XXL Nutrition

Wie traint met de overload system methode? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EHbodybuilding

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 dec 2007
Berichten
29
Waardering
0
Heb een tijdje met de overload system getraint en ben bruut veel aangekomen nu ga ik dat weer doen. Met overload bedoel ik de 2 sec. regeling dus een oefening rustiger doen. Meestal moet je dan in gewicht iets omlaag omdat het ook langer duurt en het is ( naar mijn gevoel ) intensiever dan explosief.



Als je het niet op deze manier traint hoe trainen jullie dan ?


Ik zie jullie reactie graag tegemoet!


Overload system= op een rustige manier je oefening uitvoeren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de voorkeur aan snel omhoog, en langzaam omlaag. Om sterk te worden moet je zware gewichten tillen. Waarrom uit gaan van een principe waarmee je met lichtere gewichten werkt?
 
Overload methode?
geen idee wat je daarmee bedoelt.


Echter probeer ik wel elke training overload te hebben.
In andere woorden, elke training moet zwaarder zijn, meer gewicht/reps/ minder rust enz.
Dit lukt echter niet altijd
 
Het lijkt mij dat iedereen overload methode toepast alleen dan op verschillende manieren.

Kan je wat specifieker zijn?
 
Overload bedoel ik de oefening rustig uitvoeren en geloof mij ik voel de pomp er helemaal in en ik ga meestal ook steeds iets zwaarder
 
mannen zoals Ronnie en Jay overloaden een heleboel spuiten en pillen......
denk niet dat het alleen door hun manier van trainen komt....;)

elke oefening moet je rustig en beheerst uitvoeren imo.
de laatste set/rep misschien wat smokkelen , maar ik ga meestal voor strikt.

denk dat je met deze discussie hier verkeerd zit trouwens , dit is alleen voor Logs en train-dagboeken.
 
Overload bedoel ik de oefening rustig uitvoeren en geloof mij ik voel de pomp er helemaal in en ik ga meestal ook steeds iets zwaarder

Pomp is lekker/leuk, maar hoeft nog niet te zeggen dat je er beter door groeit.
 
Het is geen discussie maar een vraag en moest het ergens posten dus dat maakt niet uit ik krijg er reacties op en dat vind ik fijn.
 
Je moet een beetje de middenweg zoeken. Explosief, maar toch niet te snel zodat het gewicht ook nog de tijd krijgt de spier te belasten. Negatieve rep altijd wat langzamer doen. Het is ook een kwestie van wat je zelf leuker vindt.
 
Op welke manier train jij dan Harpep? Nogmaals ik wil geen discussie starten maar meer kennis opdoen over hoe mensen trainen. En met de 2 sec. regeling haal ik meestaal de maximale belasting uit een oefening en ben ik echt op na zo een training. Als jij nog betere manieren weet van trainen hoor ik dat graag :).
 
Back
Naar boven