Fitness Seller

Wie vindt jij het grootste brein op gebied van Kracht- en Massatraining? (1 bezoeker)

Wie is het grootste brein?

  • Mell C Siff

    Stemmen: 3 15,8%
  • Louie Simmons

    Stemmen: 5 26,3%
  • Tudor Bompa

    Stemmen: 7 36,8%
  • Arthur Jones

    Stemmen: 3 15,8%
  • Fred Hatfield

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal stemmers
    19

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
ik heb het dus over de personen in de poll hier die dingen hebben ontwikkeld, uitgevonden etc. gewoonweg wie jullie het grootste brein vinden in het gebied van training.
 
Ben het niet met al z'n theorien eens (dat ben ik trouwens met geen van allen) maar persoonlijk vind ik Mike Mentzer de grootste (be)denker op het gebied van training. En ik weet dat jij geen voorstander van hem ben maar vind hem zeker wel in het rijtje thuis horen, vandaar dat ik nu even gevote heb voor AJ, de man die MM aan het denken heeft gezet

Bompa staat bij mij 2e (iets totaal anders dus :) ), gevolgd door Hatfield Waarbij ik moet zeggen dat ik Hatfield niet zo veel van zich zelf vind hebben, maar gewoon goed is in het uitwerken en tegenspreken van anderen.


Ik zie trouwens dat je zelf geen voorkeur heb?
 
Laatst bewerkt:
Mel C Siff was een van de slimste personen in mijn ogen. met hem kon je uren en uren praten over biomechanica en andere dingen. Mel heeft ook een uitzonderlijk boek geschreven "Supertraining" die IMO een MUST is voor iedereen die bijna alles over training (en vooral op een wetenschappelijke manier) te weten wil komen.

Louie Simmons is de nieuwe God van het powerliften. hij is er in geslaagd om met zijn ideeën en die van de vroegere russische athleten, een systeem te ontwikkelen die volledig gepersonaliseerd kan worden volgens wat er voor jou werkt en wat je wil bereiken. dit systeem heeft geen grote uitblinkers in de sport gemaakt, maar heeft de lat wel een heel stuk hoger te zetten door veel meer mensen van een hoger kaliber te produceren. bijna alle grote powerlifters (op uitzondering van Ed Coan en een paar anderen) gebruiken en strengere of lossere vorm van WSB. Hij is tevens de uitvinder van de Reverse Hyper, een van de beste apparaten voor o.a. de onderrug.

Tudor Bompa heeft de grote lijnen uitgebracht ivm met periodizatie. dit is een trainingssysteem waarmee je zowat alle kanten uitkan. je kan ermee trainen voornamelijk voor massa, of voornamelijk voor kracht, of allebei. het is ook een systeem waarbij je veel minder snel een plateau bereikt.

Arthur jones is de 'uitvinder' van hit en van de Nautilus en Hammer apparatuur. hij heeft een grote verdienste, hij is erin geslaagd zijn id (en apparatuur) te verkopen! het werkt zelfs zo goed dat er NU nog mensen zijn die steevast geloven in zijn machines en ideeën (dit terwijl de meeste dingen achterhaald/wetenschappelijk weerlegd zijn). Hij heeft mensen wel doen nadenken over training en over het feit dat het ook anders kon.

Fred Hatfield is de uitvinder van de Safety Squat Bar, een stang waarmee je zeer veilig en effectief kan squatten. zowel voor bb als voor pl doeleinden. hij is ook een van de slimmere personen op gebied van massa en krachttraining. hij was trouwens de EERSTE persoon op méér dan 1000 pond te squatten. dit deed hij in 1987 toen hij 45 jaar oud was. hij deed dan 1014lbs (=450kg). hij heeft bb gedaan, gymnastiek, en is ook een strongman geweest. voor velen blijft hij de expert op gebied van krachttraining. zijn nickname is heel gepast, "Dr Squat"
 
ik heb nog niet gestemd, daarom :D

maar ik vind mm voor verschillende redenen niet in het rijtje thuishoren... diegene die de bal aan het rollen heeft gezet was AJ.

hij moest een commercieel succes maken, een ware culte. hij heeft zich daarom laten ondersteunen door een wetenschapper en een soort messias (Matt Brzycki).MM is slechts een van de personen die zijn ideeë, heeft uitgewerkt en geïnterpreteerd heeft (Heavy Duty anyone?)
 
ik zou mm niet de grootste noemen, maar wel diegene die het meeste stof heeft doen opwaaien. hij heeft het meeste van zich laten horen.




@ bodyman & Oli : je gezever hou je best in het C&C board, wij proberen hier een serieuzere discussie op gang te brengen ;)
 
ik vind zelf de keuze heel erg moeilijk. ik twijfel tussen Bompa, Simmons en Siff....

