XXL Nutrition

Wielrennen & test

Bezoekers in dit topic

Nee, wij willen buffer worden, hij wilt alleen maar sneller kunnen fietsen.

Ook niet waar, als je goed leest heb ik een bepaalde tegenslag gehad waardoor ik een trainingsachterstand heb, maar wel voor een bepaalde geplande (meerdaagse) activiteit aan het trainen ben. Vind het vreemd dat er zo geoordeeld moet worden, ik stel inhoudelijk specifieke vragen.
 
Laatst bewerkt:
AAS gebruiken zonder wedstrijd- of meet


Ik weet niet waar jij het over hebt maar profwielrenners kunnen niet eens een neusspray gebruiken als ze verkouden zijn, laat staan exogene testosteron toedienen waarvan metabolieten maandenlang zichtbaar blijven in je bloed.

Profs gebruiken tegenwoordig hooguit microdoseringen epo en hele kleine hoeveelheden bloedtransfusies, zodat je binnen de lijntjes van je biologische bloedpaspoort kan blijven en geen gekke afwijkingen krijgt. En wellicht is er wel een nieuw middel in het circuit waar wij nog niet eens van af weten... Maar dat is natuurlijk gissen.

Voor de rest stel ik voor dat je in de toekomst iets minder onzin uitkraamt zonder enige kennis van zaken te hebben.
Ik heb alleszins één van de bekende dopingcontolelabs horen uitleggen dat wielrenners testosteron zonder esters gebruiken die zeer moeilijk op te sporen zijn omdat ze na de koers niet meer of bijna niet meer opspoorbaar zouden zijn en uit het lichaam verdwenen zouden zijn. Ik vermoed dat hij het had over testosterongel en misschien testosteron suspensie. Dat was ongeveer 2 jaar geleden.
 
Ik heb alleszins één van de bekende dopingcontolelabs horen uitleggen dat wielrenners testosteron zonder esters gebruiken die zeer moeilijk op te sporen zijn omdat ze na de koers niet meer of bijna niet meer opspoorbaar zouden zijn en uit het lichaam verdwenen zouden zijn. Ik vermoed dat hij het had over testosterongel en misschien testosteron suspensie. Dat was ongeveer 2 jaar geleden.

Dat zou inderdaad misschien wel kunnen, aangezien renners vóór de start van een wedstrijd nooit zomaar even gecontroleerd worden en het 6 uur later -na de wedstrijd dus- al zo goed als uit je bloed is. Heb je toch een paar uurtjes een lekkere boost, lijkt me.
 
Back
Naar boven