MuscleMeat

Wie wil me helpen met tips -> extreem overgewicht! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

edwin73

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
68
Waardering
0
Ik heb ergens anders ook al een oproep geschreven maar het lijkt me beter een nieuw bericht te plaatsen.
Moest even kijken hoe een en ander werkt op deze site.
Even kort over me zelf.
Zoals titel al zegt kamp ik met extreem overgewicht.
Alle bekende zaken zoals weinig beweging,ongezond eten,veel snack en bier enz enz zijn van toepassing.Ook reis ik redelijk vaak en tja die hotels he.
Verder at ik onregelmatig.
Ik ben fors gebouwd plus minus 186 lang maar echt grof gebouwd.
Ondanks dat kamp ik met een extreem overgewicht van minstens 30 kg.
Allerlei dieten gevolgd,pillen poeders,shakes,noem het maar op.
Niks lukte voor de langere termijn,vervolgens suikerziekte geconstateerd.
Nu heb ik sinds 5 weken mijn roer compleet omgegooid omdat ik het spuug en spuugzat was.
Mijn kantoor op mijn bedrijf is een complete sportzaal geworden.
Ik heb aangeschaft een hometrainer,loopband en crosstrainer.
Ik weet hardlopers zijn doodlopers maar k ben zeer gemotiveerd.
Mijn plan was niet naar de sportschool te gaa geen zin in om voor lul te staan daar.
Maar door constante beweging en een aangepast eetpatroon deze negatieve spiraal om te buigen.
Ik train 6 keer per week aan t einde van de dag zo n 55 a 60 minuten.
Ik zorg ervoor dat mijn hartslag continu tussen de 146 en 158 ligt.
Mijn voedsel inname is ongeveer 1400 kc per dag.
Ik drink zeer veel water en let op vitamines,fruit,groentes enz.
Jullie mogen gerust weten dat het zweet uit heel mijn lijf druipt en ik elke dag zeiknat ben,,,,wist niet dat dat mogelijk was zoveel zweten.
Na het trainen douchen en plus minus drie kwartier later even een schaaltje magere optimel vruchtenyoghurt met een mandarijn.
Ook eet ik meer dan drie maal per dag,,,dus hongergevoel is nauwelijks aanwezig.waarbij ik moet vermelden dat mijn ontbijt pittig is..vroeger niets nu 2 boterhammen en fruit.
Een mooi rendement is dat de suikergehaltes middels meting sterk afgenomen zijn nu al!!
Eerste week elke dag op de weegschaal maar ook dat doe ik niet meer dan 1 keer per week nu.
Wel heb ik al mijn maten opgenomen omtrek buik,bovenbenen en nek.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe dik tevreden ben met de resultaten.
Wat ik wil is werken tot mijn doelstelling gehaald is en daarna aantal malen sporten terugbrengen naar 3 keer per week.
Dan vasthouden.
Qua voedsel eet ik eigenlijk niks anders dan bruin brood,mager beleg,en soms een beetje groenten met een klein stukje vlees.
Door fruit en vitamine pillen zorg ik dat de gezonde balans er is.
Mijn vraag is wie kan mij helpen met echt goede tips.
Ook tips op gebied van eiwitten(wat naar ik begreep afbraak spieren kan verminderen) koolhydraten (goed of niet goed en welk voedsel) vetverbranders,supplementen indien nodig.
Ook een trainingsprogramma met deze drie machines zou zeer welkom wezen.
Iemand die er veel verstand van heeft en het ziet zitten om me een beetje te begeleiden....wil er gerust voor betalen.
Bovengenoemde zaken heb ik gewoon geen verstand van ,k heb al te veel troep gekocht aangaande pillen enz enz.
De hometrainer vind ik veruit het leukste.De loopband geeft me snel pijn in mijn benen en voeten.
Nogmaals wie heeft er tips.
Alvast bedankt voor een reactie met vriendelijke groeten.
 
zo te zien heb je ons niet eens nodig, zoek zelf een beginnerschema hier op om te trainen, :thumb: (search)


good luck :wave:
 
zo te zien heb je ons niet eens nodig, zoek zelf een beginnerschema hier op om te trainen, :thumb: (search)


good luck :wave:

waar vind ik dat?
bedankt voor je wel wat summiere reactie.
 
ik denk inderdaad dat je goed weet wat je aan het doen bent.

als je niet aan krachttraining doet hoef je niet veel eiwit te eten.
60-80 gram eiwit per dag is dan genoeg.

opletten dat je niet te weinig eet, dat kan averechts werken.

wat je verder nodig hebt is heel veel doorzettingsvermogen en geduld.
afvallen gaat niet in een constante rechte lijn.
als het een tijdje minder gaat niet in paniek raken en van koers veranderen.

succes!
 
