Fitness Seller

Wie wint de Giro dit jaar? (1 bezoeker)

Wie wint de Giro dt jaar?

  • Danilo Di Luca

    Stemmen: 1 9,1%
  • Denis Mensjov

    Stemmen: 7 63,6%
  • Michael Rogers

    Stemmen: 0 0,0%
  • Levi Leipheimer

    Stemmen: 0 0,0%
  • Franco Pellizotti

    Stemmen: 0 0,0%
  • Carlos Sastre

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ivan Basso

    Stemmen: 1 9,1%
  • Iemand anders namelijk:

    Stemmen: 2 18,2%

  • Totaal stemmers
    11

Bezoekers in dit topic

Big-J

Eindbaas
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
1.571
Waardering
73
Lengte
2m03
Massa
123kg
Denis Menjov moet zijn Denis Mentsjov
 
Laatst bewerkt:
Menchov maakt een goede kans, tijdritten zijn in zijn voordeel. Leipheimer vind ik geen attente indruk maken. Basso wordt misschien wat minder in de laatste week en zijn tijdritten zijn ook gissen.

Di Luca komt het sterkste over maar zal in de tijdritten toch tijd verliezen, de vraag is of hij dat nog ergens kan goedmaken.

Rogers en Pellizoti zie ik nog wel ergens breken.

Sastre blijft de gevaarlijkste outsider maar ook in het nadeel vanwege de komende tijdritten.

Ik zou dus zeggen, Menchov.
 
Menchov maakt een goede kans, tijdritten zijn in zijn voordeel. Leipheimer vind ik geen attente indruk maken. Basso wordt misschien wat minder in de laatste week en zijn tijdritten zijn ook gissen.

Di Luca komt het sterkste over maar zal in de tijdritten toch tijd verliezen, de vraag is of hij dat nog ergens kan goedmaken.

Rogers en Pellizoti zie ik nog wel ergens breken.

Sastre blijft de gevaarlijkste outsider maar ook in het nadeel vanwege de komende tijdritten.

Ik zou dus zeggen, Menchov.

Ik sluit me volledig bij je aan EricR. Menchov maakt een hele sterke indruk en was gisteren na Di Luca de sterkste. Di Luca zal inderdaad tijd gaan verliezen donderdag maar hij zal wel blijven vechten tot hij er bij neer valt. Het probleem is is dat de Rabobank maar een zwakke ploeg heeft deze Giro, Laurens te Dam is de enige die Menchov nog een beetje kan helpen in tegenstelling tot bijvoorbeeld team Columbia of Astana die een aantal goede renners hebben.

We zullen zien hoe het donderdag afloopt.
 
Rabo heeft misschien geen ploeg die kan controleren in de bergritten maar mocht Menchov het roze pakken dan denk ik dat Rabo wel een ploeg heeft die op het vlakke Menchov kan beschermen. Ook al heeft Menchov deze Giro wel tijd verloren omdat hij net op de verkeerde plek reed bij een valpartij.

Rit 16 en 17 zullen cruciaal zijn, denk dat beslissing op Blockhaus valt.

Rit 19 op de Vesuvius zou nog wel voor vuurwerk kunnen zorgen maar normaal gesproken is de rit naar Blockhaus de rit waar de grootste klappen kunnen worden uitgedeeld. Als Sastre in de tijdrit niet al teveel tijd verliest blijft hij een gevaarlijke klant. Sastre is een rijder die in de laatste week meestal nog wat over heeft en van alle rijders die in deze Giro rijden in principe de beste klimmer.

Zelfmoordactie van Pellizotti lijkt me ook nog wel kansrijk, blijft een renner die op steile klimmetjes goed uit de voeten kan. Pellizotti die dient als springplank voor de andere klassementsrenners in de rit naar Blockhaus zou voor Menchov misschien een gevaar kunnen zijn. Menchov moet het niet hebben van ritten met grote tempowisselingen.

Blockhaus is overigens niet extreem steil. Jammer dat er geen Mortirolo of Zoncolan in het parcours is opgenomen. Dat zou voor Basso de kansen groter maken.
 
Denis Mensjov is de grote favoriet dit jaar
 
De laatste rit in de Giro is ook weer een tijdrit, slechts 15 km. Deze rit zal niet echt verandering brengen in het klassement mits er geen renners zijn die slechts enkele seconden van elkaar afstaan in het klassement.
 
15 Km is inderdaad te kort, ook al kan je dan wel volledig los gaan als echte tijdrijder. Een minuut pakken op de mindere goden is goed mogelijk.

Menchov en Leipheimer zijn degenen die in zo'n korte tijdrit echt kunnen knallen. Armstrong is dan kansloos voor de eindoverwinning maar die zal die laatste tijdrit wel gebruiken als test voor de Tour de France. Armstrong gaat overigens steeds beter rijden, toch opvallend voor iemand die net weer op de fiets zit.
 
De Dauphine Liberé binnenkort =)
OT: Mentsjov heeft gewonnen
 
Diegene met de meest geavanceerde niet-traceerbare doping icm goede training en rust.
 
Back
Naar boven