Fitness Seller

Sticky Wielrentopic

Bezoekers in dit topic

Ik heb die valpartij in de Ronde van het Baskenland van gisteren meerdere malen teruggekeken en het lijkt er op dat een paar renners 'spontaan' wegglijden in die bocht naar links in de afdaling. Olie op de weg of iets dergelijks?
 
Een bekende renner zei mij, je valt alleen als je niet goed in je vel zit. (ongelukken uitgesloten)
 
Dat zegt Spambod hierboven toch al.

Iedereen wil vooraan zitten en Iedereen is meer gelijk dan in de tijd van Armstrong.
Niet voor niets gaan de toppers steeds vroeger in de aanval, maak het eerder en dus langer zwaarder.
Ik ben helemaal klaar voor Paris-Roubaix. Vanmiddag ff uurtje touren, morgen aan m'n light skin werken en zondag vroeg KT en tv kijken.
Light skin?
 
Ik heb die valpartij in de Ronde van het Baskenland van gisteren meerdere malen teruggekeken en het lijkt er op dat een paar renners 'spontaan' wegglijden in die bocht naar links in de afdaling. Olie op de weg of iets dergelijks?
Sommige asfaltwegen waar de steentjes helemaal vlak afgesleten zijn (geen macro-ruwheid), hebben een wrijvingscoëfficiënt van ongeveer 0... Op Kreta heb je dat zelfs veel. Met een tweewieler kan je daar opeens onderuitgaan.
 
Laatst bewerkt:
Sommige asfaltwegen waar de steentjes helemaal vlak geslote zijn, hebben een wrijvingscoëfficiënt van ongeveer 0... Op Kreta heb je dat zelfs veel. Met een tweewieler kan je daar opeens onderuitgaan.
Als je veel wielrent of motor rijdt, krijg je daar een zesde zintuig voor. Het meest linke is van dat zwarte, gladgestreken asfalt. Ruw asfalt heeft altijd meer grip.
 
Was het geen zand of grind, voor de daarop volgende afdaling was daar voor gewaarschuwd, die hebben ze gisteren geneutraliseerd gereden of eruit gehaald.
 

Het blijft echt een vreemde sport met domme beslissingen. Volgens de regels van het baanwielrennen mogen ze daar helemaal niet met dat soort fietsen fietsen.
 

Het blijft echt een vreemde sport met domme beslissingen. Volgens de regels van het baanwielrennen mogen ze daar helemaal niet met dat soort fietsen fietsen.
Maar dit was een wegwedstrijd. Tegenwoordig kun je ook bestraft worden als je via de stoep of het fietspad naar voren wilt rijden (wat levensgevaarlijk is met publiek langs de kant).

En ja, de jury is inconsequent bij het toepassen van de regels en ziet niet alles, maar dat is weer een andere discussie.
 
Maar dit was een wegwedstrijd.
Dus mag je het parkoers over de gehele breedte gebruiken

Tegenwoordig kun je ook bestraft worden als je via de stoep of het fietspad naar voren wilt rijden (wat levensgevaarlijk is met publiek langs de kant).
Als je de hele koers terug kijkt kunnen ze tientallen renners bestraffen. Volgens mij reed MvdP aan het begin ook een redelijk stuk naast het parkoers.
 
Dus mag je het parkoers over de gehele breedte gebruiken
Ik ken de precieze reglementen niet wat wel en niet tot het parcours behoort op die baan. Het binnenterrein staat daar ook vol met verzorgers, pers, etc dus er zal toch ergens een grens moeten worden getrokken.

Als je de hele koers terug kijkt kunnen ze tientallen renners bestraffen. Volgens mij reed MvdP aan het begin ook een redelijk stuk naast het parkoers.
Dat zeg ik dus. De jury is inconsequent en ziet niet alles.
 
Het binnenterrein staat daar ook vol met verzorgers, pers, etc dus er zal toch ergens een grens moeten worden getrokken.
Bij een wegwedstrijd staan er toch altijd hekken een paar km voor finishlijn. :D
 
Bij een wegwedstrijd staan er toch altijd hekken een paar km voor finishlijn. :D
Om het publiek op afstand houden. Op het binnenterrein stond geen publiek. Bovendien te gevaarlijk op een wielerbaan, denk ik.
 
Een paar jaar geleden lag het binnenterrein een flink stuk lager dan de baan, dat was een stuk duidelijker.
 
Back
Naar boven