, vitaminen, verdikkingsmiddel (geharde plantaardige olie, microkristallijne cellulose, natrium crosscarmelose), kruidencomplex, glansmiddel (stearinezuur, magnesium stearaat, carnauba wax), kelp, lecithine, alfalfa, rozenbottel, citrus bioflavonoiden, hespirindine, rutine, chloline, inositol, silicium dioxide, hydroxypropylmethyl cellulose.

Samenstelling
800 mcg vitamine a, 4 mg vitamine b1, 4,8 mg vitamine b2, 50 mg vitamine b3, 18 mg vitamine b5, 6 mg vitamine b6, 140 mcg foliumzuur, 3 mcg vitamine b12, 80 mcg biotine, 180 mg vitamine c, 4 mcg vitamine d3, 30 mg vitamine e, 75 mcg jodium, 6 mg ijzer, 0,4 mg koer, 6 mg zink, 2 mg mangaan, 0,4 mg choline, 0,4 mg inositol, 1 mg rutine, 3 mg hespiridine, 65 mg kruidenencomplex, 10 mg kelp, 10 mg lecithine, 10 mg alfafa, 10 mg rozenbottel, 10 mg citrus bioflavonoiden.

Wat zit er allemaal in dagravit 30?
 
[Abeelding niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: (al 2 weken lang)

Aanraders:

- Multi vitaminen en Mineralen voor sporters
- Vitamine C 1000 (time released)
- Vitamine B complex
 
vit E-400 schijnt ook wel ok te zijn als je zware inspanningen levert.
 
Jimbo zei:
Aanraders:

- Multi vitaminen en Mineralen voor sporters
- Vitamine C 1000 (time released)
- Vitamine B complex

Bedankt voor de tips (incl de aanbieding ;))!

Waarom kopen velen van jullie extra vitamine C er bij? Krijg je dat niet voldoende binnen via je gewone voeding (fruit) en de multi-vitaminen?
 
voldoende volgens de ADH (het minimaal niveau voor bankhangers), maar meer is niet slechter... het onderdrukt je cortisol-spiegels, vooral na een lange zware training en hogere (ultra hoge) dosissen Vitamine-C schijnen een positief effect te hebben. En mocht je meer innemen dan je lichaam aan kan dan pis je het vanzelf weer uit (dit itt tot vitamines A, D, E en K)

Oh, als je TE veel Vit-C in 1 keer in neemt kunnen je darmen overstuur raken, dus probeer het voorzichtig uit. 1 gram per keer moet geen probleem zijn.
 
Om ook maar even een steentje bij de dragen :

Men kan echter ook teveel vitaminen opnemen. In dat geval treden vergiftigingsverschijnselen op. Een vitaminevergiftiging komt vrijwel alleen voor bij vetoplosbare vitaminen, daar die moeilijker uitgescheiden worden. Een teveel aan water oplosbare vitaminen plast men in normale omstandigheden weer uit.

en

B-vitaminen
De wateroplosbare B-vitaminen hebben voornamelijk een functie als co-factor (hulpstof) bij tal van enzymreacties in het koolhydraat-, eiwit- en vetmetabolisme en zijn daarmee onder andere van belang voor het vrijmaken van energie uit de voeding en de vorming van bouwstenen voor lichaamsweefsel

Maare, in die Multi vit voor sporters zit toch al genoeg VIT B in ?

en
In een pilletje of puur natuur?
Voor sommige elementen maakt het geen verschil uit of ze natuurlijk of synthetisch zijn. Bijvoorbeeld voor vitamine C.
Natuurlijk vitamine E daarentegen is veel sterker dan de synthetische variant. De samenstelling is bovendien anders. De natuurlijke vitamine beschermt, maar rokers die experimenteel hoge dosissen synthetisch vitamine E namen, kregen zelfs vaker longkanker. Dat kwam doordat de goede verhouding tussen de twee componenten van de vitamine verstoord is in de synthetische variant.

Haal je vitamines en mineralen daarom zoveel mogelijk uit natuurlijke stoffen:
Eet tenminste 3 x per week vis
Eet tenminste 2 x per dag groenten
Fruit eet je vooral voor vitamine C
Gebruik veel plantaardige ***ën
Haal het meeste uit je voeding
Het minste verlies aan voedingswaarde treedt op bij diepvriezen onmiddellijk na de oogst.

Bij verse voedingsmiddelen treedt oxidatieve schade op door zuurstof. Dat wordt bij voorverpakte middelen tegenwoordig tegengegaan door ofwel alle zuurstof weg te zuigen, ofwel haar te vervangen door stikstof. Dat kan geen kwaad: tachtig procent van de lucht bestaat uit stikstof.

Ook koken doet een deel verloren gegaan. Dat kun je gedeeltelijk recupereren door het kooknat te verwerken in soepen of sauzen.
 
Laatst bewerkt:
Vitamine C schijnt vooral n belangrijke rol te spelen bij de spieropbouw. Ik zit met mn multi boven de 200% ADH.
 
Welke rol heeft vit. c dan bij spieropbouw?
 
Back
Naar boven