Laatst bewerkt:
ik denk inderdaad dat je goed weet wat je aan het doen bent.

als je niet aan krachttraining doet hoef je niet veel eiwit te eten.
60-80 gram eiwit per dag is dan genoeg.

opletten dat je niet te weinig eet, dat kan averechts werken.

wat je verder nodig hebt is heel veel doorzettingsvermogen en geduld.
afvallen gaat niet in een constante rechte lijn.
als het een tijdje minder gaat niet in paniek raken en van koers veranderen.

succes!

ook bedankt.
60 tot 80 gram eiwit per dag.
Welk voedsel kan ik daarvoor het beste eten denk je?
waar vind ik trainingsschema s op deze site?
okee ik vraag best veel maar als je niets vraagt weet je ook niets.
gr
 
Op zich ziet het er wel goed uit, maar 1400 kcal per dag vind ik te laag.
Het werkt wel een tijdje maar na verloop van tijd gaat je lichaam in overlevingsmodus en probeert er alles aan te doen om energie (dus vet) te sparen.

Het lijkt mij verstandiger om 500 kcal onder je onderhoud te zitten.
(Onderhoud is het nivo waarbij je noch afvalt noch aankomt)
Ik zit bv op 3000 kcal per dag onderhoud, dus zou 2500 kcal moeten innemen om rustig aan af te vallen.

Onderhoud bereken je hier:
Eigen Kracht - Website over fitness, afvallen en doping

Ik wens je veel succes verder!
 
Zo! En nu volhouden!

Al gezegd, maar 1400 kcal per dag is erg weinig . Je verbrandt al meer calorieën dan voorheen door de beweging die je nu hebt. Wat overigens geen vrijbrief is om dan maar lekker te bunkeren.

Probeer je koolhydraten uit schone bronnen te halen. Volkoren brood, rijst, pasta, havermout, brinta. Eiwitten uit vis, kip, mager vlees. Vetten uit noten, vette vis. Probeer suikers te vermijden.

Als je zodadelijk lekker in de materie zit van het afvallen, zoek dan wat meer info over carbcyclen.
 
Klinkt al heel goed. met name als je cardio leuk vind lijkt niets je in de weg te staan. Ik heb ook overgewicht en heb me gericht op krachttraining omdat je dan gewoon (maar verstandig) kan blijven eten en het je minder tijd kost.
Hoe meer spiermassa hoe hoger je verbranding is ook tijdens rust.
Mensen met een groot overgewicht hebben soms een lage testosteron productie. Ik neem degelijks een zink picolinaat tablet "savonds om de testosteron productie niet in de weg te staan. het verhoogt de productie niert echt maar te weinig zink kan de productie wel remmen.
Succes
 
bedankt

Alvast bedankt voor alle reacties.

Vraag.

Is het slecht voor je verbranding om na 30 minuten hometrainer met hartslag 155 even 5 minuten te rusten en daarna nog 20 minuten doorgaan?

Ook lees ik over fatburners,,,helpen die of vallen die in de categorie pulp.
Zo ja welk merk?

gr
 
als je ooit vetverbranders zou willen gebruiken, dan zou ik deze enkel voor echt de laatste kilootjes te gebruiken, om super droog te worden. dan kunnen deze misschien wel helpen maar met het gewicht dat je nu hebt zullen deze niet veel doen omdat je zowiezo al wel redelijk snel zal afvallen met extreem overgewicht. zoals reeds gezegd 1400kcal per dag is echt te weinig. hierdoor zal je lichaam katabool worden en ja het klinkt raar maar dan zal je lichaam alleen maar meer vet aanmaken!

Dus: rustig verder doen zoals je nu bezig bent, cardio vaak afwisselen anders word het wat saai. en het belangrijkste--> verhoog je kcal inname per dag. toch tot zeker 2000kcal anders kost het je zweet en tranen voor enkel meer vet:eek:
veel geluk verder
 
je moet ook zeker niet te weinig eten, dit kan averechts werken zoals eerder gezegd in dit topic, veel succes iig ;)
 
Alvast bedankt voor alle reacties.

Vraag.

Is het slecht voor je verbranding om na 30 minuten hometrainer met hartslag 155 even 5 minuten te rusten en daarna nog 20 minuten doorgaan?

Je kunt beter 5 minuten rustig doorpeddelen dan te stoppen en vervolgens er weer vol er tegenaan i.v.m kans op blessures.
 
Als je 30kg wil afvallen moet je om te beginnen op je voeding letten. Ten tweede moet je duurtraining (bv fietsen) doen op lage hartslag. Hartslag 146-158 is veel te hoog. Je moet zeker beneden 140 zitten. Mijn max hartslag is 205-210 en ik train op vetverbranding onder de 140. Met de fiets betekent dit uren trainen per week. Met 30kg overgewicht raad ik je toch aan om je te laten begeleiden. Ik ken iemand die meer dan 30 kg is kwijtgeraakt met fietsen alleen. Wel een beetje fanatiek, maar hij deed het. Ikzelf heb vorig jaar op zes maanden mijn vetpercentage van 20 naar 12% gekregen op 6maanden tijd door alleen te fietsen. Omdat ik dit echter elke winter terug bijkom door een gebrek aan karakter ben ik sinds vorige maand begonen met krachttraining.
30kg afvallen zal veel tijd en karakter kosten.
 
Als je 30kg wil afvallen moet je om te beginnen op je voeding letten. Ten tweede moet je duurtraining (bv fietsen) doen op lage hartslag. Hartslag 146-158 is veel te hoog. Je moet zeker beneden 140 zitten. Mijn max hartslag is 205-210 en ik train op vetverbranding onder de 140. Met de fiets betekent dit uren trainen per week. Met 30kg overgewicht raad ik je toch aan om je te laten begeleiden. Ik ken iemand die meer dan 30 kg is kwijtgeraakt met fietsen alleen. Wel een beetje fanatiek, maar hij deed het. Ikzelf heb vorig jaar op zes maanden mijn vetpercentage van 20 naar 12% gekregen op 6maanden tijd door alleen te fietsen. Omdat ik dit echter elke winter terug bijkom door een gebrek aan karakter ben ik sinds vorige maand begonen met krachttraining.
30kg afvallen zal veel tijd en karakter kosten.

bedankt.

Maar hoevaak trainde die persoon in de week en hoelang?
en jij zelf hoevaak trainde jij per week en hoelang per keer.
Ik dus 6 keer een dikke drie kwartier lijkt me wel genoeg toch?
gr
 
dude respect voor wat je doet..

maar hier:
Qua voedsel eet ik eigenlijk niks anders dan bruin brood,mager beleg,en soms een beetje groenten met een klein stukje vlees.
Door fruit en vitamine pillen zorg ik dat de gezonde balans er is.
moet je echt wat aan veranderen...

beetje groente moet veel groente worden! gezonde balans bereik je niet met vitaminepillen alleen, die moeten een aanvulling zijn op, en in groente zitten zoveel goede stoffen die je lichaam nu helemaal hard kan gebruiken

en krachttraining is zeker wel aan te raden...

waarom wel een hometrainer en niet een bankje met wat gewichten en een barbell in je kantoor zetten?

en het mooie van krachttraining is, je spieren groeien, die hebben meer energie nodig, onder onderhoud eten, en je valt ook af en on the long run heb je er veel meer aan
 
Ik weet hardlopers zijn doodlopers maar k ben zeer gemotiveerd.

Mijn voedsel inname is ongeveer 1400 kc per dag.
.

Hardlopers =doodlopers toch niet iets dat je zelf hebt kunnen waarnemen zeker waarschijnlijk heb je dat gehoord van een paar gefrustreerde dikzakken.

Wel je neemt maar 1400 kc per dag, voor je lengte is dat veel te weining en ik vermoed dat je te vel bezig bent met een crashdieet waardoor je op termijn je zin in sporten gaat verliezen en op den duur terug meer (en vettig) begint te eten waardoor je zal terug hervallen in jouw oude gewicht.
 
Je kunt beter 5 minuten rustig doorpeddelen dan te stoppen en vervolgens er weer vol er tegenaan i.v.m kans op blessures.

toch nog een vraagje.

Ik lees regelmatig dat de vetverbranding pas begint na zo n 20 minuten.
okee ik doe het 45 minuten dus geen punt .

maar als ik na 30 min even een paar min rust neem gaat de vetverbranding dan nog wel door of beginnen we weer opnieuw met die gehele sessie van eerst 20 min.
 
Beter neem je stackers met ephedra erbij als je er aan kunt komen,Dat wil nog welles helpen,veel succes met het afvallen;)
 
Beter neem je stackers met ephedra erbij als je er aan kunt komen,Dat wil nog welles helpen,veel succes met het afvallen;)

wat zijn dat nu weer?
waar is het goed voor?
bedankt
 
Back
Naar boven