Fitness Seller

wie weet dit

Bezoekers in dit topic

Marcuss

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
421
Waardering
1
Toevallig zag ik op onderstaande website een weegschaal welke naast gewicht ook o.a. vetpercentage en lichaamsvocht gehalte kan meten. Mocht het werken dan lijkt het mij persoonlijk handig om deze gegevens te meten in een toekomstige kuur en mijn geplande DNP cycle. Aangezien het merk Tanita wel een kwaliteitsmerk is in weegapparatuur ben ik benieuwd of het daadwerkelijk nauwkeurig de verschillende functies kan weergeven.


Tanita BC532 Total Innerscan weegschaal by: Tanita - Trio medical
 
Toevallig zag ik op onderstaande website een weegschaal welke naast gewicht ook o.a. vetpercentage en lichaamsvocht gehalte kan meten. Mocht het werken dan lijkt het mij persoonlijk handig om deze gegevens te meten in een toekomstige kuur en mijn geplande DNP cycle. Aangezien het merk Tanita wel een kwaliteitsmerk is in weegapparatuur ben ik benieuwd of het daadwerkelijk nauwkeurig de verschillende functies kan weergeven.


Tanita BC532 Total Innerscan weegschaal by: Tanita - Trio medical

meeste van dit soort weegschalen zijn echt rommel. maar tanita is wel een goed merk en aangezien Trio Medical het verkoopt, zou je denken dat het goede shit is.

Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
 
Ja botmassa. Lijkt me op zich een interessante weegschaal als vet/vocht/botmassa ook daadwerkelijk nauwkeurig wordt weergegeven.
 
Ik denk dat zo een weegschaal moeilijk vetpercentage en vochtpercentage kan moeten. Volgens wat ik denk stuurt het elektronen (ofzoiets) door je lichaam, maar als je logisch nadenkt neemt het de kortste weg, dus alleen door je benen.
 
vraag me toch af hoe dat mogelijk is zonder een huidplooi er bij te nemen enz
 
Indd.
De enige vrij betrouwbare vetmeting is imo met een huidplooimeter.
 
Het is "mogelijk" om het te meten via elektronen, maar het is ten eerste niet nauwkeurig EN het kan je hele lichaam niet meten. Het zou nauwkeuriger kunnen zijn moest je handvaten hebben die je kunt vasthouden. Het beste is nog altijd huidplooimeter. Zo een weegschaal kopen is geld in het water.
 
Waar ik voorheen trainde heb je deze weegschaal ook. Bij mij gaf ie wel geloofwaardige waarden aan. Ik ben er dus wel over te spreken.

Maar die vet% meters die je met je handen moet vasthouden zijn zeer onbetrouwbaar. Tenminste, dat heb ik ervaren.
 
Ik heb thuis zo een weegschaal waar je vet% kan meten, echt onbetrouwbaar, 's ochtens is het 22% en 's avonds 16% en wisselt elke dag af, klopt toch niet volgens mij.
 
Waar ik voorheen trainde heb je deze weegschaal ook. Bij mij gaf ie wel geloofwaardige waarden aan. Ik ben er dus wel over te spreken.

Maar die vet% meters die je met je handen moet vasthouden zijn zeer onbetrouwbaar. Tenminste, dat heb ik ervaren.

Ok er is dus wel degelijk verschil tussen zo'n weegschaal en zo'n electronische handmeter. Heb je je vetpercentage ook weleens gemeten met een huidplooi meter?
 
Ik heb thuis zo een weegschaal waar je vet% kan meten, echt onbetrouwbaar, 's ochtens is het 22% en 's avonds 16% en wisselt elke dag af, klopt toch niet volgens mij.

Wat voor merk heb je?
 
Ok er is dus wel degelijk verschil tussen zo'n weegschaal en zo'n electronische handmeter. Heb je je vetpercentage ook weleens gemeten met een huidplooi meter?

Dit kan ik laten doen en ga ik voortaan ook doen waar ik nu train. Huidplooi meter is het meest nauwkeurige van allemaal. Echter moet je wel iemand hebben die er mee kan omgaan, denk ik.
 
tanita is wat betreft impedantie meters een zeer goede. maar ook erg duur dacht ik. wordt veel gebruikt door medici die een impedantie meter willen gebruiken, meestal vanwege het gemak en de tijdswinst. Tanita is gevalideerd op 95% nauwkeurigheid, huidplooien op 97% (wanneer uitgevoerd door gekwalificeerd persoon, steeds de zelfde, omstandigheden etc.) ene keer door jantje laten meten en dan weer door pietje is not done.
Mijn advies: laat gewoon voor en na, evt tijdens, huidplooien meten door iemand die dit regelmatig doet dan ben je verzekerd van gelijke omstandigheden voor en na en ben je stukken goedkoper (gratis) uit. en meest betrouwbaar. op die manier kun je ook precies vm en vvm uitrekenen. botmassa veranderd toch niet, dus ook niet interessant.
Wat je iig niet moet doen is % meten met zo'n elektronische meter via de handen. is officiel ook 95% betrouwbaar maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat deze regelmatig sterk afwijkt van de andere twee genoemde.
succes!
 
Helaas werken ze bij ons op de sportschool niet met huidplooi meters; alleen die electronische handmeters hebben ze. Als ik zo'n weegschaal zou aanschaffen weet ik zeker dat het wegen nauwkeurig gebeurt plus dat ik voor mezelf mijn progressie mbt verlaging van me vet% kan bijhouden.
 
Zie dat je ook je spiermassa kan meten.

Vergelijking van het gewicht, vetpercentage, lichaamsvocht en spiermassa met de vorige meting.

Orgaanvetwaarde
Botmassa
Ruststofwisseling
Stofwisselingsleeftijd
Spiermassa
Fysieke conditie
Atleetstand
Gezonde range voor kinderen
Transparante elektroden
 
Zie dat je ook je spiermassa kan meten.

Vergelijking van het gewicht, vetpercentage, lichaamsvocht en spiermassa met de vorige meting.

Orgaanvetwaarde (ken ik niet, wat ga je daar mee doen??)
Botmassa (wat ik al zei)
Ruststofwisseling (hoe kan zon ding dat nou meten, geloof ik bij voorbaat al niet, kunnen we de CPX wel afschaffen...)
Stofwisselingsleeftijd (?)
Spiermassa (okee)
Fysieke conditie (?)
Atleetstand (okee)
Gezonde range voor kinderen (wat ga je daar mee doen??)
Transparante elektroden (mooooi)

en wat kost ie?
heb ff gekeken, kost maar 120 eurotjes. hoef je het niet om te laten.
toch vraag ik me af wat dan de meerwaarde is van de "echte tanita" welke veel door medici gebruikt wordt en die kost meende ik ongeveer 1000 euro.
Op de site van Tanita staat idd dat de weegschalen alle tot op 0.1% nauwkeurig het vet% kunnen meten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een andere van Tanita gezien op die site voor 79,-
Die meet ook vet en vocht. Andere functie's zijn voor mij niet echt belangrijk.
 
Back
Naar boven