AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Bezoekers in dit topic

Yes deze weet ik! Ben zelfs op de hoogte van de "regels"!
Heb je al een tasje? Ik heb zelf deze en tot mijn verbazing is het nog steeds in de aanbieding voor 3.95
https://cyclewear.eu/uitverkoop/fietstassen/abus-zadeltasje-urbanite-st-3085-kf-red-grey.html
Komt gewoon met mooi klikmechanisme voor onder je zadel.
Kijk verder ook eens uit bij de uitverkoopsectie voor goedkope kleding enzo. En nee ik word niet gesponsord.

En naar de gym gaan is officieel goedgekeurd :p
 
Heb je al een tasje? Ik heb zelf deze en tot mijn verbazing is het nog steeds in de aanbieding voor 3.95
https://cyclewear.eu/uitverkoop/fietstassen/abus-zadeltasje-urbanite-st-3085-kf-red-grey.html
Komt gewoon met mooi klikmechanisme voor onder je zadel.
Kijk verder ook eens uit bij de uitverkoopsectie voor goedkope kleding enzo. En nee ik word niet gesponsord.

En naar de gym gaan is officieel goedgekeurd :p

Heb je een foto van hoe deze tas onder het zadel hangt?

Was van plan dr Lyzene caddy te bestellen vanavond, een kleine zadeltas. Genoeg ruimte voor 1 binnenband, pompje en co2 flesje!
 
zo
 

Bijlagen

  • 20200519_180720.jpg
    20200519_180720.jpg
    149,5 KB · Weergaven: 67
  • Like
Waarderingen: Onit
Dat is nogal een groot zadeltasje. Ik had een hele kleine van BBB en die zat heel onopvallend onder het zadel. Behalve een binnenbandje en 2 bandwippers hoeft er ook niks in te zitten dus ik snap niet waarom die zo groot moet zijn. Een fietspompje kan je trouwensbeter monteren aan je frame onder je bidondrager. Daar zijn speciale houdertjes voor
 
Lijkt groot door de foto misschien maar goed gewoon doen wat je mooi vindt.
Nog een pro-tip: maak na elke keer rijden je fiets even schoon, en spuit er wat beschermende spray op. 10 minuten werk. Het rijdt leuker op een fiets die elke keer mooi glanst en je hoeft dan niet maanden aan modder en aanslag te gaan verwijderen.
 
Lijkt groot door de foto misschien maar goed gewoon doen wat je mooi vindt.
Nog een pro-tip: maak na elke keer rijden je fiets even schoon, en spuit er wat beschermende spray op. 10 minuten werk. Het rijdt leuker op een fiets die elke keer mooi glanst en je hoeft dan niet maanden aan modder en aanslag te gaan verwijderen.

De fiets staat nu bij de FM. Wordt uit elkaar gehaald en opnieuw gesmeerd. Tevens een coating aangebracht, welke geen vuil aantrekt.

Zal meteen een schoonmaak kit bestellen bij m'n zadeltas. Ketting ook steeds schoonmaken + opnieuw oliën?
 
Elke keer oliën is niet nodig, maar even een doekje erover om alle dikke smeer en aangekoekte zooi verwijderen is zo gedaan. Welk smeermiddel ga je gebruiken?
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Elke keer oliën is niet nodig, maar even een doekje erover om alle dikke smeer en aangekoekte zooi verwijderen is zo gedaan. Welk smeermiddel ga je gebruiken?

Moet alles nog bestellen. Ik heb nog geen idee, ben nog aan het rondneuzen.
 
Ik zou niet per se na elke rit aan me ketting zitten. Eens in de zoveel ritten (ook afhankelijk van weer, afstanden etc) zou ik wel met zo’n speciale kettingreiniger-tool + afwas borsteltje me aandrijving ontvetten met een biologisch afbreekbare ontvetter van Cyclon ofzo (nooit met zo’n industriële ontvetter aan je fiets zitten!!!), vervolgens afspoelen, droogmaken en slechts een paar druppeltjes kettingolie erop doen. 9 vd 10 mensen smeren hun ketting veels te veel en dit zorgt alleen maar voor onnodige slijtage van je ketting/cassette/kettingbladen.
 
Ik zie het al, allemaal mooi weer fietsers hier. :p
 
Ik zie het al, allemaal mooi weer fietsers hier. :p

Toen ik wekelijks wedstrijden reed en 20+ uur per week trainde moest ik elke maand een nieuwe ketting + cassette lol. Dat waren nog eens kosten.
 
Je wordt echt gestoord van al die bejaarden die naast elkaar blijven fietsen.
 
  • Haha
Waarderingen: Onit
Je wordt echt gestoord van al die bejaarden die naast elkaar blijven fietsen.

Vandaag is de dag, dat je juist niet moet gaan fietsen.
Bij elke elektrische fiets een spiegel en een gehoorapparaat :thumb:
 
Vandaag is de dag, dat je juist niet moet gaan fietsen.
Bij elke elektrische fiets een spiegel en een gehoorapparaat :thumb:
Flink hoesten en ze wijken uiteen als het water voor Mozes.
 
Twee uurtjes gefietst.

Redelijk koud gekregen, gevoelloze handen en voeten. Bovendien ben ik van mening dat wielrenners een klein geslachtsdeel hebben, want ook deze voel ik aardig nu.

Wel heerlijk uitgewaaid!

Heb tevens een klein zadeltasje aangeschaft.

A9CEABED-4406-4613-94CE-64943B2C80AE.jpeg
 
Iemand wat meer info over Terpstra? Wat er precies gebeurd is?
 
Back
Naar boven