AndroidHealthClinic

Wie komt er wel eens in het kruidvat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik slik geen supplementen, maar wel elke dag multivitamine.
Heb een nieuw doosje van het kruidvat. Het is een multivatiminepreparaat waarin bovenop de vitamines en mineralen ook nog eens pompoenzaadpoeder, ginseng, paardebloemextract, haverbloem en van alle andere gezonde rommel inzit.
Het is een wit doosje en er staat op 'multivitamine voor de man'.

Beschouw deze post als een tip...:study:
 
ik koop ook mn multi vits bij de kruidvat. kocht er eerst ook mn dextrose maar die is laatst iets van 100% in prijs gestegen...
 
Ik koop al een poosje mijn vitaminen e.d. bij het Kruidvat van het eigen merk. Prima spul, zou ik zeggen! Al is het product soms wel eens uitverkocht, wat irritant is.
 
Kheb die speciaal voor Sporters (en er zit ook een hoop paardebloemonzin in, mr goed, voor de rest ook alles...)

Kheb trouwens die vetmeter vant Kruidvat gekocht vorige week - mr aangezien hij bij iedereen 28% aangaf ben ik mn geld gaan terugvragen. Bleh.
 
Ben er vandaag nog geweest. Voor zover ik weet is het de enige plek waar ik Ca/Mg (bruis)tabletten kan kopen. Die zijn in CO3 vorm en zorgen er zodoende voor dat kramp voorkomen wordt (verhoogt pH bloed). Ik heb ze nergens anders gevonden en is ook huismerk van hen.
Helaas worden ze niet overal verkocht, was in de Kruidvat in het lieflijke plaatsje Doornik/Tournai (schitterende koningskroningsstad!) en daar werden ze niet verkocht.

Maar liever nog kom ik bij Etos. Kruidvat is zoveel voordeliger dat er bijna altijd wel een flinke rij voor de kassa staat. Maar die hebben die tabletten weer niet.
Wel heeft Etos Fantomalt (maltodextrine).

Wie koopt er nog meer maltodextrine? Een bus van 400 gram kost 3,98 euro, dat is ook aardig aan de prijs.
Ik hoor dat het ook bij zelfbrouwzaken wordt verkocht in de VS, maar waar koop je dat soort spul in NL? Maltodextrine is gewoon moutsuiker!

Espi
 
Houd er wel rekening mee dat alle vitamines van kruidvat e.d synthetisch zijn.

Naar mijn mening worden synthetische vitamines niet goed opgenomen in hoge dosering en zijn ze stuk makkelijker schadelijk dan natuurlijke vitamines.
 
Originally posted by Zwier
Houd er wel rekening mee dat alle vitamines van kruidvat e.d synthetisch zijn.
En hoe zie je het verschil? Of zijn natuurlijke vitamines alleen te vinden in verse produkten?
 
Op het doosje moeten de bronnen vermeld staan waar de vitamines uitgehaald zijn.
Als die er niet opstaan dan is het synthetisch.
Maar goed, als je echt alles van natuurlijke bron wil dan wordt het duur.
 
Originally posted by Zwier
Houd er wel rekening mee dat alle vitamines van kruidvat e.d synthetisch zijn.

Naar mijn mening worden synthetische vitamines niet goed opgenomen in hoge dosering en zijn ze stuk makkelijker schadelijk dan natuurlijke vitamines.

Welke betaalbare natuurlijk vit. kan je aanraden ?
 
Solgar v75 kost je 14 euro voor een maand. Zit alles hoog in vooral vrij hoog in b vitamines.
 
Originally posted by Zwier
Solgar v75 kost je 14 euro voor een maand. Zit alles hoog in vooral vrij hoog in b vitamines.
kruidvat multiVitvoor sporters kost E4.- voor 3 maanden, en voeg daarbij voor E2.- per 2 maanden Vit B Complex aan toe en je bent ook klaar
 
Ben zelf ook overgestapt op Kruidvatmulti's, voornamelijk om dat mijn vorige multi's (Fem Plex of All Sports van Essential Organics) zo duur waren. Ik slikte ze al een hele tijd maar sinds ik serieus ben gaan sporten was het potje opeens wel heel snel leeg... Kan echter het gevoel maar niet van me afschudden dat ze van het Kruidvat slechter zouden zijn. Heb ooit eens gehoord dat je van chemische vitamines lang niet zo veel opneemt als van natuurlijke. Geen idee of dat zo is overigens maar geloof toch dat mijn volgende potje weer een natuurlijke vitamine is..
 
Originally posted by sjakkie
Ben zelf ook overgestapt op Kruidvatmulti's, voornamelijk om dat mijn vorige multi's (Fem Plex of All Sports van Essential Organics) zo duur waren. Ik slikte ze al een hele tijd maar sinds ik serieus ben gaan sporten was het potje opeens wel heel snel leeg... Kan echter het gevoel maar niet van me afschudden dat ze van het Kruidvat slechter zouden zijn. Heb ooit eens gehoord dat je van chemische vitamines lang niet zo veel opneemt als van natuurlijke. Geen idee of dat zo is overigens maar geloof toch dat mijn volgende potje weer een natuurlijke vitamine is..

Dat valt best mee, dekwaliteit zit wel goed bij kruidvat.
 
Ik geef ze tot nu toe de voordeel van de twijfel iig, maar ben toch benieuwd of het echt zo is dat de opname van de werkzame deeltje zeg maar minder is bij chemische tabletten. Of dat het propaganda is geweest van macrobiotische geitenwollensokken pillenslikkers :D
 
Sinds ik lager in cash zit haal ik ook al mijn multivits bij Kruidvat :D
In betere tijden nam ik altijd die Animal paks of Poolplus (en extra Vitamine C erbij.. die wel van kruidvat)
 
Heb goede dingen gehoord over natuurlijke vita's t.o.v. synthetische . Werk me nu nog ff door mijn voorraad chemische kruidvat-vita's heen en ga dan ook voor de All sports van Essentional organics...
 
Ik gebruik ook een multivitamine van Solgar, namelijk V2000. 15 euro ofzo voor 30 pilletjes.

Maar ja dat schijn je wel het beste te krijgen wat er op multivitamine gebied te verkrijgen is. De consumentenbond heeft het ook nog een keer uitgeroepen tot beste multivitamine.

Ik koop het altijd bij een reformhuis, weet niet waar je het nog meer kan krijgen.
 
Ik slik multi compleet van het merk Vivre. Het is een natuurlijke multi en time released. 50 tabletten voor 14,75.
Ik heb ze niet gekocht vanwege het time released effect, maar juist omdat de dosering hoog is. Tablet breken en het time released effect is weg, volgens de verkoopster. Ik had eerst ook multi's van het Kruitvat, maar die mag mijn vriend slikken. Ik ben gewoon eigenwijs en denk dat natuurlijke multi's beter zijn.

Samenstelling per tablet:
Vitamine A 1000 ie
Beta-caroteen (10.000 ie) 6 mg
Vitamine B1 75 mg
Vitamine B2 75 mg
Vitamine B3 75 mg
Pantotheen zuur 75 mg
Vitamine B6 75 mg
Vitamine B12 100 mcg
Biotine 100 mcg
Foliumzuur 400 mcg
Vitamine C 250 mg
Vitamine D 400 ie
Vitamine E 150 ie
Calcium (aac) 100 mg
Magnesium (aac) 60 mg
Zink (aac) 15 mg
Koper (aac) 1 mg
Kelp 150 mcg
IJzer (aac) 10 mg
Kalium 10 mg
Mangaan (aac) 5 mg
Selenium (aac) 25 mcg
Chroom (GTF) 50 mcg
Molybdeen (aac) 50 mcg
Boron (aac) 500 mcg
Choline 100 mg
Inositol 75 mg
Paba 30 mg
Rutine 25 mg
Betaine (HCL) 25 mg
Glutamine zuur 25 mg
Nucleine zuur 50 mg
Citrus bioflavonoide 100 mg

Andere ingrediNnten:
Alfalfa, peterselie, lecithine, rozebottel, di-calciumfosfaat, cellulose, stearinezuur en
silica


Hypoallergeen
Bevat geen soja, mais, tarwe, suiker, gist en kunstmatige kleurstoffen.

Dosering:
1 maal daags 1 tablet..
 
Ik vind kruidvat lekker goedkoop met zijn vitamines ik kom er regelmatig om het een en ander in te slaan.

Steve
 
Originally posted by Gespierd Stuk
Ik koop al een poosje mijn vitaminen e.d. bij het Kruidvat van het eigen merk. Prima spul, zou ik zeggen! Al is het product soms wel eens uitverkocht, wat irritant is.

Ik woon in Amsterdam bij ons heb je meerdere kruitvat's als de een iets niet heeft rijd ik gewoon even naar een andere.
heb je dat in Den Haag niet?
 
Back
Naar boven