Bompa was een brilliante persoon
Simmons heeft iets fantastisch uit de grond gestamp zonder geschoold te zijn, terwijl bijna al zijn ideeën wetenschappelijk kloppen.
Mel siff uiteindelijk is de persoon met wie je over alles kon praten. hij wist bijna alles op gebied van training en paste dit ook toe. wat trainers verkeed inzagen, kon hij wetenschappelijk weerleggen en verbeteren. zonder het daarvoor af te kraken. zijn dood (onlangs nog) is een groot verlies voor de sportwereld.
 
Originally posted by Spike
ik heb nog niet gestemd, daarom :D

maar ik vind mm voor verschillende redenen niet in het rijtje thuishoren... diegene die de bal aan het rollen heeft gezet was AJ.


Daarvoor stelde ik ook "nu even gevote heb voor AJ, de man die MM aan het denken heeft gezet"

Als je deze argumenten gebruikt om MM uit te sluiten moet je Fred Hatfield ook uit het rijtje halen.
Voor zover ik weet borduurt hij ook alleen maar door op bestaande theorien. En wat die saftesquat aangaat. Volgens mij komt hij van Larry Scott vandaan en heeft FH alleen maar de verkoop/distributie georganiseerd ( en daardoor zijn naam eraan gegeven)
 
Ik ben content met mijn eigen theoriëen tot nu toe . Ik ben zondag 22 geworden en zou graag binnen de twee weken een totaal hebben van ongeveer 700 kg. Mijn beste totdusver is 675kg. Ik weeg momenteel 110 kg. Niet slecht vind ik zelf. Ik moet wel toegeven dat ik een trainer nodig zou hebben om nog hogerop te geraken denk ik.:lifter:

Ik ken niemand van die bovengenoemde heren. Ik lees ook niet veel naar anderen. ik tracht zoveel mogelijk naar mijn eigen lichaam te luisteren. Als ik train is het 9 op de 10 keer tot ik niet ver van mijn max zit. Trainingen met zo'n 60% van je max of zo om snelheid te kweken doe ik bijna nooit omdat ik dan telkens het gevoel dat ik niet heb getraind. Ik ga er altijd voor en als ik niet in vorm ben of stijf ben wacht ik gewoon een dag met trainen.

Volgens mij is het zelfs zinloos om zo'n fraeky programs te volgen die die gasten voorschrijven om dat bij 90% onder onsde voeding niet optimaal genoeg is om zulke schema's te kunnen volgen gedurende een lange perioden. Ik begin daar dus niet aan.
Soms gebruik ik wel eens een tip van hier of daar maar ik ga mij zeker nooit focussen op een persoon omdat elk persoon anders reageert op een bepaalde training. De ene persoon kan ook veel meer trainingen aan dan de andere.

Mijn regel is:
Zo zwaar mogelijk trainen met zo veel mogelijk afwisseling
 
Zo aan de reactie's te zien (of eerder het gebrek aan reactie) zijn er een groot aantal die deze personen niet kennen.

Jammer. Zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor krachtsporters
 
Originally posted by 3XL
Zo aan de reactie's te zien (of eerder het gebrek aan reactie) zijn er een groot aantal die deze personen niet kennen.

Jammer. Zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor krachtsporters

Tja, als je voetballer bent hoef je toch ook Leonidas(de sterke man van de braziliaanse wereldkampioenen van 1950), Raymond Braine (beste voetballer van Europa in de jaren 20 en Belg) en Eusebio toch ook niet te kennen....:o
Evenals de naar het schijnt Beste doelman allertijden (Ricardo Zamora in de jaren 20) :cool:
 
van bovenstaande mannen heb ik nog nooit iets gehoort
 
dat vind ik nou net erg spijtig :(
 
Originally posted by 3XL
Zo aan de reactie's te zien (of eerder het gebrek aan reactie) zijn er een groot aantal die deze personen niet kennen.

Jammer. Zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor krachtsporters

Het ligt er maar net aan hoeveel tijd je ervoor vrij wil maken om allerlei theorieen van andere mensen te bestuderen. Ik ga op een vrij dag liever bezig met techno (draaien, produceren, livesets zoeken enz) dan opzoek naar andersmans ideeen over krachtsport.

DIt wil niet zeggen dat ik bodybuilding niet belangrijk vind, maar voorlopig vind ik het voldoende dit forum goed door te lezen... Groeten
 
En dus advies aan te nemen van mensen die wel de tijd genomen hebben om dit soort zaken door te nemen?

Het zal er idd wel aan liggen hoe lang je bezig bent, hoeveel interresse je heb en of je wilt weten wat je eigenlijk aan het doen bent
 
enig idee waar ik dat boel van Mell C Siff kan kopen? kan et namelijk nergens vinden :/
 
Originally posted by 3XL
En dus advies aan te nemen van mensen die wel de tijd genomen hebben om dit soort zaken door te nemen?

Het zal er idd wel aan liggen hoe lang je bezig bent, hoeveel interresse je heb en of je wilt weten wat je eigenlijk aan het doen bent



je moet ook de tijd hebben om van ieder ander de technieken , theorieen en al te lezen.
 
Als je de tijd heb om hier elke dag een uurtje de boards af te gaan heb je ook de tijd om een boek te lezen.
 
Back
Naar boven