1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

Opt-in   Meer info

Ontzet Notitie

Wielrennen funest voor spiermassa?

Discussie in 'Fitness Algemeen' gestart door Lampenkap85, 24 mrt 2018.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Lampenkap85

Lampenkap85 Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Beste leden,

Ik vroeg me het volgende af.
    Verlies je spiermassa met wielrennen?

Ik doe nu zo een 3 jaar fanatiek aan krachttraining. Tevens ook gezonde voeding etc... En dat heeft zijn vruchten afgeworpen.

Heb een toename van spiermassa gekregen waar ik uiteraard wel trots op ben (al ben ik zeker nog geen bodybuilder hahahaha)

Maar nu heeft het wielren virus mij wel geraakt en wil ik dit zo een 2 a 3x per week gaan doen.

Let op ik hoef geen pro te worden, maar puur gewoon fun en tot op zekere hoogte ook wel fanatiek/vereniging etc..

Nu vroeg ik mij af of 3x per week 2 a 3 uur fietsen kwaad kan voor mijn spiermassa?

Sorry als deze vraag al eens gesteld is. Kon hier zelf niet zo gauw een passend antwoord op vinden, dus hoop dat jullie met meer ervaring wat meer hierover weten.

alvast super bedankt en een goed weekend!

2. Pren

Pren Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.209
    Geslacht:
    Man
    Als je genoeg eet, hoeft dat niet het geval te zijn. Het zal waarschijnlijk wel verdere gains in de weg zitten, omdat het qua herstel lastig wordt.

Houd er ook rekening mee dat je gewicht doorgaans niet in je voordeel werkt qua vriendschappelijke wedstrijdjes :P

3. neet61

neet61 Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    8.921
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    76kg
    Vetpercentage:
    16%
    Wel eens een plaatje van Robert Forstemann gezien? :D Sprinters kunnen heel buff zijn hoor.
    Maar idd voor lange etappes werkt extra massa niet in je voordeel.

Als je bodybuilding en fietsen allebei heel leuk vindt, moet je het gewoon doen. Je lichaam gaat wel proberen een compromis te vinden. Zonder lange ritten te fietsen zou je ongetwijfeld beter spiermassa aanzetten, maar het gaat ook niet funest zijn is mijn mening.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
  4. the_ur

the_ur Contest Winner '03 Elite Member

Leuk Bevonden:
    29
    Geslacht:
    Man
    Ik fiets een aantal jaar en sinds mei vorig jaar bij een club en maak ik vrij veel km’s (10.000+ op jaarbasis). In het begin trainde ik nog een keer of 3 in de week op de sportschool maar wel minder zwaar en intensief. Inmiddels is het vrijwel niet meer te combineren. Gewicht vorig jaar mei was 92kg en nu zit ik op 80kg. Vetpercentage zal niet extreem veel lager zijn.

De vier jaar hiervoor fietste ik iets van 2000 km per jaar en had krachttraining nog de prioriteit. Het is dan wel gewoon mogelijk een flinke hoeveelheid spiermassa vast te houden.

5. Lampenkap85

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Bedankt voor de reacties!

@neet61
    Jezus wat een beer:D
    Dat is wel heel extreem ja.

@the_ur

Het word dus als ik het goed begrijp op een gegeven moment wel een keuze maken,waar je nu echt fanatiek mee door wilt gaan.

Beide lijkt me ook inderdaad wel lastig combineren na mate je het vaker wilt doen.
    Toch wel een klein dilemma:p

6. Derksen

Derksen -NOT DUN- Elite Member

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ik ga het ook doen. Leef gewoon. Die paar spiertjes merkt niemand op. De energiebalans in de gaten houden, na verloop van tijd wordt dit efficiënter. Ik ga het wel proberen te implenteren ter aanvulling op kt. Ik wandel al vrij regelmatig (>50km per week) en dat was in het begin ook wennen, na een tijdje is het lichaam daarop ingesteld. Succes.

7. Steks

Steks Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.246
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Fanatiek wielrennen (in clubverband) is lastig te combineren met KT als je wat massa en kracht betreft ook serieuze ambities hebt. Een van de twee voor just for fun en de ander fanatiek kan wel prima.

Pren, Lampenkap85 en Derksen vinden dit leuk.
  8. Lampenkap85

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    @Steks

Denk dat ik inderdaad zoiets moet gaan aanhouden Bedankt.

9. the_ur

the_ur Contest Winner '03 Elite Member

Leuk Bevonden:
    29
    Geslacht:
    Man
    Je kan het een keuze noemen. Ik denk dat het meer accepteren is, dat je spiermassa inlevert. Als je daar niet mee overweg kan moet je niet je km’s opschroeven. Het is bij een 250+ km per week waarvan een rit echt op tempo nog lastig op te brengen vol aan de gewichten te gaan hangen.
    Belangrijkste lijkt me dat je er lol in hebt. Succes.

Lampenkap85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie