AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vorig jaar amper de fiets kunnen gebruiken na aanschaf, wegens problemen met mijn knieën. Nu gaat het beter en het mooie weer is uitnodigend om de fiets uit te laten.

Het is nog wat fris dus ik dacht eraan om mij hierop te kleden met:

Been- en armstukken
Lange handschoenen
Windjack

Zelf dacht ik aan de Decathlon, aangezien die prijs gunstig is. Iemand ervaringen met dit merk, of zijn er andere aanraders?

Kijk op sites zoals Mantel of futurumshop naar items die in de aanbieding zijn. Zal geheid wat moois tussen staan
 
MvdP uit de uae tour. Staflid positief getest. Balen.
 
Vorig jaar amper de fiets kunnen gebruiken na aanschaf, wegens problemen met mijn knieën. Nu gaat het beter en het mooie weer is uitnodigend om de fiets uit te laten.

Het is nog wat fris dus ik dacht eraan om mij hierop te kleden met:

Been- en armstukken
Lange handschoenen
Windjack

Zelf dacht ik aan de Decathlon, aangezien die prijs gunstig is. Iemand ervaringen met dit merk, of zijn er andere aanraders?
Met het weer van afgelopen weekend (rond 15 graden) zijn arm- en beenstukken voldende, naast broek, shirt en zweethemdje. Windjack en handschoenen zijn altijd een goede investering. Heb geen ervaring met de producten van Decathlon. Mantel en Futurmshop zijn wel meer gericht op wielrennen.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Vorig jaar amper de fiets kunnen gebruiken na aanschaf, wegens problemen met mijn knieën. Nu gaat het beter en het mooie weer is uitnodigend om de fiets uit te laten.

Het is nog wat fris dus ik dacht eraan om mij hierop te kleden met:

Been- en armstukken
Lange handschoenen
Windjack

Zelf dacht ik aan de Decathlon, aangezien die prijs gunstig is. Iemand ervaringen met dit merk, of zijn er andere aanraders?
Je kan eventueel ook hier: https://www.zale-online.nl/ kijken, vaak ook prima aanbiedingen.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Tot de conclusie gekomen dat ik geen fietspomp thuis heb om de banden op genoeg bar te krijgen. Welke pompen zijn aanraders

Evengoed een leuk rondje gereden
 

Bijlagen

  • trim.5CBA27AD-C2FF-485F-BEFE-83655AE82686.MOV
    2,9 MB
Kijk op sites zoals Mantel of futurumshop naar items die in de aanbieding zijn. Zal geheid wat moois tussen staan
12gobiking, bikester, triathlonaccesoires.com.

decathlon is goedkoop en redelijk qua kwaliteit. Prima om mee te beginnen! Tip: stel je fiets goed af, met name zadelhoogte

voor mij geldt: onder de tien graden lange broek, winddichte longsleeve met onder shirt. 10-15 graden, lange broek, dunnere longsleeve met mesh onder shirt. Daarboven kort-kort.

Ik draag altijd handschoenen, helm en zonnebril. En als het koud is een merino muts ondermijn helm, overschoenen en warme handschoenen.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Onit
Tweede ronde te pakken!

1614097804772.png



Wel tot de conclusie gekomen dat mij Sidi schoenen aan de smalle kant zijn, voel m'n voeten afknellen tijdens het fietsen. Of is dat gebruikelijk?

Meteen langs de wielerzaak geweest. Dure hobby dit. Lijstje met wat ik nog wil:

- Montage standaard
- Schoonmaak- en onderhoudset
- Fietspomp KSK of Topeak
- Bel (weggewerkte bel, anders lelijk)
- Telefoonhouder
- Verlichting
- Kleding: arm- en beenstukken, windjack, ondershirts, eventueel nieuwe bredere schoenen (als dat nodig is)
- In de loop van de tijd nog onderdelen om de fiets te verbeterenl; o.a. de cassette is aan vervanging toe
 
Does es niet. Wielrenners hebben geen humor. :D
 
Vandaag MTB parcours gedaan in Schoorl. Zwaarder dan gedacht, daar is wielrennen niks bij.

Lekker na legday even MTB doen is niet het beste plan. Was wel heerlijk, wellicht nog een hobby erbij :emo:
Staat ook nog op het lijstje, alleen een eindje rijden. Hoe was de baan? Heb vandaag zelf Hellendoorn-Rijssen gedaan. Viel me ook weer tegen zo vroeg in het jaar. Wel erg leuk weer.
 
Leuk parcours met verschillende klimmen en afdalingen, deels door de duinen en deels door de bossen.

Was goed druk, denk doordat dit een van de weinige uitjes is deze tijd. Normaliter stuk rustiger naar wat ik begreep
 
Staat ook nog op het lijstje, alleen een eindje rijden. Hoe was de baan? Heb vandaag zelf Hellendoorn-Rijssen gedaan. Viel me ook weer tegen zo vroeg in het jaar. Wel erg leuk weer.
Beide gereden, Hellendoorn heeft een betere flow, de afdalingen zijn in Schoorl technischer en sneller, in mijn beleving. Allebei erg leuk.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven